AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Hei! Jeg er ei aktiv og treningsglad jente på 20 år, som trener 3-5 dager i uka. Er i utgangspunktet veldig glad i mat, men har nå i flere måneder slitt med at jeg nesten aldri er sulten. Derimot kjenner jeg nesten en konstant metthetsfølelse, og dette plager meg. Vet det er viktig å få i seg nok mat når jeg trener en del, men jeg synes det er så ubehagelig å spise når jeg kjenner jeg er mett i begynnelsen av måltidet. Vil så gjerne spise mer, men klarer det ikke. Skjønner ikke hvorfor sultfølelsen ikke kommer tilbake. Har prøvd å spise selv om jeg ikke er sulten, men da blir jeg nesten så mett og tung i magen at jeg blir dårlig. Føler ikke jeg får nok ut av treningen når jeg ikke får i meg nok mat, samtidig som jeg gjerne skulle lagt på meg et par kg. Har prøvd å spise kaloririk mat som f.eks. nøtter, men dette har ikke funket noe særlig. Noen som kan skjønne hvorfor det er slik? Evt. har noen råd til meg? Anonymous poster hash: e58fb...895
Rapunzel_ Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Jeg hadde også litt problemer med dette for en tid tilbake, men begynte å passe nøye på at jeg ikke spiste meg for mett til måltidene (la heller igjen det siste på tallerkenen istedet for å trykke det i meg), og jeg opplevde da at jeg ble fortere sulten igjen. I tillegg synes jeg det er viktig å bruke tid på måltidet, tygge ordentlig, før man svelger og tar en ny bit. Slik blir du mer bevisst på at du faktisk er mett, enn om du kaster i deg maten og sitter igjen med en tung metthetsfølelse, som du ikke fikk tid til å kjenne tidligere pga. at du spiste for fort
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Treningspause. Anonymous poster hash: d10cb...c19
Adhara Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Hvorfor fortsetter du å trene så mye om du ønsker å legge på deg et par kilo? Høres temmelig usunt ut å trene så mange ganger per uke når du ikke greier å spise ordentlig..
Gjest Runforit Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 Høres ut som du er i ferd med å utvikle en spiseforstyrrelse. Med så mye trening og så lite mat så ringer det iallefall en varselbjelle hos meg. Når du først starter å miste matlysten så blir kroppen vant med mindre mat og dermed senkes appetitten. Om du virkelig ønsker mer matlyst så må du lage en matplan og følge den. Om du gjøre det så vil appetitten komme tilbake.
StellinaX Skrevet 15. juli 2014 #7 Skrevet 15. juli 2014 Tipset til runforit er fint, matplan, 'diett' h or du ligger i balanse eller evt lite overskudd. Ikke nødvendigvis enig i at du er i ferd med å utvikle noen spiseforstyrrelse. Vanskelig å si uten å kjenne deg, men min utfordring er også å spise nok- og jeg har aldri vært i nærheten av å ha en spiseforstyrrelse. Jeg har 5-10 treningsøkter i uken og må rett og slett planlegge måltider og spise selv om jeg egentlig ikke ønsker det bestandig. Bruker også shakes innimellom, og fyller på med litt kalorier fra sjokomelk ganske ofte. Jada, sukker er usunt...men jeg trener så mye at jeg trenger påfyll av det også. Anbefaler altså en spiseplan, mange mindre måltider om du ikke klarer spise så mye om gangen- det funker:)
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #8 Skrevet 15. juli 2014 1) Pass på så du ikke blir syk. 2) Man kan spise selv om man ikke er sulten. 3) Sjokolade eller noe kan være en fin måte å få i seg ekstra kalorier på. Er selvsagt ikke noe man kan basere hele kosten på. Anonymous poster hash: 42c40...aee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå