Gå til innhold

Hvilken aldersgruppe er " riktig" å prøve seg på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann på 34 år, er singel og har to barn fra et tidl forhold (på deltid). Er 66 kg og 175 cm høy. Bor i en by sentralt på østlandet. Trener og holder meg brukbar form. Jeg er ute etter et seriøst forhold på sikt.

I hvilken alder er damer som kan passe for meg synes dere ?

Selv må jeg innrømme at jeg liker damer rundt 25 år best, men mange av de har visst seg å ikke vite hva de vil når det kommer til stykke. Jeg har inntrykket at de som har passert 30 er mer voksne og vet hva de vil og er mer klar for noe seriøst. Men jeg vet at verden ikke er svart hvit, og folk er forskjellige..
Så, jeg har idag for første gang på flere år opprettet en SERIØS datingprofil, jeg tastet inn at jeg søker en dame i alderen 24-36 år. Så det blir spennende å se hva slags respons jeg får.

Så hva tror dere, bør jeg holde meg til de som har passert 30? Og mener dere at det er lettere å date noen som også har barn fra før feks?

Anonymous poster hash: 8a360...596

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er lov å prøve seg på alle vel. De på ca 25 er som oftest barnløse og ønsker egne barn, så du må være villig til å ha flere barn. Samtidig er nok ikke mange av de som ønsker to stk fremmede unger og en eks på kjøpet i den alderen. du har største sjanser hos de over 30 og med barn tror jeg. selv om - ingen regler uten unntak :)

Anonymous poster hash: f8ffc...fa5
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 og min absolutte øvre grense er 34 år. Tenker umiddelbart at du burde sikte deg inn på den aldersgruppen som har barn fra før av ( gjennomsnittlig førstegangsfødende er vel ca30 år)

Anonymous poster hash: 430d6...5f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel prøve deg på den aldersgruppen du vil, men fra midten/slutten av 20-årene og opp til slutten av 30-årene er kanskje mest realistisk? Det skal da være sagt at få 25-åringer har veldig lyst på barn.

Gjør ihvertfall ikke tabben mange gjør, med å sette aldersgruppen for snever og ekskludere mange aktuelle kandidater.

Anonymous poster hash: e9a5c...a12
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i målgruppa di, og må innrømme at jeg synes det er litt patetisk med menn som setter nedre grense så langt under egen alder, og øvre bare to år eldre enn seg selv. Så jeg ville nok hoppet over din profil.

Anonymous poster hash: 8597b...87b
  • Liker 4
Gjest KateW
Skrevet

Jeg er i målgruppa di, og må innrømme at jeg synes det er litt patetisk med menn som setter nedre grense så langt under egen alder, og øvre bare to år eldre enn seg selv. Så jeg ville nok hoppet over din profil.

Enig!

• Liker 2
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg er enig. Da jeg var 25, syntes jeg at 34 var eldgammelt.

• Liker 2
Gjest Riskjeks
Skrevet

Tror aldersgruppen du tastet inn (24-36) høres ganske fornuftig ut, selv om jeg vel ville ha satt nedre aldersgrense et par år høyere. Når du selv har barn, tror jeg det ofte er lettere med kjæreste som også har barn. Da forstår kjæresten hvordan det er å ha barn og de utfordringene, blir ikke sjalu på barna (flere barnløse som blir det, ja...), osv. Tror en 24 år gammel barnløs dame kan synes det er ganske utfordrende med en ti år eldre mann med to barn.

Hvorfor liker du best damer på rundt 25? På grunn av utseendet, eller fordi de matcher deg bedre intellektuelt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25 og min øvre "grense" sånn generelt sett må nok bli rundt 32. Jeg er jo selvfølgelig åpen for eldre enn det når det kommer til noe som føles veldig riktig på alle nivåer, men jeg tror ikke at en på 34 med to barn er det som virker riktig for meg når det kommer til en blind date. Man skal passe litt sammen i livsstil og mål for forholdet.

Jeg er glad i barn og vil helst være åpen for menn med barn fra tidligere forhold, men da helst ikke mer enn ett barn. Jeg vil gjerne ha 2-3 selv, og hvis mannen har 2 fra før av så legger det veldig press på økonomien med tanke på størrelse på hjem, å reise på ferier alle sammen etc. Selvfølgelig er alt verdt det med den riktige fyren, men jeg må være såppas ærlig å innrømme at det ikke er ideelt.

Når jeg tenker mann på 34 med to barn fra før av så tenker jeg at kvinner på 30+ som gjerne har barn fra før av og dermed en dypere innsikt i hva det innebærer å "dele" på barn med eks osv. blir mer aktuelt for deg.

Anonymous poster hash: 9b05c...223
Skrevet

TS spør hvilken aldersgruppe det er "riktig" å prøve seg på. Vel, det er helt om til ham! Om han vil prøve seg på 20-åringer, så er det ok, men det trenger ikke nødvendigvis å føre til suksess.

Jeg tror TS burde finne seg en damer han liker og er komfortabel med, uavhengig av alder. Kanskje blir det en på 22 år, kanskje en på 36 år.

• Liker 1
Gjest KateW
Skrevet

Helt generelt, om jeg skulle sagt en aldersgruppe for en mann på 34, med barn, ville jeg sagt 30 til 40.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 26 og har alltid tenkt at jeg ikke ville ha en over 30. Nå dater jeg en på 32, men han føles ikke så "gammel", både ser og virker yngre ut.

Hadde han hatt barn hadde han dessverre vært uaktuell uansett hvor kjekk og ungdommelig han var.

Tror jeg ville satt 26-36 hvis jeg var deg. I likhet med mange får jeg litt dårlig inntrykk av de som er eldre og med bagasje, som setter lav nedregrense. Har hoppet over mange på min alder som f.eks har 18 som nedre grense, det blir rett og slett litt turnoff.

Anonymous poster hash: 54b5e...537
AnonymBruker
Skrevet

1. svært få kvinner faller for en yngre partner (i gjennomsnitt i den vestlige verden er kvinnen flere år yngre enn mannen i et forhold)

2. menn er gjennomsnitt mindre modne enn kvinner, noe utjevner seg på enkelte områder - andre ting ikke

3. kvinner har færre år hvor de kan få barn like lett sammenlignet med menn

4. større undersøkelser fra blant annet Harvards psykologiske avdelinger viser at jenter/kvinner lett kan tiltrekkes av svært modne og voksne trekk - som kan gjenspeile modenhet/erfaring/trygghet (både kjendiser og folk rundt seg) mens gutter og menn i større grad tiltrekkes av ungdommelighet/livlighet/fruktbarhet

Jeg må si at det igrunn er langt mer "patetisk" å komme med ens egne preferanser og oppgulp på den måten du her gjør - enn å være ærlig i forhold til sine egne preferanser. Det er heller ikke langt fra normalen å gå etter den aldersgruppen som her nevnes. Jeg vet ikke av en eneste venninne eller kvinnelig bekjent som noensinne har ønsket seg en yngre mannlig partner. Hva kommer denne åpenlyse aggresjonen mot menn som foretrekker yngre kvinner fra? Har du selv opplevd å bli avvist? Og hvis ikke - hva er problemet ditt? Det angår deg jo ikke?

Anonymous poster hash: bcf52...cda

Skrevet

I utganspunktet tror jeg mange jenter er åpne for å treffe menn som er ti år eldre - man kan i mange tilfeller være ganske på bølgelengde både mentalt og i livssituasjon til tross for aldersforskjellen. Når mannen derimot har to barn fra før av, så tror jeg likevel han vil elimineres av mange, særlig da de yngste i målgruppen der. Sånn sett kan han med fordel endre boksen til 26/27(...?)-35 eller så. Da vil han ikke skremme bort unge jenter som likevel kunne tenke seg å date han, bare fordi det ser ut som han er litt på "barnerov" eller hva man skal si. En barnefar bør være moden og søke en tilsvarende partner. Yngre jenter kan jo uansett kontakte han om de vil vel....?

Skrevet

Jeg er en mann på 34 år, er singel og har to barn fra et tidl forhold (på deltid). Er 66 kg og 175 cm høy. Bor i en by sentralt på østlandet. Trener og holder meg brukbar form.

Hvor går grensen mellom trent og beinrangel?

Skrevet

Jeg reagerer ikke på alderen din i seg selv. Jeg er 24 og har datet en mann på 30 år uten at jeg merket noe særlig på aldersforskjellen. Men jeg hadde reagert dersom han hadde hatt 2 barn fra før, det passer nok dårlig overrens med livssituasjonen min og mange på min alder. Når det er sagt kan det være at det finnes single 25-åringer med barn eller som ikke har noe i mot å bli stemor i den alderen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...