AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Jeg har aldri trent i mitt liv. Men nå vil jeg. Jeg har lest her inne og på Klikk forumet om noe som heter 30 day shred. Første gangen jeg hører om det, og har sett litt på youtube. Har lyst å prøve det, ettersom mange skryter av det. Men gir meg ikke etter 30 dager, da går jeg på andre programmer. Jeg vil ikke gå ned i vekt, vil bygge mest muskler, ikke store muskler, men noe ala Jillian Michael, hun synes jeg er fin. Så....hvilken mat skal jeg spise? Vet at jeg må spise kjøtt, fisk, kylling, egg osv.. Men når det gjelder ris, kan jeg gå over på fullkornsris? Og fullkornspasta? Og når det gjelder brød, kan jeg spise grovt brød? Eller bør jeg kutte det helt ut? Til det 30 day shred tenkte jeg å bruke 2kg vekter. Er det ok? Jeg håper at dere vil komme med tips til meg Anonymous poster hash: 45fb7...868
KaDust Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Hva du kan og ikke kan spise er noe du nesten må finne ut av selv. Alle reagerer forskjellig på forskjellig mat. Generelt sett vil jeg si at fullkornsris og fullkornspasta er kjempebra i forhold til den lyse varianten, så go for it! Grovt brød er også supert, men du må finne din balanse på hvor mye brød om dagen du kan spise. Jeg f.eks. blir skikkelig oppblåst om jeg spiser brød mer enn et par ganger i uka og det drar energien ut av meg. Reagerer ikke du på samme måten som meg ser jeg ikke noe problem i å spise grovt brød. Generelt bør du bare passe på at du får i deg nok mat, for når du skal bygge muskler burde du ikke ligge i et kaloriunderskudd. Hvorvid 2 kg vekter er for mye/lite, er vanskelig for oss å si. Du må nesten bare prøve en runde med vektene å se hvordan det er. Klarer du deg såvidt gjennom økten med 2 kg'ene så er det perfekt, klarer du det uten mye pes er det for lett.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Hva du kan og ikke kan spise er noe du nesten må finne ut av selv. Alle reagerer forskjellig på forskjellig mat. Generelt sett vil jeg si at fullkornsris og fullkornspasta er kjempebra i forhold til den lyse varianten, så go for it! Grovt brød er også supert, men du må finne din balanse på hvor mye brød om dagen du kan spise. Jeg f.eks. blir skikkelig oppblåst om jeg spiser brød mer enn et par ganger i uka og det drar energien ut av meg. Reagerer ikke du på samme måten som meg ser jeg ikke noe problem i å spise grovt brød. Generelt bør du bare passe på at du får i deg nok mat, for når du skal bygge muskler burde du ikke ligge i et kaloriunderskudd. Hvorvid 2 kg vekter er for mye/lite, er vanskelig for oss å si. Du må nesten bare prøve en runde med vektene å se hvordan det er. Klarer du deg såvidt gjennom økten med 2 kg'ene så er det perfekt, klarer du det uten mye pes er det for lett. Takk så mye for at du tok deg tid og ga meg så fint svar Brød blir jeg ikke oppblåst av, men tenkte å variere litt, med grovt brød og knekkebrød. Når det gjelder vekter, jeg syns de er tunge nok for meg, prøvd de litt og jeg peser som bare det, hehe.Anonymous poster hash: 45fb7...868
KaDust Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Takk så mye for at du tok deg tid og ga meg så fint svar Brød blir jeg ikke oppblåst av, men tenkte å variere litt, med grovt brød og knekkebrød. Når det gjelder vekter, jeg syns de er tunge nok for meg, prøvd de litt og jeg peser som bare det, hehe.Anonymous poster hash: 45fb7...868 Ikke noe problem! Da går det nok fint med 2 kg, så merker du det når de blir for lette etterhvert også. Smart å variere! Jeg ville variert i type brød også, flerkorn og rug f.eks. synes jeg er godt! Pass på å få i deg nok grønnsaker også da!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 Ikke noe problem! Da går det nok fint med 2 kg, så merker du det når de blir for lette etterhvert også. Smart å variere! Jeg ville variert i type brød også, flerkorn og rug f.eks. synes jeg er godt! Pass på å få i deg nok grønnsaker også da! Så du mener når vektene blir lette så burde jeg gå på 5 kilo, kanskje? Jeg tenkte å kjøpe kettlebells også, for ser at det er fin trening det også. Men usikker på vekten da? Det med brød var et godt tips, skal ta det til meg Prøver å spise mye grønnsaker også. Et spm til bare, når jeg spiser middag så spiser jeg meg så mektig, at etter jeg har spist så blir jeg så trøtt og lat, men nå burde jeg spise mindre, gi meg før jeg kjenner at jeg blir mett? Mtp det å bygge muskler.Anonymous poster hash: 45fb7...868
KaDust Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 Så du mener når vektene blir lette så burde jeg gå på 5 kilo, kanskje? Jeg tenkte å kjøpe kettlebells også, for ser at det er fin trening det også. Men usikker på vekten da? Det med brød var et godt tips, skal ta det til meg Prøver å spise mye grønnsaker også. Et spm til bare, når jeg spiser middag så spiser jeg meg så mektig, at etter jeg har spist så blir jeg så trøtt og lat, men nå burde jeg spise mindre, gi meg før jeg kjenner at jeg blir mett? Mtp det å bygge muskler.Anonymous poster hash: 45fb7...868 Spis deg mett, men ikke FOR mett. Når du starter å kjenne deg mett kan du godt sette fra deg maten. Tja, om du prøver deg på 3,4 eller 5 kg får du tenke litt på selv. Selv merket jeg at jeg fort kunne gå opp 2-3 kg når jeg først kunne gå opp i vekt på vektene, mens for andre holder det jo med 1-2 kg også. Du må nesten bare prøve deg litt frem her! Kettlebell er absolutt bra trening, go for it!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 Jeg har aldri trent i mitt liv. Men nå vil jeg. Jeg har lest her inne og på Klikk forumet om noe som heter 30 day shred. Første gangen jeg hører om det, og har sett litt på youtube. Har lyst å prøve det, ettersom mange skryter av det. Men gir meg ikke etter 30 dager, da går jeg på andre programmer. Jeg vil ikke gå ned i vekt, vil bygge mest muskler, ikke store muskler, men noe ala Jillian Michael, hun synes jeg er fin. **** Til det 30 day shred tenkte jeg å bruke 2kg vekter. Er det ok? Jeg håper at dere vil komme med tips til megAnonymous poster hash: 45fb7...868 Jillian har da ganske store muskler hun da. Så du må tørre å gønne litt på når det gjelder vekt. Etter hvert vil du nok innse at det ikke holder med hjemmevekter om du skal bygge såpass mye. Så da er det nok lurt å komme seg på et treningssenter og få PT-timer for videre fremgang. Men å begynne med 30 Day Shred hjemme er en fin start Anonymous poster hash: 81fe1...fa8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #8 Skrevet 14. juli 2014 Spis deg mett, men ikke FOR mett. Når du starter å kjenne deg mett kan du godt sette fra deg maten. Tja, om du prøver deg på 3,4 eller 5 kg får du tenke litt på selv. Selv merket jeg at jeg fort kunne gå opp 2-3 kg når jeg først kunne gå opp i vekt på vektene, mens for andre holder det jo med 1-2 kg også. Du må nesten bare prøve deg litt frem her! Kettlebell er absolutt bra trening, go for it! Takk så mye Anonymous poster hash: 45fb7...868
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #9 Skrevet 14. juli 2014 Jillian har da ganske store muskler hun da. Så du må tørre å gønne litt på når det gjelder vekt. Etter hvert vil du nok innse at det ikke holder med hjemmevekter om du skal bygge såpass mye. Så da er det nok lurt å komme seg på et treningssenter og få PT-timer for videre fremgang. Men å begynne med 30 Day Shred hjemme er en fin start Anonymous poster hash: 81fe1...fa8 Det syns ikke jeg at hun har men.. Treningsstudio er jeg ikke noe fan av, liker meg bedre hjemme enn der. Starter med denne først så ser jeg hva neste blir Anonymous poster hash: 45fb7...868
FruTrønder Skrevet 14. juli 2014 #10 Skrevet 14. juli 2014 Jeg startet med 30 days shred (ca halv programmet før jeg ble lei) og gikk videre over på No more trouble zones (også Jillian Michaels), denne bruker jeg nå og anbefales om du vil bygge muskler. Jeg har fått meget pene muskuløse armer (skuldre,triceps og biceps) samt antydning til brystmuskler og litt på ryggen - i tillegg til en feminim muskuløs mage og lår/rumpe av dette programmet. Lår og rumpe krever imidlertidig hardere trening enn dette programmet "gir" , så jeg trener disse områdene litt utenom også Bruker selv. 2+3 kg, samt 8 kg vekter til rumpeøvelser. Ser nå at jeg må ha tyngre vekter for å se progresjon, så jeg velger å melde meg inn på senter etter sommeren. Du kan nok fint få en fin progresjon utover dette hjemme også, men da må du nok gå til innkjøp av en del utstyr vil jeg tro! Jeg spiser LITE sukker og nesten aldri raffinerte karbohydrater. Masse fisk, kjøtt, grønt, frukt og nøtter/frø er supert, spist fornuftig og nok (ikke så mye at du blir liggende, men nok til at du klarer deg ca 3 timer til neste måltid). Dette er kun mine erfaringer og ikke en fasit Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #11 Skrevet 14. juli 2014 Jeg startet med 30 days shred (ca halv programmet før jeg ble lei) og gikk videre over på No more trouble zones (også Jillian Michaels), denne bruker jeg nå og anbefales om du vil bygge muskler. Jeg har fått meget pene muskuløse armer (skuldre,triceps og biceps) samt antydning til brystmuskler og litt på ryggen - i tillegg til en feminim muskuløs mage og lår/rumpe av dette programmet. Lår og rumpe krever imidlertidig hardere trening enn dette programmet "gir" , så jeg trener disse områdene litt utenom også Bruker selv. 2+3 kg, samt 8 kg vekter til rumpeøvelser. Ser nå at jeg må ha tyngre vekter for å se progresjon, så jeg velger å melde meg inn på senter etter sommeren. Du kan nok fint få en fin progresjon utover dette hjemme også, men da må du nok gå til innkjøp av en del utstyr vil jeg tro! Jeg spiser LITE sukker og nesten aldri raffinerte karbohydrater. Masse fisk, kjøtt, grønt, frukt og nøtter/frø er supert, spist fornuftig og nok (ikke så mye at du blir liggende, men nok til at du klarer deg ca 3 timer til neste måltid). Dette er kun mine erfaringer og ikke en fasit Lykke til! Tusen takk for svar ! Anbefaler du meg å gå rett på den istedenfor 30 days shred? Det er ikke noe level på den eller? Kunne du legge ved link til meg, den som du trener til? Hadde vært supert Anonymous poster hash: 45fb7...868
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #12 Skrevet 14. juli 2014 Og en ting til, hvor lenge og hvor ofte trener du den? Hver dag? En mnd?Anonymous poster hash: 45fb7...868
Gjest meh Skrevet 14. juli 2014 #13 Skrevet 14. juli 2014 Treningssenter er uten tvil det beste, du vil da kunne trene mindre med mer fremgang.
FruTrønder Skrevet 15. juli 2014 #14 Skrevet 15. juli 2014 Tusen takk for svar ! Anbefaler du meg å gå rett på den istedenfor 30 days shred? Det er ikke noe level på den eller? Kunne du legge ved link til meg, den som du trener til? Hadde vært supert Anonymous poster hash: 45fb7...868 Nei det er nok greit å starte med 30 days, da den jeg trener nå er mye hardere Det er ikke level på denne nei, men sirkeltrening med forskjellige øvelser. Link: https://m.youtube.com/watch?v=VfkuK3mMowM Jeg trener dette 2-4 ganger i uka til vanlig. Nå har jeg forstrekt en muskel i nakken (tok i for hardt på en tricepsøvelse) så jeg må ha en liten pause og prøve meg på egentrening med selvskrevet treningsopplegg en liten tid fremover . Spent på det! Håper å få høre hvordan det går med deg fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå