Gå til innhold

Fiskebollevariant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha fiskeboller til middag, og jeg trenger tips til noe spennende tilbehør eller kanskje en ny vri på hele middagen!!

.......havner stort sett opp med hvit saus, poteter og kokte grønnsaker/revet gulrot.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stekte fiskeboller med pasta er kjempegodt. Pasta med ostesaus, den fra Toro tror jeg.

Skrevet

Skjær både fiskebollene og kokte poteter i biter, stek det sammen i litt smør på stekepanne - gir deilig sprø skorpe. Server med grønnsaker etter ønske (eller stek litt mais sammen med resten i panna).

Hvis du vil piffe opp tilbehøret til hvitsausen kan du rett og slett servere litt stekt bacon til. :sikle:

Skrevet

* Hakket spinat, reker eller karri i hvitsausen

* Bruk en vanlig tomatsaus (som til spaghetti)

* Sitron-smørsaus eller eggesmør er godt til fiskeboller

* Stek dem i skiver og fyll i pitabrød med remulade/majones eller annet du liker.

Skrevet

Reker oppi sausen er også veldig godt og enkelt.

Skrevet

Ok, fiskeboller sier du... Og du vil ha tips til tilbehør.

Hva med en ny "fiskebolle-rett" da?

Kjøp en pose med toro (?) fiskesuppe, og tilbered med fiskebolle-vannet i stedet for annen væske (eller spe slik at riktig mengde oppnås).

Kok etter anvisningene på pakken, og tilsett fiskebollene tilslutt.

*nam*

Ellers så må jeg bare "henge meg på" rådene om stekt bacon til fiskeboller i hvitsaus.

Fiskeboller i løksaus da?

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Lag karrisaus (hvit saus med karri i) så sterk som du liker den, ha i hakket rød og grønn paprika, en boks mais og fiskeboller (gjerne delt i to). Server med ris til.

Gjest Poirot
Skrevet

Ha de i ildfast form, hell over salsa, hakkede tomater og løk, gratiner med ost.

Skrevet
Ha de i ildfast form, hell over salsa, hakkede tomater og løk, gratiner med ost.

Nam, det hørtes godt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...