Gå til innhold

må ned i vekt til 15 august! dag 1. hva synes dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ned 4 kilo. Skal på badeferie med typen og svigerfamilien! Jeg har sett bilder av meg selv og liker ikke det jeg ser. Har vokst ut av finbuksene.

I dag startet jeg en slags diett. Jeg spiste en veldig tynn skive med et tynt lag syltetøy og drakk 0, 5 dl juice og litt vann. På jobb spiste jeg to knekkebrød med makrell til lunsj. Deretter spiste jeg et knekkebrød til i ett tiden, med mager salami. Spiste så et eple. På vei hjem fra jobb spiste jeg sukkererter, nesten en hel liten benditpose. Hjemme fikk jeg servert koteletter. Jeg spiste to stykker og en halv poten med ca. 3 spiseskjeer surkål. Avsluttet med 8 jordbær og to spiseskjeer mager kesam. Spiser kanskje et eple før jeg legger meg. Drukket mye vann. Jeg er 1.65 og veier 62, 5 kilo nå. Må ned til 58. Jeg løper 2-3 dager i uken. Har en stillesittende jobb. Vanligvis spiser jeg ikke så veldig mye mer, men i dag har jeg kjent på sulten flere ganger.

Anonymous poster hash: 9a9e4...448

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut juicen.

Og varier litt med noe annet enn knekkebrød, det kan du bli veldig lei av, og derfor sprekke.

Ellers var det ganske greit, så lenge du føler deg vel, spiser variert og har et kaloriunderskudd, vil du gå ned i vekt :)

Anonymous poster hash: 8eec7...bf1
AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut juicen.

Du så at det var snakk om 0,5 dl juice? (<30 kcal)

Anonymous poster hash: 1868c...de6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser aldri to koteletter. Hvorfor ikke bare spise 1 og spise noe mer til kvelds?

Anonymous poster hash: 9802c...769
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var så sulten og spiste fort. Tenkte heg fikk kutte ned på potetene istedenfor. Jeg innser at jeg burde kutte ned enda 100 kalorier for å komme i mål. Kunne nok fint latt den ene koteletten ligge.

AnonymBruker
Skrevet

Spiller ingen rolle hvor mye det er, vann burde være den eneste tørstedrikken.

Ta gjerne å putt oppi litt sitron, da smaker vannet enda bedre!

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Jeg må ned 4 kilo. Skal på badeferie med typen og svigerfamilien! Jeg har sett bilder av meg selv og liker ikke det jeg ser. Har vokst ut av finbuksene.

I dag startet jeg en slags diett. Jeg spiste en veldig tynn skive med et tynt lag syltetøy og drakk 0, 5 dl juice og litt vann. På jobb spiste jeg to knekkebrød med makrell til lunsj. Deretter spiste jeg et knekkebrød til i ett tiden, med mager salami. Spiste så et eple. På vei hjem fra jobb spiste jeg sukkererter, nesten en hel liten benditpose. Hjemme fikk jeg servert koteletter. Jeg spiste to stykker og en halv poten med ca. 3 spiseskjeer surkål. Avsluttet med 8 jordbær og to spiseskjeer mager kesam. Spiser kanskje et eple før jeg legger meg. Drukket mye vann. Jeg er 1.65 og veier 62, 5 kilo nå. Må ned til 58. Jeg løper 2-3 dager i uken. Har en stillesittende jobb. Vanligvis spiser jeg ikke så veldig mye mer, men i dag har jeg kjent på sulten flere ganger. Anonymous poster hash: 9a9e4...448

Hele frokosten er sukkerbasert med syltetøy og juice. Ingen næring og ikke noe som gir energi eller metthetsfølelse. 1 knekkebrød er heller ikke noe å skryte av og et eple gir heller ikke noe særlig med energi. Sukkererter gidder jeg ikke engang å regne med. Koteletter er mye bein så tipper at det ikke var mye kjøtt du fikk i deg der heller og den halve poteten gir så vidt litt energi. 8 jordbær er heller ikke noe som kan regnes som næring.

Dette er det jeg vil kalle en ekstrem lavkalori sultekur. Du kommer til å klikke etter kort tid og mest sannsynlig gå på en stor smell både vedr. mat og motivasjon.

Spis skikkelig mat. Få i deg nok kalorier og fokuser på proteiner(kylling, fet fisk, karbonadedeig, kalkun etc)og fett(nøtter, avokado, gode oljer etc) og trege karbohydrater. Så lenge du kutter ut sukker, hvitt mel/lys pasta/ris etc og heller fokuserer på grove alternativer som fullkornsris/pasta(en knytteneve ferdigkokt vare er en fin regel til middag), havregryn, søtpotet, bønner, linser, kikerter etc så vil du gå ned i fettprosent.

Kombiner det med trening så vil du også bli fastere i fisken. Jeg spiser mer kalorier enn deg og har lav fettprosent. Å bli fit og slank er en livsstil. Kontinuitet der en fokuserer på sunne valg i hverdagen. Ekstremdietter funker sjeldent bra og du ender som oftest bare opp med å legge på deg alt igjen fordi du sulter deg og ikke klarer å leve med en sånn kræsjdiett over tid.

Eks

Frokost

2 egg med kokosmelk som blandes til eggerøre med opphakkede mandler/cashewnøtter stekt på kokosolje(gjerne litt oppskjært skinke oppi)

Havregryn med valnøtter og kanel(sukrin gold er godt om du liker det søtt)

Lunsj

Laks eller kylling med avokado og grønnsaker med en rømmeklatt

Mellom

Mango

Middag

200 gram kjøtt med en knytteneve ferdigkokt fullkornsris/pasta, en søtpotet/kikerter/linser etc med masse grønnsaker

Kvelds

Skinkeomelett/proteinpannekaker

Ingridsblogg.no har masse fine oppskrifter på god mat, snacks og desserter

Endret av Runforit
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet egentlig at dette ikke er noe jeg kan leve med i lang tid. Jeg er bare desperat nå fordi jeg har lagt på meg. Jeg må bare få en kickstart. Å skulle spise så mye når jeg ikke trener mer, og en del mer enn det jeg spiser normalt tar jeg ikke sjansen på 1 mnd. før badeferien. Jeg vet at over lang tid med kavkaloridiett vil kroppen bli dvask, håret stygt, huden gusten, ånden dårlig, kroppen svak og immunforsvaret påvirkes. Jeg prøver å ligge på max 1300 kalorier, så får jeg se hva som skjer. Går jeg ned noen kilo, har jeg tydeligvis ligget på mange flere kalorier når jeg har lagt på meg. Jeg er svak for sjokolade, men har klart å aldri blifeit fordi jeg ttrener og holder matinntaket greit i sjakk. Derfor jeg nesten ikke fatter at jeg har fått så mye på lærene og rundt armene. Jeg har appelsingud som plager vettet av meg, men det må jeg bare leve med. Kjipt å gå på stranda i bikini sånn jeg er nå. Tusen takk for tilbakemeldinger. Hvis jeg klarer å gå ned nå, så skal jeg huske tipsene til etter 15. August:)

Gjest Nanne70
Skrevet

Kanskje 5:2-dietten kan være noe for deg? Kan du evt få lagt inn etpar økter styrketrening?

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å leve på det til august engang. Siden du var sulten og spiste fort til middag tyder det på at kroppen din ikke er helt fornøyd heller.

Jeg levde på 1300 kcal 2 uker i mai for å få ned fettprosenten til en tur jeg skulle på, litt mer de dagene jeg trente. Teller da ikke med grønnsaker. Og jeg spiste mye mer (i mengde) enn deg. Hva med å velge matvarer med mindre kalorier som holder deg mett lenger? Proteiner er fint til det, kylling, torsk, tunfisk, biff, karbonadedeig osv. Med litt grove karbohydrater til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...