Gå til innhold

Gjøre i Oslo midt på natta i 4 timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut og reise og må vente på Oslo S i fire timer midt på natta. Fra 12-04. Noen forlag til hva man kan gjøre annet enn å sitte på Oslo S og lese?

Har ikke tenkt å ha med laptopen, har ikke bruk for den på turen. Så det blir ingen filmtitting.

Hotell blir for dyrt, har vurdert å leie en seng i en sovesal, men tenkte da å evt være våken, og det blir litt dumt om det er 5 andre som skal sove. Ikke at det blir så innmari mye mer å finne på der men! Ikke så skummelt som på Oslo S hvert fall.

Skrevet

Oslo S stenger vel når det ikke går tog? Du kan jo vare ta med en bok, sette deg på en pub og kjøpe noe å drikke.

AnonymBruker
Skrevet

Oslo S er vel stengt fra rundt klokka 1.30 til litt over 4 om natta, så jeg ville ikke satset på å henge utenfor der i alle fall. Tror jeg hadde prøvd å finne et rimelig overnattingstilbud.

Anonymous poster hash: cf9d6...db1
Skrevet

Jeg ville ha booket meg et hotellrom, selv om det er dyrt. Oslo S stenger 1:30, og åpner ikke igjen før 04:30. I denne perioden kan du altså ikke befinne deg inne på stasjonsområdet. Og området utenfor er IKKE et koselig sted. Ingen du kjenner i området som kan holde deg med selskap?

Skrevet (endret)

Jeg skal ta en buss kl 4 fra bussterminalen (jeg kaller bussterminalen for oslo s, beklager for det hehe), så den er vel oppe hele døgnet regner jeg med?

Men jeg syns nesten det er skumlere der. Syns togstasjonen er bedre. (Ikke spør meg hvorfor)

Hvor lenge er puber oppe i oslo? Dessuten er det natt til søndag jeg skal reise så vet ikke helt om det er så lurt å dra på pub da? Med mindre det fins et sted der det rolig i helgene :P

Endret av Kjempeliten
Skrevet

Bussterminalen er døgnåpen ja! Er en pub rett utenfor, og også en pub i andre etasje. Har ikke vært der på kveldstid i helger, mengår jo an å sjekke ut ihvertfall? Ellers er det en bar på toppen av plaza, den har litt annet klientell enn pubene nedenfor. Kan tenke meg det er roligere der oppe, men blir jo litt dyrere igjen.

Om du ikke er kjent i Oslo, vær litt forsiktig med å vandre av gårde. Oppover mot Karl Johan er det alltid mye folk og dermed relativt trygt, men en del av områdene rundt bussterminalen er områder jeg helst holder meg unna om jeg er alene på kveldstid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dratt på en koselig bar (har ingen forslag, men kanskje noen andre har det?) og satt meg der med en bok og noe å drikke. Lite vits i å kjøpe hotellrom...

Anonymous poster hash: 2a913...84b
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noen mulighet for at du kan ta en buss et stopp eller to lenger for så å vente der før du hopper på riktig buss? Type Lysaker eller oppover mot Gardemoen. Der er det nok enklere å få gå i fred.

Anonymous poster hash: b8a77...5a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...