Emy Skrevet 24. juni 2004 #1 Skrevet 24. juni 2004 Hvilke "forhåndsregler" tar dere under prøvingen ? Selv tar jeg en multivitamin med folat beregnet på gravide og prøvere. Jeg drikker ett / to glass vin i ny og ne og tar meg gjerne en fest også... Uff, må innrømme at jeg røyker også men det er det SELVSAGT slutt på den dagen jeg evt oppdager at jeg er gravid. Driver og prøver og slutte for tiden også. Ellers så har jeg ett veldig sunt kosthold med masse frukt og grønnsaker.
nat26 Skrevet 24. juni 2004 #2 Skrevet 24. juni 2004 Tar ingen vi,det er 1 gangen vi prøver.Jeg orker ikke å stresse nå i hvertfall.Har en et sunt livsstil begge to,har ikke sluttet å røyke enda men har trappet ned ganske mye.Gikk fra 20 til 5 om dagen.
Siam Skrevet 25. juni 2004 #3 Skrevet 25. juni 2004 Har sluttet å røyke for 1 1/2 år siden. Spiser sunt og variert. Tar folat. Trener noen ganger i uken (hvis jeg bare kommer igang igjen etter bryllupsreisen... ) Ellers lever jeg akkurat som før, perioden man må nekte seg alkohol og diverse matvarer blir nok lang nok allikevel når man først blir gravid. Får heller nyte livet nå!
cappocino Skrevet 25. juni 2004 #4 Skrevet 25. juni 2004 Lever som alltid har gjort... + folat. Masse frukt og grønnsaker. Har aldri røyket. Tar et par glass rødvin i ny og ne
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2004 #5 Skrevet 25. juni 2004 TAR MULTIVITAMINER FOR PRØVERE OG GRAVIDE (FOR Å FÅ NOK FOLAT) OMEGA 3 MEN DET TAR JEG ELLERS OGSÅ EGENTLIG, ER BARE LITT MER PÅPASSELIG PÅ Å TA DET HVER DAG NÅ. ELLERS LEVER JEG HELT SOM VANLIG. HAR ALDRI RØYKA, MEN TAR GJERNE EN FEST! AKKURAT NÅ TAR JEG OGSÅ WILDYAM I HÅP OM Å FORLENGE LUTEALFASEN MIN, MEN DET ER VEL LITT PÅ SIDEN AV DET DU EGENTLIG SPØR OM...
Cielo Skrevet 25. juni 2004 #6 Skrevet 25. juni 2004 Jeg lever også sunt (men det har jeg alltid gjort) og tar en mulitvitamin med folat. Nå har vi bare en prøveperiode bak oss, men i den drakk jeg ikke alkohol fra EL til forventet menstruasjon. Jeg kommer nok ikke til å gjøre det denne pp heller. Det er mulig mange synes det er hysterisk, men det koster meg utrolig lite å ikke røre alkohol disse to ukene. Jeg har vært endel borte i utredning av alkoholskadete barn, alle ulike alvorlighetsgrader, i studiet mitt, og det er så skummelt at jeg velger å holde meg helt unna. Jeg skjønner likevel godt at mange velger å leve som vanlig til de vet at de er gravide.
vimsa Skrevet 25. juni 2004 #7 Skrevet 25. juni 2004 Lever som før, bortsett fra at jeg har sluttet å røyke, og jeg tar folat hver dag. :-) Drikker veldig sjelden, så det er ikke noe problem. Lever et normalt sunt liv, og ser ikke noe grunn til å bli "ekstrem" bare fordi vi prøver å bli gravide.
nat26 Skrevet 25. juni 2004 #8 Skrevet 25. juni 2004 Virker som alle tar folat...Gjør det lettere å bli gravid eller?Kanskje jeg skal begynne å ta dem jeg og
Siam Skrevet 25. juni 2004 #9 Skrevet 25. juni 2004 Folat gjør det ikke noe lettere å bli gravid, men det gjør sjansen for at barnet skal få ryggmargsbrokk mye, mye mindre. Skal helst ta 1 md før man blir gravid og i de 3 første månedene etter graviditet. Så begynn med det, du...
nat26 Skrevet 25. juni 2004 #10 Skrevet 25. juni 2004 Jepp,skal kjøpe dem i dag jeg,har EL torsdag da....Men hva heter de?
Emy Skrevet 25. juni 2004 Forfatter #11 Skrevet 25. juni 2004 Bare gå på apoteket og fortell at du skal ha folat pga planlegging av graviditet. Jeg fikk anbefalt en multivitamin med folat som var spes beregnet på de som er gravide i de tre første mnd eller for de som prøver å bli gravide.
lillen Skrevet 25. juni 2004 #13 Skrevet 25. juni 2004 Jeg sluttet å røyke 2. januar, og nå tar jeg Gravitamin. Ellers lever jeg vel som normalt...men hvis jeg drikker øl eller vin, så er det helst mellom mensen og eggløsning, og ikke etter eggløsning.
apriljente Skrevet 28. juni 2004 #14 Skrevet 28. juni 2004 Siden det går "vinter og vår" før jeg blir gravid har jeg begynt behandlinger på akupuntur og fotsone. Hver for seg, og sammen er disse behandlingene veldig bra. Men det gjenstår å se om jeg blir gravid. Ellers så spises det - Multivitamin - E-vitamin - Udos Choice (flytende) - Folat - Wild Yam Min kjære får: -Multivitamin -Evitamin -Ginseng -Sink, evt. gresskarkjærner. Skal si det blir dyrt i lengden
Veronal Skrevet 28. juni 2004 #15 Skrevet 28. juni 2004 Så langt (er i 1. pp ennå) knasker jeg folat og har ikke drukket alkohyl siden EL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå