AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Hei! Jeg er en 17år gammel jente skal møte en som er tre år eldre, som jeg har møtt via nettet. Har aldri møtt hverandre før. hva er ok og ikke på første date? føler selv jeg bare vil snakke og bli bedre kjent, har sagt i fra at jeg ikke vil ha sex! hva syns dere man skal godta/ikke? Skal forresten møtes hjemme hos han, og mest sannsynelig sove der. Anonymous poster hash: ce853...bfc
Gjest Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 (endret) Om du kun vil snakke og bli bedre kjent, så skal du da ikke "godta" noe annet. Endret 14. juli 2014 av Calavi 8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Det er helt legitimt å ikke ønske å ha sex på første date, ikke noe du bør føle at du må forsvare. Nå skal jeg si noe du ikke vil like. Jeg liker ikke helt tanken på at du, helt alene, møter en gutt du traff via nettet hjemme hos ham med mulig overnatting. Jeg får en litt dårlig følelse av dette. Hva med å møtes offentlig først? Anonymous poster hash: 5ed3a...5b5 6
Chloe- Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Vil du ikke ha sex, så blir det ikke sex. Samme gjelder han. Men jeg syns ikke du burde sove over første gangen dere møtes! Det er lett å bli revet med, og jeg vil ikke du skal angre deg dagen derpå. Dessuten vet du ikke mer om han enn hva han har sagt på nettet. Aller helst bør dere møtes et nøytralt sted for å bli bedre kjent. Lykke til! 6
Gjest constance90 Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 Kjære deg. Nå generaliserer jeg veldig men du skal møte en ukjent eldre gutt, hjemme hos han og mest sannsynelig overnatte. I slike situasjoner er det ganske stor fare for at ting skjer, frivillig eller ufrivillig. Du kan ikke møte noen for første gang i en slik situasjon. Du er veldig ung, du vet ikke om det faktisk er han eller en 40 år gammel mann eller 40 gamle menn. Møt heller på cafe eller noe så ser dere etterhvert. Please ikke sett deg i en situasjon som plager deg resten av livet. 6
Gjest Gunfreak Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 Hvor møtte du han på nett, noen nettsteder er mer hookup sider, andre er mer rettet mot ekte dating og slikt. Men du vil kunne gi miksa singnaler ved å møte han hos han og spesielt sove over. Er det snakk om ekte dating, anbefaler jeg å gå på en ekte date. en resturant, en tur i en park osv. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 Kjære deg. Nå generaliserer jeg veldig men du skal møte en ukjent eldre gutt, hjemme hos han og mest sannsynelig overnatte. I slike situasjoner er det ganske stor fare for at ting skjer, frivillig eller ufrivillig. Du kan ikke møte noen for første gang i en slik situasjon. Du er veldig ung, du vet ikke om det faktisk er han eller en 40 år gammel mann eller 40 gamle menn. Møt heller på cafe eller noe så ser dere etterhvert. Please ikke sett deg i en situasjon som plager deg resten av livet. Jeg er 110% sikker på at han er den han har sagt at han er. Vi har felles venner på facebook, veninna mi har møtt han i virkeligheten. Har jo sagt klart ifra at jeg ikke ønsker å ha sex, og han sa at det ville han aldri gjort mot meg heller.. og vi har snakket sammen i mange uker? føler det er ganske så trygt. Men blir jo litt usikker også da, men føles ut som vi har kjent hverandre hele livet Anonymous poster hash: ce853...bfc
Chloe- Skrevet 14. juli 2014 #8 Skrevet 14. juli 2014 Jeg er 110% sikker på at han er den han har sagt at han er. Vi har felles venner på facebook, veninna mi har møtt han i virkeligheten. Har jo sagt klart ifra at jeg ikke ønsker å ha sex, og han sa at det ville han aldri gjort mot meg heller.. og vi har snakket sammen i mange uker? føler det er ganske så trygt. Men blir jo litt usikker også da, men føles ut som vi har kjent hverandre hele livet Anonymous poster hash: ce853...bfc Fint og vel, men hvorfor denne overnattingen? 5
Leonia Skrevet 14. juli 2014 #9 Skrevet 14. juli 2014 Ville ikke ha møtt han hjemme hos han første gangen om jeg var deg.. Du er også bare 17 år...Han er 20. Det er en forskjell. Møt hverandre iallefall i offentligheten først. Bli ordentlig kjent først, så kan dere heller reise hjem til hverandre når dere kjenner hverandre godt nok, og at du stoler på han
Gjest SoccerPlayer Skrevet 14. juli 2014 #10 Skrevet 14. juli 2014 (endret) Ta med deg ei venninne eller noen andre når du skal møte en gjennom nettet. Aldri gå alene, vet jo aldri hva man møter på. Ikke ha sex første daten viss du selv er ute etter et seriøst forhold. Kan jo være han bare er ute etter en ting. Så det må du finne ut av. Endret 14. juli 2014 av SoccerPlayer
Gjest Skrevet 14. juli 2014 #11 Skrevet 14. juli 2014 Det virker ikke som du er helt komfortabel med å sove der selv? Spesielt når du faktisk må spørre om hva man må godta og ikke. I en slik situasjon kan det være lett å gjøre ting man egentlig ikke ønsker. Han kan være verdens snilleste, men når man ikke er helt sikker på hvor grensen går selv så kan det være lett å la seg rive med, for å så angre i ettertid. Som flere her sier, så møt han heller et par ganger først. Bli ordentlig kjent, og ikke minst trygg på han, før du overnatter.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #12 Skrevet 14. juli 2014 ikke vær så kjedelig som alle diss på KG, dra og kos deg Anonymous poster hash: a7c62...2eb 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #13 Skrevet 14. juli 2014 Å dette spørsmålet litner sånn på de jeg har lest på girls1st.no/forum. Jeg tenker som flere over her, møt han i det offentlige rom, prat og dra hjem til deg selv etterpå. Og fortell foreldrene dine hvor du skal og når du senest kommer hjem.Anonymous poster hash: 3bd83...61a
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #14 Skrevet 14. juli 2014 Jeg ville ikke møtt han i den settingen. Men om du gjør, vær klar over at du kan føle deg presset, om han tar initiativ til sengeaktiviteter. Du må isåfall bestemme deg NÅ om du skal godta det eller ikke. For om ting skjer, så skjer det fort, og da rekker man ikke alltid å tenke over det. Tenk heller over hva du vil nå, enn å angre på noe senere Anonymous poster hash: 61c80...dc7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #15 Skrevet 14. juli 2014 Jeg er 110% sikker på at han er den han har sagt at han er. Vi har felles venner på facebook, veninna mi har møtt han i virkeligheten. Har jo sagt klart ifra at jeg ikke ønsker å ha sex, og han sa at det ville han aldri gjort mot meg heller.. og vi har snakket sammen i mange uker? føler det er ganske så trygt. Men blir jo litt usikker også da, men føles ut som vi har kjent hverandre hele livet Anonymous poster hash: ce853...bfc Vær så snill og ikke gjør dette. Det kan bli en stor skuffelse for deg, eller enda verre - ditt livs verste mareritt. Voldtekter og press skjer oftest av noen man kjenner - ikke ved overfall. Dersom han ikke er troende til det, så er det ingen sjanse for at han kun vil du skal overnatte uten å ha sex. Det er slik det er - overnatting når man treffes på nett eller byen/nachspiel er ensbetydende med sex, og det blir ofte dårlig stemning når man sier nei. Jeg kjenner mange som ikke helt klarte si nei også på din alder, og de angrer jo i ettertid. Kan dere ikke heller bare treffes ute og gjøre noe hyggelig? Er det han som absolutt vil overnatte? Dette er jo ikke vanlig oppførsel. Anonymous poster hash: eeeec...351 1
Gjest Lille-pus Skrevet 14. juli 2014 #16 Skrevet 14. juli 2014 Jeg undrer meg bare litt på hvorfor du la dette innlegget i forum for seksualitet? - spesielt siden du jo ikke vil ha sex med ham? Og jeg må vel si som flere at du høres litt ukomfortabel ut med hele situasjonen, - for å være helt ærlig. Kan det være lurere å ta en klassisk date med tur i parken, en lunch eller middag på et helt ok sted, og bli kjent først? Jeg ser du sier at du er 110% trygg på at han er den han sier han er, men hva vet du egentlig om ham? - annet enn det han har sagt? Jeg sier ikke at han lyver, men ting har så lett for å elskalere, og spesielt når det er snakk om en overnatting med en gang. Han bor for seg selv? Er det lang avstand slik at du ikke kan reise hjem samme dag, eller er det mest fordi det er spennende at du vil overnatte? 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #17 Skrevet 14. juli 2014 Evt. ha daten hos ham, men ha en voksen som kan hente deg på et visst tidspunkt. Anonymous poster hash: 5ed3a...5b5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #18 Skrevet 14. juli 2014 Ellers vil jeg legge til, av erfaring selv - at gutter som er eldre sjeldent er interessert i noe annet enn lettvint sex type bruk og kast ovenfor jenter som er så unge som deg. Ingen 20åringer ber jenter på 17 hjem på overnatting uten at de har planer om kun sex, og intet annet. Om du velger å gjøre dette, så må du være klar over det - og ikke bli skuffet når han ikke lengre gidder ha kontakt med deg og viser en side du aldri har sett før. Anonymous poster hash: eeeec...351 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #19 Skrevet 14. juli 2014 Jeg synes du skal møte han på en kafe eller annet offentlig sted først. Jeg er dobbelt så gammel som deg, og har tilsvarende mer erfaring med å vurdere folk, men møter aldri nye på hjemmedate. Kan godt møte dem ute, og så dra hjem etterpå, men det er ingenting å tape på en kaffe i nøytrale omgivelser først. Anonymous poster hash: 97c84...9d0
Gjest Knuse Skrevet 14. juli 2014 #20 Skrevet 14. juli 2014 For all del ikke ha første date hjemme hos ham! Ha den heller på et offentlig sted. Tryggest for deg. Du vet aldri om personen du møter er hvem han gir seg ut for å være og hans intensjoner kan være helt andre enn hva dine er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå