AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Del Skrevet 14. juli 2014 Jeg har gått første år på en bachelor på BI og snakket med de tidligere i vår i forhold til utmelding av studiet da jeg har søkt på noe annet gjennom SO til høsten. Av en eller annen grunn var jeg 100% sikker på at fristen for utmelding var i slutten av juli og hadde tenkt å vente til jeg fikk se om jeg kom inn på det jeg har søkt på gjennom SO før jeg meldte meg ut. Logget inn i dag på @BI for å være tidlig ute og sjekke fristen. Fikk da sjokk når jeg så at det var uke 25! For omtrent en måned siden. Er jeg nå faktisk nødt til å fullføre (eller i hvert fall betale) de neste to semesterene eller det noen vei utenom dette? Følger BI dette til punkt og prikke? Regner ikke med at så mange her kanskje vet dette, men har ikke noen andre å spørre og har ikke snakket med BI enda. Har heller ikke kontrakten min for hånd da jeg er på ferie. Takk for svar! Hilsen rotekoppen (ja, jeg vet at jeg har tabbet meg ut)... Anonymous poster hash: c9a63...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #2 Del Skrevet 14. juli 2014 Tror desverre du må betale semesteret, og melde deg av innen oktoberfristen. Det var slik i min tid hvertfall muligens de har blitt litt rundere i kantene med årene. Skader uansett ikke å ta en telefon til administrasjonen, du vet aldri, ting løser seg noen ganger Anonymous poster hash: eef8c...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bona fide Skrevet 15. juli 2014 #3 Del Skrevet 15. juli 2014 Dersom de er vrange på å melde deg av studiet kan du jo alltids høre med dem om å få tatt permisjon fra studiet. Du kan da si at du ønsker å ta opp fag for å forbedre karakterer. Altså ikke betale semesteravgift, men du blir satt opp på eksamner og må betale eksamensavgift. Når det er fikset, melder du deg bare selv av fagene og slipper (kanskje) å betale eksamensavgiften. Eksamensavgiften er ihvertfall billigere enn semesteravgiften. Kan ikke love at dette funker, men det er kanskje verd å prøve for å ikke kaste bort såpass mye penger Håper uansett at det order seg for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #4 Del Skrevet 15. juli 2014 Takk for svar! Har sendt en mail i dag og lagt alle kortene på bordet. Håper virkelig det ordner seg, om ikke må jeg vel bare studere et år til på BI Mulig permisjon kan være et alternativ, men virker som om det er samme frist som utmelding å søke om det. Anonymous poster hash: d1a28...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #5 Del Skrevet 15. juli 2014 Takk for svar! Har sendt en mail i dag og lagt alle kortene på bordet. Håper virkelig det ordner seg, om ikke må jeg vel bare studere et år til på BI Mulig permisjon kan være et alternativ, men virker som om det er samme frist som utmelding å søke om det.Anonymous poster hash: d1a28...b5f Jeg søkte permisjon for 2 år siden og da var fristen for permisjon og anmeldingar den samme. Ellers håper jeg det ordner seg for deg. Anonymous poster hash: 6b609...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #6 Del Skrevet 16. juli 2014 Takk for svar! Har sendt en mail i dag og lagt alle kortene på bordet. Håper virkelig det ordner seg, om ikke må jeg vel bare studere et år til på BI Mulig permisjon kan være et alternativ, men virker som om det er samme frist som utmelding å søke om det. Anonymous poster hash: d1a28...b5f Uansett må du bare betale ett semester til, og melde deg av i september/oktober. Anonymous poster hash: eef8c...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nicks803 Skrevet 22. juli 2014 #7 Del Skrevet 22. juli 2014 Jeg har gått første år på en bachelor på BI og snakket med de tidligere i vår i forhold til utmelding av studiet da jeg har søkt på noe annet gjennom SO til høsten. Av en eller annen grunn var jeg 100% sikker på at fristen for utmelding var i slutten av juli og hadde tenkt å vente til jeg fikk se om jeg kom inn på det jeg har søkt på gjennom SO før jeg meldte meg ut. Logget inn i dag på @BI for å være tidlig ute og sjekke fristen. Fikk da sjokk når jeg så at det var uke 25! For omtrent en måned siden. Er jeg nå faktisk nødt til å fullføre (eller i hvert fall betale) de neste to semesterene eller det noen vei utenom dette? Følger BI dette til punkt og prikke? Regner ikke med at så mange her kanskje vet dette, men har ikke noen andre å spørre og har ikke snakket med BI enda. Har heller ikke kontrakten min for hånd da jeg er på ferie. Takk for svar! Hilsen rotekoppen (ja, jeg vet at jeg har tabbet meg ut)... Anonymous poster hash: c9a63...2df Her står det veldig klart i kontrakten du skrev under. Fristen er endelig. Det er din feil at du ikke meldte deg ut innen fristen. Det vil si at du må betale for kommende semester. Fristen for permisjon er også innen uke 25. Så du har ingen andre valg enn å betale for et semester til. BI får sikkert hundre slike spørsmål og kan ikke lette på reglene fordi du har vært for dårlig i å følge med på gitte frister. BI tar høyde for at du som student er myndig og tar ansvar for dine handlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #8 Del Skrevet 22. juli 2014 Fikk du svar på om du slapp å betale? Anonymous poster hash: bd868...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #9 Del Skrevet 22. juli 2014 Ser på hjemmesiden til BI at utmeldingsfristen er oppgitt til uke 34 for førsteårsstudenter. Jeg sjekket nemlig opp fristen tidligere i vår for å være sikker på når jeg måtte melde meg ut, så det er nok denne jeg har sett på og dermed misforstått til å gjelde for meg, ettersom jeg på det tidspunktet jo var førsteårsstudent. Uansett, jeg fikk faktisk melde meg ut selv om fristen var ute, men måtte dokumentere at jeg hadde fått en annen studieplass. Formulerte meg også kanskje noe lurt, selv om jeg var ærlig Fikk bekreftelsen i dag på at det var i orden Takk til alle som har svart. Til og med nick Anonymous poster hash: d1a28...b5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OrjanHviding Skrevet 1. september 2014 #10 Del Skrevet 1. september 2014 Hei! Sliter med samme problem selv. Er det mulig å få komme i kontakt med deg? Trenger litt råd og hjelp Håper på svar fra deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mtr Skrevet 23. juli 2015 #11 Del Skrevet 23. juli 2015 Hei! Jeg har samme problem i år, mulighet for å komme i kontakt med deg? Må få fikset dette! Beste hilsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå