Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en ex med 1 felles barn, som hele tiden både før og etter det ble slutt, har trakassert meg, kommet med trusler og rett og slett skal kontrollere meg hele tiden.

Han er ikke intr i å ha fast avtale med sin sønn, da han bor i en annen by og må prioitere jobbsituasjon. Har ikke sett ungen sin på snart 1,5år, og legger ut hvor mye han savner ungen sin på fb, for å få det til å høres ut som jeg nekter han samvær. Her om dagen toppet det seg, da han helt uten videre ikke likte noe jeg sa (vet igrunn ikke hva han reagerte på eller), jeg sa noe om hvordan vi hadde det i vår familie hadde ikke han noe med, viktigste for meg var at vår sønn hadde det bra og at jeg kunne ikke ta hensyn til han ovenfor min egen unge!!

Da la han ut på fb om vårt tidligere liv, hvordan vårt privatliv var, ting vi var uenig om, ting vi hadde krangla om (for 5-6årsiden),private ting om min fam som jeg hadde fortalt han i trovedighet mens vi var sammen og selvfølgelig hvor jævlig jeg var osv.. og brukte mitt navn til og med i sin status. Iutgangspunktet bryr jeg meg fint lite hva han sier og mener om MEG, men jeg er meget bekymret overfor min sønn som etterhvert skal bli større og forstå ting..dette er langt fra første gang han skriver slikt på fb, men aldri så mye private ting. Unasettt mener jeg det er uhørt ovenfor vår sønn.. er i bunn og grunn han det går utover,ikke meg!!

Hvordan kan jeg stoppe dette? Hjelper det med politianmeldelse eller advokat eller noe sånt?

Jeg har selvfølgelig prøvd å rapportere statusen på fb, men dette mente fb ikke var krenkende (fordi det er på norsk???) så de fjernet det ikke.

Anonymous poster hash: eff69...992
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortsett å rapporter ting til Facebook, jeg tror alle får beskjed om at "det bryter ikke med FBs regler" i utgangspunktet, men flere ganger har jeg opplevd at ting blir fjernet etterhvert.

Ellers, ja, jeg ville ha tatt kontakt med en advokat for å høre hva slags rettigheter du har i slike tilfeller. Vi har en lov om injurier i Norge, dette kan falle inn under den (avhengig av hva som ble skrevet).

Anonymous poster hash: 01045...548
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ta skjermbilder og skriv de ut.

Behold et par kopier til odel og eie og lever en kopi på politistasjonen.

Ikke at de kommer til å gjøre noe med det, men da har du i hvert fall gjort ditt.

Hvis samarbeidsklimaet er på dette nivået allerede,

vil jeg tro at det ikke vil gå særlig lang tid før dere havner i et konfliktråd/foreldreråd.

Da er det kanskje OK å ha ting å kunne vise til, slik at det ikke blir din påstand mot hans.

Anonymous poster hash: 22611...158

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...