Gå til innhold

Middagstips?

Anbefalte innlegg

Gjest princess123
Skrevet

Hei!

Jeg håper ikke jeg er den eneste som har utroolig dårlig fantasi når det kommer til middag om dagen? Uansett hva typen foreslår så frister det ikke, og jeg klarer ikke å komme på noe selv.. Derfor tenkte jeg at jeg kunne starte en tråd hvor vi kan dele middagstips, gjerne med oppskrifter!!

Kjæresten min og jeg bor i en liten studioleilighet uten terasse, så grillmat er desverre utelukket.

Det pleier å gå i blomkålsuppe, spagetti og dolmio, ovnsbakte rotgrønnsaker, tikka masala, og taco/pizza/burger og pomfri i helgene..

Nå er jeg helt tom. Kommer ikke på en eneste fristende matrett :-) hahaha

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reker med tilbehør?

kokt ris og ferdig grillet kylling fra butikken?

potetsalat, tomat, agurk, mais, m.m. og stekt eller ovnsdampet sommerkottelett, laks eller andre fisk kjøttyper?

potetmos, gratinerte poteter. Stekt sopp, løk, eple og noen svisker sammen med enten karbonader, pølser eller koteletter.

Å du er så heldig som kan spise nøyaktig hva du vil. Nyt tilværelsen din og maten.

Super bare på Nutridrink pga sykdom.

Anonymous poster hash: 4c15f...16f

Skrevet

Jeg er fan av mat som går veldig fort å lage. Laksefilet eller kyllingfilet med brokkolipuré er favoritten for tiden. For å lage brokkolipuré koker du brokkolien i 4-5 min, og moser den med en stavmikser sammen med en liten dæsj melk og en liten dæsj smør, og salt og pepper. Laksen/kyllingen steker du som du foretrekker det.

Noe annet som er godt, er laksewrap. Smør tortillalefse med philadelphia og fyll den med laksefilet (stekt selvfølgelig) i biter og valgfrie grønnsaker. Det går sikkert an å lage det med kylling også!

Skrevet

Når jeg ikke vet hva jeg skal lage så hiver jeg enten en svinefilet eller en kyllingfilet i ovnen. Krydre med godt krydder, legg det på et flak med aluminiumsfolie og så lager det seg selv. Til tilbehør har jeg enten ris, poteter eller en slags mos. Utrolig godt, og utrolig enkelt!

Skrevet

Spekemat og potetsalat + grønn salat

Blomkålgrateng med bacon

Ovnsbakt laks og grønnsaker

Kyllingsalat

Hj,laget karbonade med stekt løk,blomkål og brokkoli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...