Gå til innhold

Utbetaling av NAV garanti - rettigheter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har vært borte i utbetaling av depositum gitt som garanti fra NAV?

Som utleier lurer jeg på hvilke rettigheter jeg har når jeg nå får et brev fra NAV om at saksbehandlingen er utsatt grunnet ferie og vil skje i slutten av august.

Mitt krav om utbetaling av den 2 md garantien ble sendt for 3 uker siden, og i følge NAV sitt eget garantibrev, skal dette utbetales 14 dager etter at kravet er mottatt av NAVom ikke leietaker bestrider kravet.

Dette er ingen diskusjon om hvorvidt jeg har krav på utbetalingen eller ikke. Saken er soleklar og jeg har bilder, kopier av regninger/fakturaer etc etc i forbindelse med utkastelse gjennom politi og namsmann, samt store ødeleggeleser på eiendommen. Garantien gjennom NAV dekker kun 1/3 av kostandene jeg har hatt (resterende vil bli innkrevd direkte av eks leietaker).

Så: har jeg noen som helst rettigheter ovenfor NAV? Kan de gå imot sin egen kontrakt, og må jeg virkelig vente et par md ekstra på utbetalingen grunnet ferie? Brevet fra NAV er forøvrig datert etter at fristen for utbetaling gikk ut.

Jeg er sjokkert. Maken til "maktmisbruk" fra en etat! Er dette ok?

Anonymous poster hash: 8c9fc...b82
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Nei, det er ikke ok.

Foreslår at du klager til NAVs fylkeskontor. Du får neppe pengene raskere, men det er jo en mulighet for at lignende ikke skjer i fremtiden med andre.

AnonymBruker
Skrevet

Frekkhetens nådegave.

Klag, så håper jeg at de får seg ei skrape. Forøvrig flott at du tar opp kampen med leietaker; håper saken går greit og at du får pengene dine raskt både fra NAV og eks-leietaker.

Anonymous poster hash: e29bb...52d
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg kontakte fylkeskontoret. Ønsker å sende en kopi av mitt svar til dette til leder på det lokale kontoret også, men synes det er vanskelig å få kontaktinfo. Ringte NAV og fikk beskjed om at jeg bare kunne sende mail til kontoret generelt og så fikk de evt. videresende. Mulig det er eneste måten, jeg bare stoler ikke helt på at det når frem til rette vedkommende.

Takk for tips ihvertfall.
TS

Anonymous poster hash: 8c9fc...b82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...