AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Jeg har møtt en del menn tidligere fra nettet. Nå har jeg tatt et avbrekk fra det. Men det som jeg tenker nå er : hva bør man tolere av en date, og ikke? Har en rekke punkter som jeg har opplevd som gjør at jeg får et useriøst inntrykk av daten. 1. Han prøver å kysse meg på første første date. 2. Han prøver seg på sex på første date. 3. Han snakker om at han fest og fyll. 4. Han vil bare besøke meg og ikke omvendt. 5. Han vil bare ha besøk av meg, og vil aldri komme til meg 6. Han har sjelden tid til å treffe meg 7. Han virker til å kjede seg og henger klengete på meg hele tiden, og du får aldri tid alene. 8. Har vi sex så må han plutselig gå og stikker. 9. Han virker sur ut. 10. Han virker likegyldig ut. Anonymous poster hash: 4cbf3...342
Gjest Hvithai Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Synes man må tolerere at den andre prøver å kysse eller ha sex på første daten. Det betyr jo ikke at man må kysse eller ha sex. Jeg ønsker å kysse på første date, betyr ikke at jeg er useriøs.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Jeg tror man må tolerere at et menneske på en første date snakker om ting som kanskje ikke faller deg i smak. For alle er ulike. Om han snakker om fest og fyll så er det kanskje fordi han synes det er morsomt, interessant, det er viktig for ham eller han forsøker å fortelle en morsom anekdote. At noen klenger på deg så du ikke får tid alene, snakker vi fortsatt om den første daten? Mens dere er på date så er det vel ikke meningen at man sitter i hver sin sofa og sjekker facebook på mobilen, eller? Folk må få lov til å være sure i blant, spesielt om de ikke får forsøke å kysse deg, ikke får snakke om det de vil og må tåle at du ikke ønsker besøk og virker litt sær. Egentlig så er kortversjonen: Man MÅ ikke tolerere noe som helst som man ikke ønsker. Men treffer man nye mennesker er det greit å ha et litt åpent sinn for at ikke alle har same interesser og ønsker for kvelden som du har. Anonymous poster hash: 953ad...cf6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Nummer 1 er helt ok. Nummer 2 kommer an på. Dersom dere allerede kysser og er intime er det ingenting galt i at han lurer på om du vil komme opp for en drink. Det er jo jenter som er interessert i det og sier ja, da kan man heller ikke bli sint på en mann for at han tester farvannet? Om han er kranglete, masete eller vanskelig for å få sex er jo ille, og et komplett nei. Resten er negative tegn. De betyr ikke at han er en dårlig person, bare at han ikke er oppriktig interessert i deg. Anonymous poster hash: 2ead5...ccb
Meline37 Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 Nummer 1 er helt ok. Nummer 2 kommer an på. Dersom dere allerede kysser og er intime er det ingenting galt i at han lurer på om du vil komme opp for en drink. Det er jo jenter som er interessert i det og sier ja, da kan man heller ikke bli sint på en mann for at han tester farvannet? Om han er kranglete, masete eller vanskelig for å få sex er jo ille, og et komplett nei. Resten er negative tegn. De betyr ikke at han er en dårlig person, bare at han ikke er oppriktig interessert i deg. Anonymous poster hash: 2ead5...ccb Det er feil å date en man ikke er oppriktig interessert i. Da sløser man med tiden til den man ikke er interessert i.Så jeg synes at det betyr at en er en dårlig person hvis man gjør det. Mener at det beste er å starte som venner, og vente med det sexuelle. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 Det er feil å date en man ikke er oppriktig interessert i. Da sløser man med tiden til den man ikke er interessert i.Så jeg synes at det betyr at en er en dårlig person hvis man gjør det. Mener at det beste er å starte som venner, og vente med det sexuelle. Problemet er at det er mulig at han er interessert nok til å tilbringe tid med henne, ha sex med henne m.m. uten å ville ha et forhold med henne. Enkelte kvinner ser dette kun fra eget perspektiv - de vil ha alt eller ingenting. En mann er interessant nok til å ha sex med og dermed et forhold, dermed er det slik det er og ingenting imellom. Men for de fleste menn er det noe i mellom og det er ikke mindre eller mer legitimt enn hva kvinner tenker. Dessuten er det kvinner som synes det er ok med et rent seksuelt forhold. Menn er ikke tankelesere og siden kvinner begynte å ligge rundt for noen tiår tilbake så har de selv bidratt til vagere grenser. (Er kvinne selv forresten, jeg mener bare at man har ansvar for sitt eget datingliv og ikke burde gå rundt og sutre for at menn ikke tar de vanskelige valgene eller samtalene de ikke selv våger å ta). Anonymous poster hash: 2ead5...ccb
Inwe Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 Om du føler det er ukomfortabelt skal du ikke tolerere det heller. Jeg for min del synes et kyss er koselig om jeg også liker han, om han hinter til sex vet jeg han tenner på meg, forskjellige interesser og hvem vi skal være hos går helt greit (ikke sikkert det blir en match om interessene er helt forskjellige) og de siste hadde jeg ikke tolerert.. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #8 Skrevet 14. juli 2014 Jeg har møtt en del menn tidligere fra nettet. Nå har jeg tatt et avbrekk fra det. Men det som jeg tenker nå er : hva bør man tolere av en date, og ikke? Har en rekke punkter som jeg har opplevd som gjør at jeg får et useriøst inntrykk av daten. 1. Han prøver å kysse meg på første første date. 2. Han prøver seg på sex på første date. 3. Han snakker om at han fest og fyll. 4. Han vil bare besøke meg og ikke omvendt. 5. Han vil bare ha besøk av meg, og vil aldri komme til meg 6. Han har sjelden tid til å treffe meg 7. Han virker til å kjede seg og henger klengete på meg hele tiden, og du får aldri tid alene. 8. Har vi sex så må han plutselig gå og stikker. 9. Han virker sur ut. 10. Han virker likegyldig ut. Anonymous poster hash: 4cbf3...342 om du prater som du skriver, så skjønner jeg disse mennene. Herregud så dum du virker. Hva er forøvrig forskjell på punkt 4 og 5?Anonymous poster hash: e24e4...61b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #9 Skrevet 14. juli 2014 Har inntrykk av at jenter alltid vil ha sex på første date, om de finner ut at daten er en de på generelt grunnlag kan tenke seg p ha sex med. Poenget er at man må forvente at en mann forsøker seg, det betyr ikke at han er useriøs.Anonymous poster hash: a91cc...8c1
Meline37 Skrevet 14. juli 2014 #10 Skrevet 14. juli 2014 Problemet er at det er mulig at han er interessert nok til å tilbringe tid med henne, ha sex med henne m.m. uten å ville ha et forhold med henne. Enkelte kvinner ser dette kun fra eget perspektiv - de vil ha alt eller ingenting. En mann er interessant nok til å ha sex med og dermed et forhold, dermed er det slik det er og ingenting imellom. Men for de fleste menn er det noe i mellom og det er ikke mindre eller mer legitimt enn hva kvinner tenker. Dessuten er det kvinner som synes det er ok med et rent seksuelt forhold. Menn er ikke tankelesere og siden kvinner begynte å ligge rundt for noen tiår tilbake så har de selv bidratt til vagere grenser. (Er kvinne selv forresten, jeg mener bare at man har ansvar for sitt eget datingliv og ikke burde gå rundt og sutre for at menn ikke tar de vanskelige valgene eller samtalene de ikke selv våger å ta). Anonymous poster hash: 2ead5...ccb Såklart skal man ta ansvar for sitt eget datingliv. Sette sine egne grenser. Jeg har merket at det gjelder å være bestemt. Hvis det er noe jeg ikke finner meg i, eller hvis noe virker useriøst ut, så er de UT. Nå har jeg tatt en datingpause, men det er utrolig greit å finne ut hva en skal være forberedt på, og hvordan en skal tolke ting før en dater. Jeg mener at menn har ingen unnskyldning hvis de leker med et menneske sin tid. Da må de si at de kun vil ha sex og være ærlig med det, hvis ikke så er de faktisk ikke noe bra menn uansett. En bra mann eier forståelsen for en kvinnes ønsker og følelser. 1
Polly Ester Skrevet 14. juli 2014 #11 Skrevet 14. juli 2014 Jeg mener at menn har ingen unnskyldning hvis de leker med et menneske sin tid. Da må de si at de kun vil ha sex og være ærlig med det, hvis ikke så er de faktisk ikke noe bra menn uansett. En bra mann eier forståelsen for en kvinnes ønsker og følelser. Ingen bør leke med andre menneskers tid, det gjelder begge kjønn. Og så er det ikke alle som i utgangspunktet tenkte kun på sex, men at det av flere grunner kanskje "bare ble sånn", og da kan det jo se ut som det var en som bare var ute etter sex. Det trenger ikke være slik for det. En bra mann har aldri vært tankeleser. Hva kvinner ønsker og føler må hun jo kommunisere til han, ikke gå ut ifra at mannen vet av seg selv.
Meline37 Skrevet 14. juli 2014 #12 Skrevet 14. juli 2014 (endret) Ingen bør leke med andre menneskers tid, det gjelder begge kjønn. Og så er det ikke alle som i utgangspunktet tenkte kun på sex, men at det av flere grunner kanskje "bare ble sånn", og da kan det jo se ut som det var en som bare var ute etter sex. Det trenger ikke være slik for det. En bra mann har aldri vært tankeleser. Hva kvinner ønsker og føler må hun jo kommunisere til han, ikke gå ut ifra at mannen vet av seg selv. Ja, enig i at det å leke med menneskers tid , er galt. Og da er man ikke et bra menneske hvis en bevisst gjør det. Hvis en uttrykker sterkt at man er ute etter forhold selv, og ikke vil ha sex med en som ikke ser etter det samme, så er det dårlig av den andre personen og bare gi blaffen i det, og kjøre på uten interesse for forhold. Har lært en ting. Det er lett å være veldig skeptisk hvis en har opplevd slike menn. Da er det veldig lett å dumpe personer som gjerne var seriøse, men man kan tro noe annet pga tidligere løgnere. Jeg skjønner ikke samfunnet anngående det med sex. Synes det er ekkelt å rote rundt uten mål og mening, men forstår det slik at dette er ganske normalt i dagens samfunn. Jeg er nok veldig gammeldags. Endret 14. juli 2014 av Meline37
Meline37 Skrevet 15. juli 2014 #14 Skrevet 15. juli 2014 Masing gidder ikke jeg å høre på. Masing er frustrerende, men litt mas går greit, men når man blir bombandert av mas, så er noe galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå