AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Er det "fortsatt" tabu? Jeg hater de hvite kjolene, og det er jo bare hvite og lyse kjoler i brudebutikkene. Det mørkeste jeg har funnet var en champagne/gyllen kjole. Ut fra kommentarene til de i butikken følte jeg meg ikke fortrolig med å en gang å spørre etter en sort eller i det minste en grå kjole. Følte det ble et veldig press på at kjolen skulle være så lys som mulig uten at jeg engang nådde å si at jeg i utgangspunktet ønsket en mørk kjole. "Denne er lysere enn den du prøvde først." "Den blir jo å virke lysere mot det mørke håret ditt." "Se så lys og fin den er." "Om du sminker deg slik-og-slik vil den virke lysere."Alltid en kommentar om at lys kjole er penest for hver gang jeg prøvde meg på å si at jeg ikke likte kjolen. Anonymous poster hash: e2bee...ead 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Sort brudekjole er dritkult! Exactly!! Og mannen i hvit smoking ved siden av. Yessssss!!! Men jeg har jo skjønt at vi nok ikke er av den tradisjonelle sorten. Anonymous poster hash: e2bee...ead
Sphynx Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Exactly!! Og mannen i hvit smoking ved siden av. Yessssss!!! Men jeg har jo skjønt at vi nok ikke er av den tradisjonelle sorten. Anonymous poster hash: e2bee...ead Gi beng i hva alle andre tenker. Gjør det som dere synes er kult! Selv skal jeg ha dødninghodekake i mitt bryllup. Så det så 4
belle_ Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Ta deg en tur til utlandet å titt der? evt bestill på nett ? Noen av de norske butikkene må vel kunne få importert en svart kjole til deg. Drit i hva de i butikken måtte mene, Vil du ha svart brudekjole så skal du ha det! 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 Synes brudekjoler med litt farger er kult, moderne:) Ville kanskje ikke hatt en sort selv, men hadde syntes det var stilig om jeg var i et bryllup hvor bruden turte velge det hun selv ønsket, selv om det er utradisjonelt:) De blir kanskje tatt litt på senga de på butikken siden de fleste vil ha lys Men vil regne med de er profesjonelle:) Anonymous poster hash: cd24f...4e1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Færer De med djevelen? Det er ikke akseptert her i FjompeNorge. Anonymous poster hash: 8ffe2...f03
Sphynx Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Færer De med djevelen? Det er ikke akseptert her i FjompeNorge. Anonymous poster hash: 8ffe2...f03 The devil can do me anyday... 2
rouge noir Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 Jeg synes også sort er kult. Vet denne butikken har ført sorte brudekjoler: https://www.facebook.com/dinmote.net De har noen røde inne nå, om du liker bløtkakekjolene. Uansett- de er ikke stedet som er ugreie når det kommer til farger eller litt uvanlige ønsker. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Er litt skeptisk til å bestille fra utlandet/nettet. Noen tips til nettsteder for eksempel som er trygge å handle fra? Har måttet nøye meg med å se på coctail/galla/festkjoler for å finne noen mørke kjoler som likevel kan være aktuelle bryllupskjoler. Om jeg faktisk finner en sort BRUDEKJOLE som jeg liker så er det min lykkedag! Anonymous poster hash: e2bee...ead
belle_ Skrevet 13. juli 2014 #11 Skrevet 13. juli 2014 Er litt skeptisk til å bestille fra utlandet/nettet. Noen tips til nettsteder for eksempel som er trygge å handle fra? Har måttet nøye meg med å se på coctail/galla/festkjoler for å finne noen mørke kjoler som likevel kan være aktuelle bryllupskjoler. Om jeg faktisk finner en sort BRUDEKJOLE som jeg liker så er det min lykkedag! Anonymous poster hash: e2bee...ead Hvilken type kjole liker du da? Så skal jeg se en titt rundt om å se hva jeg finner Har du noe bildeeksempler?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #12 Skrevet 13. juli 2014 Hvilken type kjole liker du da? Så skal jeg se en titt rundt om å se hva jeg finner Har du noe bildeeksempler? Jeg ser for meg en kjole i A-form, men ikke sånn "puffet opp" og overdådig bridezillagreier, gjerne tyll, blonder eller broderier på, men ikke for mye. Litt slep, men ikke megalangt. Gjerne ermer, men ikke et krav. Skal se om jeg finner noen bilder som eksempel. Anonymous poster hash: e2bee...ead
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #13 Skrevet 13. juli 2014 Som denne omtrent, bare ikke så "rotete" i fronten. Og gjerne med 2/3 armer eller en passende bolero til. Anonymous poster hash: e2bee...ead 11
Apocalypse Skrevet 13. juli 2014 #14 Skrevet 13. juli 2014 Vi har samme smak når det kommer til brudekjoler ser jeg Ingen bryllupsplaner her, men jeg har jo sett litt på nettet og drømt meg bort Jeg kler overhodet ikke hvitt så det har jeg nesten utelukket. Svart brudekjole er dritkult! :D 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #15 Skrevet 13. juli 2014 http://somaras.no Syr brudekjole i akkurat den fargen du vil, gjerne sort. Vet ikke noe om pris, da.. http://www.dressfirst.no/Ballkjole-Sweetheart-Katedralen-Train-Taft-Tyll-Brudekjole-Med-Frynse-Blonder-002012075-g12075 Anonymous poster hash: bd5d1...141
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #16 Skrevet 13. juli 2014 Sorry, men synes det er dritstygt, så ja fortsatt tabu hos meg. Er man så utradisjonell synes jeg ikke et vanlig bryllup er veien å gå, det blir bare helt feil. Anonymous poster hash: a671f...00d 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #17 Skrevet 13. juli 2014 Sorry, men synes det er dritstygt, så ja fortsatt tabu hos meg. Er man så utradisjonell synes jeg ikke et vanlig bryllup er veien å gå, det blir bare helt feil. Anonymous poster hash: a671f...00d Hver sin smak, heldigvis. Jeg synes sort brudekjole er dritkult! Er det ikke mer "feil" å stå i kirka, foran presten og det aller helligste i en hvit kjole, som tilsier at man er jomfru og ren, og dermed lyve foran alle, når det er åpenbart at det ikke stemmer? Men det er vel ikke så nøye? Det er vel der uttrykket en hvit løgn kommer fra? Nå er ikke jeg religiør på noen måte, men en sort kjole er vel like "feil" som en hvit. Anonymous poster hash: 023e9...557 10
Knøttik Skrevet 13. juli 2014 #18 Skrevet 13. juli 2014 Sorry, men synes det er dritstygt, så ja fortsatt tabu hos meg. Er man så utradisjonell synes jeg ikke et vanlig bryllup er veien å gå, det blir bare helt feil.Anonymous poster hash: a671f...00d Helt enig! Det finnes lite som er så stygt. Jeg hadde vært flau om jeg kom i et bryllup der bruden hadde svart brudekjole, det skriker jo bare at en er utpult, eksen døde eller at man er ond. Nei huff!
Gjest supernova_87 Skrevet 13. juli 2014 #19 Skrevet 13. juli 2014 Wow, den over her: "utpult, eksen døde eller man er ond"? What the fuck? Første tanke når jeg leste dette var: høh, sort brudekjole, går det an da? Fordi jeg rett og slett aldri har tenkt over det! Men så søkte jeg på "black wedding dress" ... Og det var jo mange KJEMPEfine der! Og det å ha dama i svart brudekjole og mannen i kvit dress, det hørtes kult ut det! Om jeg selv skulle noensinne giftet meg ville jeg nok stått hvit brud, men om en venninne av meg ville ha sort brudekjole så hadde jeg bare syntes det var spenstig og gøy at hun gikk for det hun syns var fint! Og litt modigt egentlig, for det er jo klart at en del vil tenke at det er feil.
Knøttik Skrevet 14. juli 2014 #20 Skrevet 14. juli 2014 Wow, den over her: "utpult, eksen døde eller man er ond"? What the fuck? Første tanke når jeg leste dette var: høh, sort brudekjole, går det an da? Fordi jeg rett og slett aldri har tenkt over det! Men så søkte jeg på "black wedding dress" ... Og det var jo mange KJEMPEfine der! Og det å ha dama i svart brudekjole og mannen i kvit dress, det hørtes kult ut det! Om jeg selv skulle noensinne giftet meg ville jeg nok stått hvit brud, men om en venninne av meg ville ha sort brudekjole så hadde jeg bare syntes det var spenstig og gøy at hun gikk for det hun syns var fint! Og litt modigt egentlig, for det er jo klart at en del vil tenke at det er feil. Folk er forskjellige:) men for veldig mange tror jeg faktisk at det er det de tenker, hatt denne diskusjonen før med både jenter og gutter, og de mente ihvertfall det samme! Det finnes jo andre kjoler å gifte seg i, det trenger jo ikke være en svart brudekjole, den lille sorte på tinghuset hadde gått an, men ikke i et tradisjonelt bryllup?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå