Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #1 Del Skrevet 24. juni 2004 Hei alle. Jeg bestemte meg for å pusse opp rommet mitt og fjerne den gamle åttitallstapeten. men den er så grævla vanskelig å få av, så nå lurer jeg på om det er bedre å legge på strie (veggfornyer) oppå denne i stedet. ellers vil jeg kanskje bruke et år på å fjerne alle tapetrester. Er dette dyrt? eller umulig? ps. når jeg river av tapeten løsner først det øverste laget så sitter det papir igjen. Går det å legge ny malerstrie oppå dette laget? setter STOR pris på svar. jeg har ingen erfaring på dette området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2004 #2 Del Skrevet 25. juni 2004 Har desverre ikke noe svar for jeg lurer på akkurat det samme...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 25. juni 2004 #3 Del Skrevet 25. juni 2004 Det går an, men er vel ikke anbefalt. Man bør alltid skrape ned til bunnen før man legger på tapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 25. juni 2004 #4 Del Skrevet 25. juni 2004 Det beste for å fjerne tapet (synes jeg) er å rive av det øverste laget, og deretter spraye papirlaget under med såpevann. Spray med en sånn 5-liters pupmeflaske som du får kjøpt på diverse byggevareforretninger (blant annet på OBS Bygg). Dynk papiret godt, det må bli ordentlig vått. Når papiret har stått vått en stund er det rett og slett bare å rive det av. Jeg pleier å dele tapeten midt på vegge med en tapetkniv, for så å rive av hele flaket nedover og deretter oppover. Funker kjempebra. Vi fjernet gammel tapet i stua vår på null komma niks på denne måten :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2004 #5 Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg fant noe som heter Fiberdec på Maxbo. Det var en type strie som var ment å skulle brukes istedetfor sparkel. En feit jævel av en strie. Kostet ca 700 kr for 25 kvm mener jeg å huske. Kanskje det kan være en pen løsning for å slippe å fjerne tapet? Butikkbetjeningen har sikkert et godt svar på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarante Skrevet 26. juni 2004 #6 Del Skrevet 26. juni 2004 I butikker som selger maling, tapet og lignende har de ofte en sånn dampmaskin man kan låne. Da varmes limet opp og man kan bare dra det av..Ofte kan det bli litt klin med limet, men hvis man legger noe på gulvet så går det bra. Det lønner seg hvertfall å ta av all gammel tapet før man legger på noe nytt, ellers kan man risikere at tapeten ikke fester seg ordentlig. Dette fikk hvertfall jeg høre. Hør med personale i butikken du, de har sikkert råd å komme med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 26. juni 2004 #7 Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg fant noe som heter Fiberdec på Maxbo. Det var en type strie som var ment å skulle brukes istedetfor sparkel. En feit jævel av en strie. Kostet ca 700 kr for 25 kvm mener jeg å huske. Kanskje det kan være en pen løsning for å slippe å fjerne tapet? Butikkbetjeningen har sikkert et godt svar på det. Tror også det blir kalla "Sparkel på vegg". Utruleg kjekt da, om ein slepp å heilsparkla veggane :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå