AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Hei! Siste året har jeg fått heftig reaksjon på leppepomade, leppene svulmer opp og jeg ser ut som en rosablogger til hevelsen går ned og jeg sitter igjen med sprukne, smertefulle lepper. Noen andre som har opplevd dette? Er det noen ingredienser jeg må unngå? Jeg bruker ikke lypsyl og slikt mer, har vent meg av dette og trenger det heller ikke - men jeg liker å bruke leppestift en sjelden gang til fest og slikt, men er nå litt redd for å teste dette da jeg ikke har lyst til å gå rundt med en massakre rundt kjeften i to uker etterpå Noen som har peiling på hvilke som er "safe" og hva jeg burde unngå? Har altså aldri reagert på dette før i det siste. Anonymous poster hash: 285a3...d97
Gjest Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Apoteket har som regel en rekke med produkter som er parfymefri og har trygge ingredienser for de med sart hud og lignende. Spør om råd der?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Hei du, jeg har faktisk akkurat samme problemet som deg, legen var usikker, og jeg har selv ikke hørt om noen som reagerer på det slik jeg gjør. Jeg bruker ikke leppestift eller lypsyl, når jeg vil ha farge på leppene bruker jeg litt øyeskygge på leppene :-) passer på å "peele" leppene først, og tar på litt olivenolje, slik at de ikke er tørre. Hilsen Anonymous poster hash: 7da60...426
Hjarte Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Kan du fortelle oss hvilke produkter du reagerer på?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Reagerer akkurat likedan på alt med farge i. Tåler La Poche Rosay fra apoteket. Anonymous poster hash: b127e...24e
Gjest Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 (endret) Sliter med det samme selv. Har brukt leppepomade i over 14 år, men det var først for et par år siden at jeg plutselig startet å reagere på de "vanlige" produktene jeg brukte. Har også gått til legen med det uten at han kunne si stort. Jeg styrer unna de som inneholder mineralolje (paraffinium og petrolatum) samt lanolin. Kan bruke noen av de som selges på helsekost, samt en fra Burts Bees. Har gått til en hel haug med apotek, men jeg tåler omtrent ingenting av det de anbefaler. Leppene starter å prikke etter et par timer, og om jeg ikke slutter å bruke produktet så hovner leppene mine opp noe ekstremt og de blir utrolig såre. Det er ikke få personer som har trodd jeg har tatt restylane når det står på som verst. Kan anbefale Burts Bees Lip balm ultra conditioning og leppepomadene fra hurraw! Endret 13. juli 2014 av Calavi
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 TS her. Reagerer på SunBum og Lypsyl-produktene, har ikke turt å prøve andre ting enda. Anonymous poster hash: 285a3...d97
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 TS her. Trenger altså ikke råd til leppepomade da jeg har sluttet å bruke dette, men trenger noe trygt med litt eller mye farge jeg kan bruke uten å svulme opp Anonymous poster hash: 285a3...d97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå