Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer til langt hår i tillegg til at jeg ikke har farget håret på 2 1/2år. Derfor er nå ca halve håret min egen farge og halve er litt lysere og ganske tørt/slitt. Siden jeg sparer, vil jeg ikke klippe tuppene for ofte. Har klippet meg en gang i år (februar) og skal klippe meg snart igjen. Trenger tips til hvordan håret skal være mindre tørt, og gjerne produkttips. Bruker nå Tigi S-factor smoothing sjampo og balsam. Bruker også hårolje etter hver vask og av og til ellers. Synes ikke den har så god effekt, egentlig. Vasker håret 3 ganger i uka.

Anonymous poster hash: faf4e...77e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ca. en million tips, men du har sikkert hørt dem før, og det er ikke sikkert alt har noen effekt.

Men du kunne kjøpt deg noe kokosnøttolje. Bruk det i håret kvelden før du vasker det. Det kan bevist penetrere hårstrået, og kan dermed forhindre slitasje ved at håret styrkes innenifra.

Skrevet

Ikke bruk strikk, ikke hårføner eller andre varme ting (det sliter ekstremt), alltid bruk balsam og klipp det hver fjerde- femte måned. Ikke hør på frisører som sier du må klippe oftere, det er bare tull. Pleier selv å heller ta en god stuss når håret har fått den lengden det skal ha.

Selv synes jeg Redken All Soft produktene er veldig bra ellers bruker jeg bare den røde Elvital shampoen fra matbutikken, med balsam i samme serie.

Skrevet

Jeg har fått veeeeeldig langt hår på litt over et år. Min "oppskrift":
- Hårkur minst 2 ganger i uken

- Balsam minst 2 andre ganger enn hårkur-dagene i uken
- Klippe tuppene OFTE (kanskje 1 gang i mnd, ca 1-2 cm)
- Ikke bruke hårføner, rettetang, spray, voks etc
- Bruk olje som gir fukt (moroccanooil eller noe har jeg)
- Tørk håret forsiktig
- Børst håret når det er tørt (mitt detter mye lettere av der det er slitt når det er vått)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode tips!

Har også en del småhår oppå hodet som ikke vil legge seg. Har egentlig fått det i det siste, har ikke pleid å hatt det før. Kan ikke bruke olje der vel, for da ser vel håret fett ut? Har dere også tips om en god kur? Joico K-Pak synes jeg er god, men ikke super.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Mange gode råd her, bare husk at hårvekst er genetisk.

Noen har et hår som vokser så det spruter, mens andre knapt greier å få halvlangt hår...

Håret har også en slags innebygd makslengde før det detter av, så det er ikke alle som vil kunne få den lengden de ønsker uansett hvor lenge de sparer.

Men lykke til :)

Anonymous poster hash: 18ded...88f
AnonymBruker
Skrevet

Mange gode råd her, bare husk at hårvekst er genetisk.

Noen har et hår som vokser så det spruter, mens andre knapt greier å få halvlangt hår...

Håret har også en slags innebygd makslengde før det detter av, så det er ikke alle som vil kunne få den lengden de ønsker uansett hvor lenge de sparer.

Men lykke til :)

Anonymous poster hash: 18ded...88f

Ja, stemmer det :-) Men jeg synes håret mitt vokser ganske fort. Problemet er egentlig at det er tørt og har litt lite glans, siden jeg har slitt farge i og ikke farger det.

ts

Skrevet

Takk for gode tips!

Har også en del småhår oppå hodet som ikke vil legge seg. Har egentlig fått det i det siste, har ikke pleid å hatt det før. Kan ikke bruke olje der vel, for da ser vel håret fett ut? Har dere også tips om en god kur? Joico K-Pak synes jeg er god, men ikke super.

ts

Syns ikke den er så fantastisk som alle skal ha det til jeg heller...

Jeg brukte en fra bedhead før.. Den var sykt god! Husker ikke spesifikt navn, men noe for veldig ødelagt hår iallefall... For mykt hår syns jeg faktisk (le av meg om du vil) de røde fra elvital (matbutikken) er veldig gode. Akkurat som børsten flyr gjennom håret :-)

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke den er så fantastisk som alle skal ha det til jeg heller...

Jeg brukte en fra bedhead før.. Den var sykt god! Husker ikke spesifikt navn, men noe for veldig ødelagt hår iallefall... For mykt hår syns jeg faktisk (le av meg om du vil) de røde fra elvital (matbutikken) er veldig gode. Akkurat som børsten flyr gjennom håret :-)

Takk for tips! Husker jeg prøvde de røde Elvital - håret ble utrolig mykt! Skal prøves :)

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håret mitt var knusketørt etter regelmessig farging over flere år, og det som hjalp var Moroccan Oil-produkter. Jeg vet mange sier at det bare er dritt, men det fungerte på mitt hår. Jeg brukte først shampoo to ganger, før jeg satt i hårkuren som en hot oil-treatment. Hadde kuren i i ca 30 minutter, skylte ut, tok i balsam, og avsluttet med å ha oljen i håret når det var håndkletørt. Fikk umiddelbare resultater, og da jeg dro tilbake til frisøren for å klippe tupper noen uker etter, lurte hun på hva i all verden jeg hadde gjort med håret :) Jeg brukte fuktserien, den turkise.

Må jo nevne at jeg hadde prøvd mye forskjellig før MO-produktene, både frisør-, matbutikk- og apotekprodukter.

Også føler jeg at jeg også må si at kokosnøttolje ikke funker for alle. Mange mener den er en vidunderkur, men den kan faktisk trekke fukt ut av håret også. Bare så du er obs :)

Har du vært inne på nettsiden longhaircommunity.com?

Anonymous poster hash: 6247d...421
Skrevet

Hei TS! Jeg har brukt FAST (fortified amino scalp therapy) i flere spare-perioder. Det er shampo og balsam som skal stimulere hårsekkene til å få håret til å vokse. Jeg kjøpte det på apotek, på ebay og hos frisør. Vet det er delte meninger om dette egentlig hjelper, men jeg synes ihvertfall det. Hvis du ikke synes det hjelper er detv uansett gode produkter for håret. Jeg synes ihvertfall det hjelper på mitt hår, og jeg kjøpte det igjen flere ganger :)

Ellers bør du drikke mye vann og spise sunt.

Gjest Dalma
Skrevet

Vask håret sjeldent. En gang i uka, dersom du klarer det, og da med milde såper, gjerne bare balsam.

Bruk minimalt med produkter sånn generelt.

Ikke ligg på håret ditt om natten - sett det opp i en dult eller en flette eller noe, og bruk en myk strikk uten metall.

Ha håret så lite som mulig i strikk ellers, og når du gjør det, ikke ha det stramt.

Spis sunt. Drikk nok vann og litt til. Beveg deg.

Ta ølgjær eller noe.

Vent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! :)

Noen som har tips til gode produkter som gjør håret mykere og mindre tørt, enten til bruk i tørt eller vått hår? Og hva bruker dere for å roe de små Hårene på toppen?

ts

Skrevet

Jeg gikk på cellegift en liten periode og mistet myyyye hår. Men så begynte jeg med hårkur fra Redken og blandet det med kokosolje. Sover med det over natten en dag i uken.

Håret mitt er ikke slitt, og det er mykt og rekker meg til navelen når det er løst. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på cellegift en liten periode og mistet myyyye hår. Men så begynte jeg med hårkur fra Redken og blandet det med kokosolje. Sover med det over natten en dag i uken.

Håret mitt er ikke slitt, og det er mykt og rekker meg til navelen når det er løst. :)

Takk for tips! Har du det i kun i lengdene, eller i hodebunnen også? Pleier vanligvis ikke bruke balsam i hodebunnen pga at det blir fort fett. Men siden jeg har masse småhår må jeg kanskje det for å roe ned.

ts

Skrevet

Takk for tips! Har du det i kun i lengdene, eller i hodebunnen også? Pleier vanligvis ikke bruke balsam i hodebunnen pga at det blir fort fett. Men siden jeg har masse småhår må jeg kanskje det for å roe ned.

ts

Når det er tid for hårkur så tar jeg det i hele håret og i hodebunnen. Balsam bruker jeg bare i 3/4 av håret. Viktig å skylle godt! :)

AnonymBruker
Skrevet

Når det er tid for hårkur så tar jeg det i hele håret og i hodebunnen. Balsam bruker jeg bare i 3/4 av håret. Viktig å skylle godt! :)

Takk! Skal prøves :-)

ts

Skrevet

Jeg har sluttet å farge og klippe håret, og bruker fast shampo og balsam. Første 2 ukene med fast ble håret mitt veldig tørt og flokette, men etter 2 uker ble det fantastisk :) Og håret mitt har vokst seg langt og føles tykkere

Skrevet (endret)

B-Vitaminer, drikk mye vann, massèr hodebunnen med aloe vera 1-2 gang i uken. Jeg hadde skulderlang bob i desember, nå har jeg hår ned til brystene.

Endret av Heaux
Skrevet

- Gi hodebunnen en masasje hver dag, sånn som du pleier å få hos frisøren :)

- Bruk minimalt med produkter i håret, kluet er å ha en frisyre så du slipper å bruke mest mulig hårspray osv for å få den frisyren du liker

- Drikk masse vann

- Ølgjær (smaker dritt, men syns det funker)

- Pleier å bruke valnøttolje nederst i tuppene for å forhindre slitasje, funker bra for min del - og koster lite!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...