Gå til innhold

Selvstendig næringsdrivende - helse - fratrekk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er selvstendig næringdrivende innen helse. Han leier seg selv ut til en omsorgsbolig. Her jobber han mellom 150-250t mnd..

(går gjerne på en uke, og av en uke)

Når han er av, reiser han hjem, og har en deltidsjobb her hjemme. Ca. 20 %

Han har i alle år bare skattet, betalt osv. Aldri noe fratrekk. Jeg begynte å lese litt, og forsto at her var det kanskje noen kroner å spare. Leter litt på nett, men er ikke veldig klok.

Noen som har tips å komme med?

F.eks. Han pendler mellom sørlandet og vestlandet, mellom hjemme og jobbsted. Kan det skrives av? Hvordan?

Når han går på en uke på jobb, spiser han gjerne noe mat rundt forbi. Han blir trukket 10% på jobb for mat, men kjøper ofte noe utenom. Om de er på Tusenfryd f.eks. Eller at de hver Lørdag er ute å spiser pizza..?

Hjemme har vi hjemmekontor. Jeg studerer gjerne, og han planlegger jobbdager, fakturerer, osv. Kan det skrives av? Leste her: http://miniforetak.no/skatt-og-fradrag/90-slik-far-du-fradrag-for-hjemmekontor
forstår jeg det riktig, at dersom vi betaler leie på 11900 kr for 110 kvm. Regner med at kontoret kanskje er 8 kvm. Altså ca. 7,5 % av boligen. Den deler koster oss altså ca. 10.700 kr årlig. Kan det skrives av?

Nettbrett? Printer?

Klær? Vanlig klær? Sko? Fiskestang, skiutstyr? Slik handler kan gjerne inn hvis de skal på en hyttetur. Og de er gjerne å fisker ukentlig om været holder.

Annet? Setter veldig pris på om noen kunne hjulpet meg (oss) litt. :)

Anonymous poster hash: 3a094...41f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...