Gå til innhold

Bringebær - de små larvene...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det kommet bringebær her, og jeg plukker. Men synes de små larvene er så ekle! Regner med det ikke er farlig om man får en slik i seg (de består vel av 99% bringebær :P ), men det er vanskelig å se dem og å fjerne dem. Hva gjør dere - fjerner dem, eller bare spiser bærene uten å tenke på det?

Anonymous poster hash: 7d0a3...520
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fryser bærene før jeg våger å spise dem, jeg.

Anonymous poster hash: e11e6...c5a
AnonymBruker
Skrevet

Skyller de leeenge og vel før jeg spiser dem. Eventuelt tittet gjennom hvert bær og deler i to før jeg tør spise, haha.

Anonymous poster hash: 65d1d...17e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Larvene spiser bare bringebær, så de smaker bringebær. De tåler ikke koking, frysing eller syre, så hvis bærene kokes, fryses eller spises dør de. De er ikke giftige og har ikke tenner. Hvis du ikke ser at de er der vet du ikke at de er der. De er altså 100% ufarlige. Det er mulig at de kan få bærene til å bli mindre holdbare, men hele bringebær holder seg ikke lenge uansett.

(men jeg synes fortsatt at de er litt ekle)

Anonymous poster hash: 8126e...956
Skrevet

Tar en kjapp kikk i noen bær, men spiser stort sett uten å tenke over det. Det er ikke farlig å spise disse larvene, men spesielt delikat er det jo ikke. Så om jeg skal lage dessert eller noe sånt til gjester så sjekker jeg grundigere ;)

Gjest pærecider
Skrevet

Du kan ha bringebærene i en bøtte/ boks, legge plastfolie stramt over. Etter en stund vil larvene krype oppetter veggen for å få luft. Da kan du bare tørke dem vekk med papir. Gammelt godt triks som funker!

Skrevet

Du kan ha bringebærene i en bøtte/ boks, legge plastfolie stramt over. Etter en stund vil larvene krype oppetter veggen for å få luft. Da kan du bare tørke dem vekk med papir. Gammelt godt triks som funker!

Så smart, det har jeg ikke hørt om før! Aner du sånn ca hvor lang tid det tar?

Gjest pærecider
Skrevet

Så smart, det har jeg ikke hørt om før! Aner du sånn ca hvor lang tid det tar?

Har oftest latt dem stå ute over natta. Om morran har larvene krøpet opp til kanten av bøtta og du kan tørke dem vekk.

Skrevet

Jeg bare spiser bærene uten å sjekke en gang jeg, bryr meg egentlig ikke :) Har vel spist verre ting en en liten ussel larve.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kunne jeg forestille meg at bittesmå larver trenger så mye luft!

Anonymous poster hash: cbb43...6c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...