Gå til innhold

Kle seg i begravelse - hvor kort er for kort? Kan det bli for langt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i en begravelse, men jeg synes det er vanskelig å finne ut hva jeg skal ha på meg. Jeg vet at jeg helst burde kle meg i sort, men der stopper det meste jeg vet også.

Jeg har googlet litt på nettet, og det står at kjolen ikke bør være for kort, men hva er for kort? Er den for kort om den stopper rett over knærne? Den er jo teorien lårkort da...

Mamma sa også noe om at den ikke bør være for lang heller, jeg kan jo ikke ha på meg en gallakjole akkurat. Og det kan jo ikke se ut som jeg skal på fest..., men jeg føler meg ikke akkurat pen med svart på svart på svart, men det er kanskje ikke meningen at man skal være spesielt pyntet heller?

Jeg har en sort kjole som er ganske pen, og jeg føler meg fin i den, men jeg tror nok den ligner mer på et festantrekk enn et begravelsesantrekk, kjoler stopper rett over knærne. Og så har jeg en kjole som stopper ved anklene, den er helt grei den altså, men jeg føler meg kledd som en gammel tante i den..., men det er kanskje riktig stil å gå for akkurat i en begravelse?

Anonymous poster hash: f5302...2b5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rett over/til/under knærne er greit. Ikke mer enn et par cm over kneet da - syns jeg. Det er lov med andre farger enn sort då lenge det er mørkt. I sist begravelse jeg var i ble det sort blyantskjørt til knærne, sort blazer, mørk blå skjorte inni. Jeg har også gått med sort dressbukse.

Anonymous poster hash: 01fe2...dbe

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke nødvendigvis fokusere på å være pen nei, men anstendig og respektfull.

Anonymous poster hash: 01fe2...dbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk å ha klær som dekker skuldrene. Synes ingen ting om de som kommer i topper med stropper i begravelsee når det er varmt. Det handler om å viser respekt.

Anonymous poster hash: fbcc4...cc2

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Du kan ha på deg vanlige, pene klær, helst ikke bukser kanskje. Det trenger ikke å være i sort, men bruk diskrete, dempede farger og ikke over knelengde i skjørt/kjole. Lang kjole ville se merkelig ut etter mine begreper. På føttene kan du ha pumps eller pene sandaler.

Endret av Arabella
Gjest Lille-pus
Skrevet

Rett over kneet er absolutt akseptabelt, - det er du helt trygg med.

Om du vil at det skal se lengre ut så kjører du på med sorte strømper/strømpebukse.

Fotsidt er også upraktisk.

Rett over kneet er helt fint, men selskapskjole blir litt 'rart' på en dag som begravelse.

Du høres ikke så alt for gammel ut, så jeg synes ikke du skal føle du må se ut som en gammal Amish kone.

Kanskje et skjørt som også har et bruksområde etterpå kunne være en idè?

Jeg er i det sparsommelige hjørnet i dag og tenker noe slikt som ett av disse to:

- de er begge fra Kappahl og koster 199 kroner.

620930_F_02.png

691840_F_02.png

Har du en mørk eller sort jakke? - inni er det ingen problemer å ha en hvit bluse eller genser.

Pus har vært i noen begravelser oppigjennom tidene så før noen roper hodet av seg om hvit bluse så skal de vite at de roper mot bedre vitende med sort skjørt og mørk jakke, sorte strømper og sorte sko.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...