Gå til innhold

Hva slags kondomer anbefales mellom disse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

RFSU Profil Kondom

Durex Latexfri Kondom

RFSU Thin Kondom

RFSU True Feeling Kondom

RFSU Grande Kondom

RFSU So Sensitive lateksfritt kondom

Jeg tror jeg muligens har prøvd "Profil". Men den gikk ikke så bra :/

Så jeg lurer på hva dere vet og anbefaler. Ellers er jeg takknemelig for all hjelp

Endret av Reitan
Videoannonse
Annonse
Gjest Gunfreak
Skrevet

Når jeg brukte konodmer brukte jeg bare true feeling, gir best følelse, men er litt sjør så tåler ikke alt for mye juling.

Skrevet

Du trenger stregtatt ikke latexfri med mindre du er allergisk.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp den pakka på kondomeriet.no med smaker. De er de mest "solide" jeg har vært borti. Passer bedre på størrelsen osv. Om du har 19cm + i lengden og 12cm+ i "bredden" anbefaler jeg de. De fleste andre jeg brukte sprakk, og det var vanskelig å komme da de strammet for mye på urinrøret. Størrelsen har mye å si så er bare å begynne å måle;)

Anonymous poster hash: 92b7d...767

Skrevet (endret)

Når jeg brukte konodmer brukte jeg bare true feeling, gir best følelse, men er litt sjør så tåler ikke alt for mye juling.

Tingen er at jeg trenger kondom som tåler en del trøkk. En som tåler mye, siden siste gang jeg prøvde så sprakk den :/

Men takker uansett for anbefalingen

Tror den delen skal gå greit, jeg er såpass ikke allergisk mot noe, iallfall ikke opplevd det :)

Endret av Reitan
Skrevet

Tingen er at jeg trenger kondom som tåler en del trøkk. En som tåler mye, siden siste gang jeg prøvde så sprakk den :/

Tror den delen skal gå greit, jeg er såpass ikke allergisk mot noe, iallfall ikke opplevd det :)

Ja da trenger du ikke latexfri, da.

Hvorfor funker det ikke med det du har prøvd?

Om du trenger noe som tåler en del trøkk,

finnes det kondomer som er tykkere.

Disse er ofte greit å bruke under analsex.

Om du ikke finner noen om passer bør du ta deg en titt på

www.mysize-condoms.com

Skrevet

True Feeling er den eneste jeg har prøvd som har funka for meg. Den lever opp til navnet!

AnonymBruker
Skrevet

Standardkondomene fra helsedirektoratet er de mest solide jeg har vært borti, det skal mye til for å feile med dem, samme hvor klønete folk er. Det er disse du får i standardpakka på gratiskondomer.no og på de fleste helsestasjoner rundt omkring. (Profil liker jeg ikke, siden de har så kjip gummilukt.)

Anonymous poster hash: b6c5f...262
Skrevet

Dette gjelder vel strengt tatt ikke bare ham, men henne også?

Når dèt er sagt, er vel situasjoner med kondombruk den settingen det er kjipest å finne ut at en har latexallergi... :sjokkert:

Skrevet

Dette gjelder vel strengt tatt ikke bare ham, men henne også?

Når dèt er sagt, er vel situasjoner med kondombruk den settingen det er kjipest å finne ut at en har latexallergi... :sjokkert:

Haha. Om man vil være på den sikre siden kan man vel alltids bruke latexfrie, men om jeg ikka tar helt feil, så er de dyrere enn vanlige kondomer.

Skrevet

Tror jeg bare spør når jeg er på apoteket eller noe. Men takker mye for tips iallfall :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg bare spør når jeg er på apoteket eller noe. Men takker mye for tips iallfall :)

Å kjøpe kondomer på et apotek er nesten som å kjøpe brudekjole i matbutikk :P De hakke peiling. Gå heller på et kondomeri eller lignende... hehe

Anonymous poster hash: 14f00...35d

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker Durex Fether Lite.. De er sykt tynne og veldig gode! Av de du nevnte må det vel bli True Feeling som er best :)

AnonymBruker
Skrevet

Men er du sikker på at du tok den på helt riktig?

Mange tror de kan bruke kondom etter "forskriftene" - men når jeg jobbet med seksuell helse og prevensjonsbruk og faktisk så spesielt mannfolk ta kondomer på(på stands) så bommet veldig mange på flere punkter. Spesielt dette med å sørge for nok luft, samt å sørge for at det ikke kommer rifter(de biter opp papiret, river det for hardt, får generelt neglene borti kondomet når de skal ta det ut av pakken).

Utover det har jeg prøvd endel av de, og synes Thin er best. Merker minst til den ifht irritasjon, og kjenner mer. Men nå er jo jeg kvinne, så vet ikke hvordan det er for en mann.

Anonymous poster hash: a64ec...114

AnonymBruker
Skrevet

Sp.mål til menn her:

Dere som foretrekker True Feeling, synes dere den er merkbart bedre enn Thin?

Jeg har prøvd begge og merker igrunnen ingen forskjell. Som kvinne altså - bortsett fra at jeg synes alle de gratiskondomene er helt forferdelige.

Anonymous poster hash: a64ec...114
  • 2 uker senere...
Skrevet

RFSU Thin er den klart beste kondomen.Merkes nesten ikke.

RFSU True Feeling Kondom er altfor trang og vond.

De andre har jeg ikke prøvd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig i at RFSU Thin er den aller beste kondomen som er å få kjøpt.

RFSU So Sensitive lateksfritt kondom er altfor liten,typen får den ikke på pikken sin enda han er ikke mye velutstyrt

Anonymous poster hash: f3135...510
AnonymBruker
Skrevet

Standardkondomene fra helsedirektoratet er de mest solide jeg har vært borti, det skal mye til for å feile med dem, samme hvor klønete folk er. Det er disse du får i standardpakka på gratiskondomer.no og på de fleste helsestasjoner rundt omkring. (Profil liker jeg ikke, siden de har så kjip gummilukt.)

Anonymous poster hash: b6c5f...262

Gratiskondomene prøvde jeg i fjor, og de revnet på slutten begge gangene. Er glad jeg slapp unna med skrekken og ikke ble gravid.

Etter dette har jeg brut Durex.

Anonymous poster hash: 02fd1...18f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...