Gå til innhold

Høst og vinterklær - hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor?

Jenta begynner i bhg igjen nå til høsten, og en del av uteklærne må fornyes :-)

Vi har hittil f.eks brukt regntøy fra Stormberg (snart for lite, hatt i halvannet år), en god softshell jakke fra NameIt med en selebukse under (herregud nå husker jeg ikke hva det heter!), altså ikke en vinterdress, men jakke og bukse.

Hun har hatt en lett sommerjakke som kan taes over tre lag ull eller en tynn langermet, kommer an på været.

Nye støvler trengs, det er greit nok. Hun har vintersko, og er par solide sommersko fra Timberland, men de er litt for joggeskoaktig til at er ok i søle og dritt som kommer på høsten.

Hun har jo alltid hatt det hun trenger, og vi må kjøpe større størrelser denne høsten, men HVA skal vi kjøpe?

Vi har vært fornøyd med vinterjakke og vinterbukse, men skal vi prøve dress nå?

Hvilke vinterjakker liker dere best?

Jenta ligger enda på størrelse 92/98 og vil f.els drukne i en boblejakke.

PoP har hatt elendig og lite pent utvalg så langt i 2014, så vi har ikke kjøpt noe derfra enda.

Hvilke merker er dere mest glad i, hvordan mikser og matcher dere?

Er mest ute etter inspirasjon! Altfor mye barneklær å velge i...

Anonymous poster hash: f3893...65b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette har barna i barnehagen:

- parkdress (fireåringen har Helly Hansen, ettåringen har Reima og Reflex)

- regntøy (todelt fra Helly Hansen og Name It (eneste jeg fant i 74)

- støvler til eldste

- lave/halvhøye goretex-sko

- luer/pannebånd til diverse vær

- ull som mellomlag, både Janus ulldress og hjemmestrikk

- byttetøy

Edit: vinterdress og votter når det er vær for det. Sjelden vi trenger det.

Endret av LilleBallerina
AnonymBruker
Skrevet

Dress bør være hel, ikke todelt.

Regntøy kan være todelt, men mange liker hel dress. Vinterjakke i tilleg til dress er fint de dagene man vil ha på annet enn dress, feks i butikken. Vi hadde ei flott vinterkåpe i fjor som var kjekk å ha. Jakka brukes jo ikke like ofte som dress så det er ikke så viktig å legge ned masse penger i denne.

Jeg leter etter dress med avtatbart for, men det finnes få av det for å slippe skalldress til høsten, men håer den todelte skalldressen fra våren skal passe enda.

Anonymous poster hash: 6c70b...5cf

Skrevet (endret)

Vi har:

- Høstdress fra Polarn O. Pyret

- Vinterdress fra Vill (mulig den ikke varer hele sesongen dessverre)

- Regntøy fra Didriksons

- Støvler fra Viking

- Gore-tex joggesko, halvhøye, også fra Viking

- Tynne votter fra PoP (fordi jenta ikke kan fordra å bruke tykke)

- Vanntette votter fra PoP på de dagene hun ikke har noe valg

- Hjelmlue, pannebånd eller bomullslue alt etter været

- Ull som mellomlag

Vinterjakke har hun ikke, da jeg er mer fan av å bruke lag på lag slik jeg gjør på meg selv. Hun har vindtett allværsjakke fra Helly Hansen som hun bruker enten alene eller over ullgenser.

Endret av ^^Belle^^
AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor?

Jenta begynner i bhg igjen nå til høsten, og en del av uteklærne må fornyes :-)

Vi har hittil f.eks brukt regntøy fra Stormberg (snart for lite, hatt i halvannet år), en god softshell jakke fra NameIt med en selebukse under (herregud nå husker jeg ikke hva det heter!), altså ikke en vinterdress, men jakke og bukse.

Hun har hatt en lett sommerjakke som kan taes over tre lag ull eller en tynn langermet, kommer an på været.

Nye støvler trengs, det er greit nok. Hun har vintersko, og er par solide sommersko fra Timberland, men de er litt for joggeskoaktig til at er ok i søle og dritt som kommer på høsten.

Hun har jo alltid hatt det hun trenger, og vi må kjøpe større størrelser denne høsten, men HVA skal vi kjøpe?

Vi har vært fornøyd med vinterjakke og vinterbukse, men skal vi prøve dress nå?

Hvilke vinterjakker liker dere best?

Jenta ligger enda på størrelse 92/98 og vil f.els drukne i en boblejakke.

PoP har hatt elendig og lite pent utvalg så langt i 2014, så vi har ikke kjøpt noe derfra enda.

Hvilke merker er dere mest glad i, hvordan mikser og matcher dere?

Er mest ute etter inspirasjon! Altfor mye barneklær å velge i...

Anonymous poster hash: f3893...65b

Jeg har tidligere jobbet i barnehage i mange år, og jobber nå på SFO og i uteskolen :)

Synes tøyet du har hatt virker fornuftig.

Anbefaler absolutt heldress til kalde vinterdager! Jakke og bukse slipper inn mer kulde, er mer tungvindt når barna skal

på do og lager ofte glipe mellom jakke og bukse når de leker og er aktive.

Veldig fordel om dressen har oljeregntøy på rumpe og knær :)

Om høsten er ei litt fora oljebukse (regntøy) helt topp (høy i livet + seler).

Reflex sine regntøy er veldig bra :)

Da kan du variere med regnjakke de dagene det regner, og softshell jakke på høstdagene osv.. Regnbukse er greit å bruke uansett vær og vind, bare det ikke er for varmt selvsakt ;)

Gummistøvler med litt såle er helt topp, putt i tykke sokker når det er kaldt.

Ellers gode vintersko, gjerne uten knytting.

Ellers er det veldig fint å ha hals/buff. Barna er ofte veldig bare i halsen.

Det var mine tips ;)

Anonymous poster hash: 25f16...b88

AnonymBruker
Skrevet

Dress bør være hel, ikke todelt.

Regntøy kan være todelt, men mange liker hel dress. Vinterjakke i tilleg til dress er fint de dagene man vil ha på annet enn dress, feks i butikken. Vi hadde ei flott vinterkåpe i fjor som var kjekk å ha. Jakka brukes jo ikke like ofte som dress så det er ikke så viktig å legge ned masse penger i denne.

Jeg leter etter dress med avtatbart for, men det finnes få av det for å slippe skalldress til høsten, men håer den todelte skalldressen fra våren skal passe enda.

Anonymous poster hash: 6c70b...5cf

Før hadde de i alle fall dress med for man kan ta ut på OBS. De dressene hadde også oljetøy på rumpe og knær.

Vet ikke om de har det nå lengre?

Barna mine er store, så er en stund siden jeg har kjøpt denslags ;)

Anonymous poster hash: 25f16...b88

Skrevet

Anbefaler todelt regnsett! Hender barna har bruk for regnbukse, men kan ha vanlig jakke. Anbefaler ikke fleeceforete regnklær, da disse trekker vann, og tørker sent!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest fornøyd med didriksons og helly hansen

Anonymous poster hash: ca9a1...e5d
Skrevet

Anbefaler todelt regnsett! Hender barna har bruk for regnbukse, men kan ha vanlig jakke. Anbefaler ikke fleeceforete regnklær, da disse trekker vann, og tørker sent!

Det er sant, og jeg har erfart etter å ha jobbet i barnehage at når våren kommer, og snøen smelter så har selv den dyreste dress problemer med å være vanntett. Da er det greit å kunne dra en regnbukse utenpå dressen før de går ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...