AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Jeg lurer på om en av de ansatte på nærbutikken her driver og lurer til seg litt penger, men før jeg lager noen sak utav det tenkte jeg å høre om noen her vet om det er mulig å lure til seg penger fra cashguard. Ved et par anledninger når denne personen sitter i kassa har jeg merket at det har kommet ut for lite mynter fra cashuguarden, det er bare snakk om et par kroner her og et par kroner der. Det var en tilfeldighet at jeg oppdaget det, da jeg hadde kjøpt noe for å få veksel til buss, og oppdaget at jeg hadde fått igjen to kroner for lite. Det har også hendt 2-3 ganger at det har blitt slått inn en ekstra ting, hvis jeg for eksempel har kjøpt to leverpostei er det slått inn tre. Hver gang har det vært småting som ikke koster mye. Nå kan det jo være at cashguarden er litt klikk, at ting har blitt pepet inn dobbelt osv, men jeg får en litt dårlig følelse. Uansett er jeg som sagt usikker på om det i det hele tatt er mulig for den ansatte å lure til seg penger sånn. Noen som vet?Anonymous poster hash: 06ae3...b65
mandel92 Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Vi har cashguard i butikken jeg jobber i. Jeg har ingen mulighet til å lure til meg penger der i fra. Jeg kan selvsagt slå inn 3 leverpostei i stedet for 2, eller slå inn et par kroner på "diverse", men de pengene ser jeg uansett ingenting til. Hvis du får ut for lite penger, kan det være at varene er feilpriset i butikken? Hvis ikke så må cashguarden være ødelagt, for det skal ikke være mulig at det kommer for lite penger ut... 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Jeg jobber i butikk med cashguard, har ikke tilgang til pengene. Ikke styrer jeg hvor mye som går ut av maskinen og ikke kan jeg "ta ut" ekstra penger ved å slå inn ekstra varer. Anonymous poster hash: ee2e7...181
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Jobber i butikk med CG. Slike problemer hvor kunden får for lite ut, løser vi alltid pp en eller annen måte (da bytter kasse) Slike problemer kan oppstå pga feil med CG, hvor ett eller annet har hengt seg opp innvendig. At det har blitt en krøll. Når det gjelder eksempelet ditt med 3 bokser med leverpostei, istedenfor 2 kan det være tastefeil. Da sier du vel bare ifra at det har blitt slått inn en for mye =) Men utover det, det er ingen muligheter for ansatte å snike til seg penger. Pengene kundene legger på, går inn i denne maskinen. så nei, denne ansatte du snakker om stjeler neppe. Så litt feil å antyde noe slikt, med mindre du har sett det med egne øyne. =) Hvis en ansatt klarer å stjele ned cg, så er h*n rimelig utspekulert og dyktig. For regner med at det finnes overvåkningkamera lett tilgjengelig og butikksjefen er flink til å avstemme, korr. Osv. Håper dette var et greit nok svar. Anonymous poster hash: ba56e...fcb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå