Gå til innhold

Kommunikasjonsproblemer med stebror

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske oppgitt og lei meg nå. Stebroren min og jeg har hatt noen diskusjoner siden vi ble "søsken". Tingen er et det ikke virker som han prøver å forstå min side av saker. Jeg mener ikke at jeg har rett i alt, men jeg syne han bør prøve å forstå hvorfor jeg tenker annerledes og ikke ta ting ille opp, når det ikke var ment slik. Og dersom han tar ting ille opp, så får jeg aldri sjans til å forklare meg uten at han prater i munnen på meg, eller sier at jeg kommer med unnskyldninger.

Hva skal jeg gjøre for å få han til å holde kjeft slik at jeg får sagt det jeg har å si? Jeg vil ikke krangle, men jeg vil løse problemer på en ok måte. Men det sier seg jo selv at det blir krangler når han hele tiden avbryter og kun brøyter gjennom med det han har å si. Derfor hender det at jeg heller tar det i chatten på face, noe han mener er feigt. Men da har jeg det hvertfall svart på hvitt hva jeg har sagt + jeg får sagt det jeg vil uten avbrytelser.

Anonymous poster hash: f1778...67d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer langt ved å ordlegge deg slik "jeg føler at/jeg tror at/jeg tolker det slik/jeg mener at". Svært mange bevisst eller ubevisst ordlegger seg veldig bastant. "du har, jeg sa, du mente" osv. Da er det lett for den andre parten å gå i forsvarsposisjon og føle seg angrepet samt anklagd.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes, hvor gamle er dere? 12?

Anonymous poster hash: 446e4...e91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

den stebror ikke bra nei

Anonymous poster hash: 2d55c...22f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...