AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Så saken er at jeg egentlig ikke har noe spesielt spennende og aktivitetsfull fritid. Hvis jeg ikke jobber så bare slapper jeg av hjemme alene og av og til drar jeg ut for å møte venner. Altså problemet her er at jeg vil jo gjøre mer, men jeg har ikke så mange venner, og de jeg har vil/kan ikke møtes så ofte. Jeg har liksom ikke muligheten til å ringe en venninne en dag og spørre spontant ''ut på shopping i dag?'' Grunnen til at dette opptar meg nå er fordi en bekjent av meg vet at jeg ikke fester mye/gjør mye. Når han ser meg spør han meg kanskje; ''hva har du gjort i dag?'' eller hvis det er en helg: ''Skal du ut/har du vært ute?'' MANGE ganger har jeg bare svart at jeg bare slapper av og gjør ingenting, og det er ikke rart at han tror at jeg ikke har et liv - men sannheten er at jeg egentlig ikke har det. Hva kan jeg gjøre for å bli bedre kjent med folk og ha et mer levende sosialt liv? Jeg er så lei av å se ut av vinduet... Hvilken aktiviteter burde jeg begynne med? Det kan hende jeg begynner å studere i år hvis jeg kommer inn så da vet jeg at det er enklere å bli kjent med nye folk. Anonymous poster hash: d473a...9dd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 En lagsport kanskje? Anonymous poster hash: 7ba43...88d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Jeg begynte selv på innebandy og møtte på den måten mange gode nye venner. Kanskje det er en ide? Anonymous poster hash: ee3ad...94a
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Jeg begynte selv på innebandy og møtte på den måten mange gode nye venner. Kanskje det er en ide? Anonymous poster hash: ee3ad...94a En ting jeg har lurt på om sånt, hva betaler man? Eller må man bedrive sånn felles pengeinnsamling? Anonymous poster hash: 7ba43...88d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 En lagsport kanskje? Anonymous poster hash: 7ba43...88d Ja, det kunne vært noe, men jeg må undersøke om det finnes sånne begynnerlag fordi jeg er ikke noe flink i sport Anonymous poster hash: d473a...9dd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 Finn på noe med kompisen? :D Anonymous poster hash: b3b87...61c
Tabris Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 Hvilke hobbyer og interesser har du? Eller hva kunne du tenke deg og begynne med? Finn noe du interesserer deg for, så kan du melde deg inn i en klubb/organisasjon for dette, og bli mer aktiv der. Så kan du bli kjent med flere i en setting som føles mer naturlig og mindre "awkward".
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #8 Skrevet 14. juli 2014 Hvor gammel er du? Jeg tror veldig mange erfarer hvor vanskelig det blir med nye bekjentskaper ettersom man blir eldre. Jeg flyttet utenlands og selv om jeg ble kjent med folk på studiene ble folk spredt for alle vinder etter noen år. Jeg har flere gode venner men alle bor forskjellige steder og vi treffer bare periodevis. Jeg tror ikke man skal overtenke det så mye. Jeg fikk forleden en sms fra en jente jeg traff via en annen jente og hun lurte på om jeg var interessert i en kaffe en dag. Har truffet henne to ganger og hun virket hyggelig men det har rett og slett ikke slått meg å ta kontakt, men da hun gjorde det ble jeg glad - og det blir de fleste. Ellers er det en god ide å ta opp igjen gamle bekjentskap og utvide disse. Bli også vant med å ha et mer "åpent hjem". Jeg er vokst opp i en familie der moren min var streng og alltid skulle ha lang varsel for at noen kunne bli med hjem, så jeg sliter selv litt med å ha et avslappet forhold til at folk kommer hjem til meg. Dvs. at du foreslår å dra ut med noen (kanskje en du kjenner) og at dere kan ta en drink hos deg først. Si at hun kan gjerne ta med noen om hun vil. Da har du en mulighet til å invitere en jente du ikke kjenner så godt (fra jobb, trening hva som helst) uten at det blir kleint - du kan si du skal ut med en god venninne og det er kjempekoselig om hun blir med. Da er du nok litt tryggere, hvis du allerede har en du kjenner der. Denne måten å utvide sirkelen på er ofte veldig effektiv, spesielt dersom du ofte føler det er litt "awkward" og ta forste steg. Dersom dere drar ut i ditt nabolag og det blir sent er det å tilby en sofa eller seng til henne ofte startet på et nytt vennskap Anonymous poster hash: d343e...a51 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #9 Skrevet 14. juli 2014 ^Kan legge til at jeg identifiserer meg veldig med din situasjon. Jeg har venner men er også innadvendt og liker meg hjemme med en film og et glass vin. Jeg har datet flere menn som er ekstremt sosiale og har ofte funnet meg i en situasjon der jeg lurer på om jeg skal lyve og hause opp mine egne helger litt. Jeg er blitt mer komfortabel med min egen "introverthet" med tiden riktignok Anonymous poster hash: d343e...a51
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #10 Skrevet 14. juli 2014 ^Kan legge til at jeg identifiserer meg veldig med din situasjon. Jeg har venner men er også innadvendt og liker meg hjemme med en film og et glass vin. Jeg har datet flere menn som er ekstremt sosiale og har ofte funnet meg i en situasjon der jeg lurer på om jeg skal lyve og hause opp mine egne helger litt. Jeg er blitt mer komfortabel med min egen "introverthet" med tiden riktignok Anonymous poster hash: d343e...a51 Hvor gammel er du? Jeg tror veldig mange erfarer hvor vanskelig det blir med nye bekjentskaper ettersom man blir eldre. Jeg flyttet utenlands og selv om jeg ble kjent med folk på studiene ble folk spredt for alle vinder etter noen år. Jeg har flere gode venner men alle bor forskjellige steder og vi treffer bare periodevis. Jeg tror ikke man skal overtenke det så mye. Jeg fikk forleden en sms fra en jente jeg traff via en annen jente og hun lurte på om jeg var interessert i en kaffe en dag. Har truffet henne to ganger og hun virket hyggelig men det har rett og slett ikke slått meg å ta kontakt, men da hun gjorde det ble jeg glad - og det blir de fleste. Ellers er det en god ide å ta opp igjen gamle bekjentskap og utvide disse. Bli også vant med å ha et mer "åpent hjem". Jeg er vokst opp i en familie der moren min var streng og alltid skulle ha lang varsel for at noen kunne bli med hjem, så jeg sliter selv litt med å ha et avslappet forhold til at folk kommer hjem til meg. Dvs. at du foreslår å dra ut med noen (kanskje en du kjenner) og at dere kan ta en drink hos deg først. Si at hun kan gjerne ta med noen om hun vil. Da har du en mulighet til å invitere en jente du ikke kjenner så godt (fra jobb, trening hva som helst) uten at det blir kleint - du kan si du skal ut med en god venninne og det er kjempekoselig om hun blir med. Da er du nok litt tryggere, hvis du allerede har en du kjenner der. Denne måten å utvide sirkelen på er ofte veldig effektiv, spesielt dersom du ofte føler det er litt "awkward" og ta forste steg. Dersom dere drar ut i ditt nabolag og det blir sent er det å tilby en sofa eller seng til henne ofte startet på et nytt vennskap Anonymous poster hash: d343e...a51 Jeg er bare 20 år gammel, så jeg burde kanskje ikke ha problemer med å opprette nye bekjentskaper, men problemet er at jeg er egentlig ikke så trygg sosialt. Det virker som jeg er det, men jeg tviler alltid på om den personen/de personene jeg er sammen med, faktisk liker å henge med meg. Dette gjør at jeg ikke prøver å lage nye bekjentskaper selvom muligheten skulle tilby seg. Jeg er også ganske innadvendt og selv om jeg er bare 20 år gammel trivdes jeg med å bare slappe av i helgene fremfor å dra ut og drikke meg full. Som ung fikk jeg aldri dra ut og feste, og jeg har en far som er alkoholiker, så det kan ha noe med at jeg ikke er så giret på det. Føler meg så misforstått når det virker som 90 % av dagens unge forventer at alle skal like å dra ut i helger. Hvorfor kan det ikke være sosialt akseptert at man ikke liker sånt? Jeg har tatt kontakt med en gammel bekjent og vi får se om det hjelper. Takk for innlegget ditt Anonymous poster hash: d473a...9dd 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #11 Skrevet 14. juli 2014 Hvilke hobbyer og interesser har du? Eller hva kunne du tenke deg og begynne med? Finn noe du interesserer deg for, så kan du melde deg inn i en klubb/organisasjon for dette, og bli mer aktiv der. Så kan du bli kjent med flere i en setting som føles mer naturlig og mindre "awkward". Jeg kunne tenkt meg å begynne med klatring, men jeg ser at det er ganske dyrt her jeg bor så vi får se om jeg får råd til det. Ellers er det fotografi som interesserer meg. Anonymous poster hash: d473a...9dd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #12 Skrevet 14. juli 2014 Finn på noe med kompisen? :D Anonymous poster hash: b3b87...61c Jeg gjør det når de har tid. Problemet er at vi ikke treffes så ofte... Anonymous poster hash: d473a...9dd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #13 Skrevet 14. juli 2014 Hvorfor kan det ikke være sosialt akseptert at man ikke liker sånt? Jeg har tatt kontakt med en gammel bekjent og vi får se om det hjelper. Takk for innlegget ditt Anonymous poster hash: d473a...9dd Anonymous poster hash: d343e...a51
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #14 Skrevet 14. juli 2014 Jeg er 20 år selv, og jeg har jo egentlig veldig mange "venner" men ingen jeg kan gå å gjøre noe spontant med. De fleste er enten gift, barn, opptatt med samboere osv. Så føler meg ganske så ensom selv. Forstår hvordan du har det. Og det er heller ikke lett i en alder av 20 år å finne seg nye venner. Jeg dar heller aldri ut, og liker egentlig ikke alkohol så veeeldig mye. 1-2 glass vin i blandt er greit, men de jeg kjenner drar ofte ut på byen. osv =( utrolig kjedelig. Anonymous poster hash: 5cfe0...7cf
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #15 Skrevet 14. juli 2014 Jeg er 20 år selv, og jeg har jo egentlig veldig mange "venner" men ingen jeg kan gå å gjøre noe spontant med. De fleste er enten gift, barn, opptatt med samboere osv. Så føler meg ganske så ensom selv. Forstår hvordan du har det. Og det er heller ikke lett i en alder av 20 år å finne seg nye venner. Jeg dar heller aldri ut, og liker egentlig ikke alkohol så veeeldig mye. 1-2 glass vin i blandt er greit, men de jeg kjenner drar ofte ut på byen. osv =( utrolig kjedelig. Anonymous poster hash: 5cfe0...7cf Hvor er det du bor da? Hørtes ut som en perfekt match Hvis du vil kunne vi kanskje treffes en gang? TS Anonymous poster hash: d473a...9dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå