Gå til innhold

x-stemor ønsker forsatt kontakt med sønnen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

God kveld damer (og herrer ;)

Jeg har prøvd og finne noe informasjon om hvordan forholde meg til denne sitvasjonen. så jeg håper noe kan gi meg noen råd.

De har kjent hverandre i nesten 12 år det er snakk om en gutt på snart 14 år.

meg og min fra separerte kone har en så grei tone vi kan etter bruddet pga av vårt felles barn.

Problemet mitt er at jeg ikke helt kan forstå hvorfor hun ønsker kontakt med han og hva godt det kan gjøre han.

Hun har gjort det veldig klart og tydelig til meg at, vel. Helvete må fryse til is og det må regne kuer på mars før hun ser på meg igjen.

(Nå tenker vel 90% at jeg har vært utro men ikke jeg som gikk den veien)

MEN guttungen min vil hun ha med seg på stranda, byturer, middagsbesøk hos x-svigerfamilien sin, filmkvelder og overnatting samt ferieturer.

Så dette er det som skjer, jeg "overtaler" sønnen min til og prøve det ut, tross alt hva kan gå galt?

Får beskjed om at de skal ut og spise, kino og enda en film etter hans valg hjemme hos henne, hvor han også overnatte. Hun sier de har hatt en kjempe aften ledd mye storkost seg...

Hans versjon: god kveld, men hun ville ta meg med hjem til sine nye venner og satt bare på telefonen og chatet med andre mannfolk.

Jeg tar dette opp med henne, hun "nekter" til jeg gir navnene på de hun har snakket med, fra nettopp sønnen min.

Ellers kan jeg jo nevne de har pratet mye på facebook, jeg har fått lov lese det som er blitt skrevet. Sønnen min har ikke fått et ja eller nei svar på noe han har spurt om, eller en unnskyld for det som har skjedd.

Svarene han får er godt formulert og kan gi utrykk for håp at vi en dag finner sammen igjen og at han ikke må gi opp håpet.

Ting bare tar tid og kan ta veldig lang tid. (Visst det skal regne kuer, på mars blir det og ta laaang tid :)

Jeg har mine tanker rundt dette. Jeg setter handling før ord, det jeg har sett til nå er ei som egentlig ønsker og bruke sønnen min til og vise hvor godhjertet hun kan være og ikke tenker lengre enn siden egen nese.

For hva skjer når hun finner seg en ny man som kanskje har en familie?

Å kan det være hun bare bruker han til han blir lettere og gi slipp på?

Mange tanker på dette.

Selv ønsker gutten at vi skal prøve og bli en familie igjen, selv om han er inneforstått at x-stemor ikke ønsker det akkurat nå (men kanskje seinere)

Men han er ikke dum når det kommer til dette, for mor hans sin gikk fra mannen sin for 2 år siden. Så det sitter friskt i minne hva som kommer i kjølvannet av et brudd.

Anonymous poster hash: 59fa0...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, du skjønner ikke at en som har hatt en rolle i et barns liv i 12 år, og ikke minst et barn som har hatt en omsorgsperson i 12 år, ønsker å se hverandre?

• Liker 16
Skrevet (endret)

Eh, du skjønner ikke at en som har hatt en rolle i et barns liv i 12 år, og ikke minst et barn som har hatt en omsorgsperson i 12 år, ønsker å se hverandre?

Ser den men gutten ønsker det ikke lengre etter siste episode de hadde sammen, samt vi har ikke hatt den daglige omsorgen. ferie og ellers så mye det gikk ann og få til. Mor bor langt vekke

Endret av Forvirra man
  • Liker 1
Skrevet

Dette ville jeg latt gutten avgjøre.

• Liker 14
Skrevet

Dersom han ikke vil, så er det jo greit. Dette bør være opp til barnet å avgjøre.

• Liker 11
Skrevet

Opp til gutten å avgjøre dette, og du har ikke noen plikt til å overtale han.

Men selvsagt er det jo en sorg at barn en ikke har noe biologisk forhold til men som en har levd sammen med i mange år kanskje forsvinner ut av livet ditt, så det er ikke noe spesielt rart ønske fra hennes side vel.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er selv i ferd med å forlate samboer etter 13 års forhold. Har også vært stemor i like mange år, å jeg synes det vil være hyggelig å fortsette kontakten med stebarna mine også etter at deres far og jeg har flyttet fra hverandre. Det er her snakk om voksne "barn" som selv tar avgjørelsen, men jeg skjønner din X. Hun er sikkert glad i sine stebarn som har vært hennes familie så lenge.

Mine stebarn vil ihvertfall få beskjed om at de alltid er velkommen hos meg selv om deres far og jeg går fra hverandre.

Anonymous poster hash: 0003a...713
  • Liker 8
Skrevet

Dersom dere også har felles barn er det vel ikke så rart at hun vil holde kontakten med broren til barnet?

Men det må for all del først og fremst oppleves positivt for din sønn ...

• Liker 1
Skrevet

Niesa mi drar fortsatt på ferie med eksen til faren og familien hennes, å de har ikke vært sammen siden niesa mi var 6-7 år å nå er ho 13. Hender ho sover over der også, selvom eksen har ny mann og barn.

Når barn blir vant til en person i familien, spesielt fra de første 1-5 årene, så blir de veldig knyttet til den personen som regel.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser ikke innlegget ditt slik at du ikke ønsker de skal ha kontakt. Men at du er redd for at stemor utnytter barnet frem til ny kjæreste kommer på banen og manipulering overfor deg. Stemmer det?

Har selv barn som har hatt samvær med stefar i 10 år nå etter brudd. Har samme samvær som småsøsken. Og det er etter begges ønske.

Men hadde jeg vært redd for at samværet ble misbrukt ville jeg vært på vakt. På samme måte som jeg ville vært det om felles barn ble manipulert eller utsatt for svik.

Anonymous poster hash: e2b49...ea6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere også har felles barn er det vel ikke så rart at hun vil holde kontakten med broren til barnet?

Men det må for all del først og fremst oppleves positivt for din sønn ...

noe kontakt bør det vel være siden det er en bror inni bilde. Så lenge det oppleves positivt for eldste man

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser ikke innlegget ditt slik at du ikke ønsker de skal ha kontakt. Men at du er redd for at stemor utnytter barnet frem til ny kjæreste kommer på banen og manipulering overfor deg. Stemmer det?

Har selv barn som har hatt samvær med stefar i 10 år nå etter brudd. Har samme samvær som småsøsken. Og det er etter begges ønske.

Men hadde jeg vært redd for at samværet ble misbrukt ville jeg vært på vakt. På samme måte som jeg ville vært det om felles barn ble manipulert eller utsatt for svik.

Er redd for at hun har andre intensjoner enn de ho gir utrykk for, jeg får være på vakt og følge med og ikke trekke noe forhastet konklusjoner eller valg.

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar.

Det er ikke en lett sak når man ikke vet hvor den andre står og om intensjonene er der for barnet.

Jeg stiller meg bak min sønn og støtter han i det valget han tar. Så for jeg heller guide han så godt det lar seg gjøre.

Takker igjen og visst noen har noe mere de vil si, blir jeg og komme innom seinere i dag :-)

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars, stakkars unger, som vokser opp i en tid hvor familie ikke lenger er en trygg base som de kan stole på at er der til de forlater redet. De skal måtte forholde seg til fars barn, mors barn, far og mors barn med ny mann etter skilsmisse, ny steforelders barn, haugevis av stebesteforeldre, osv.

Kan dere please spare ungene deres for alt dette kaoset? Pul gjerne rundt, men må dere få en haug med unger? Og må dere bruke egne og andres barn som brikker i et spill i kjølvannet av samlivsbrudd? Er det rart mange barn og unge går til psykolog? :roll:

Denne stakkars 14 år gamle gutten må da selv få avgjøre om han skal treffe sin ekssamværsstemor. Hun blir muligens ikke den siste av det slaget han blir nødt til å forholde seg til, fordi han har voksne som tenker mer på seg selv enn på ham. Tygg litt på den.

Anonymous poster hash: 75a10...03a
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars, stakkars unger, som vokser opp i en tid hvor familie ikke lenger er en trygg base som de kan stole på at er der til de forlater redet. De skal måtte forholde seg til fars barn, mors barn, far og mors barn med ny mann etter skilsmisse, ny steforelders barn, haugevis av stebesteforeldre, osv.

Kan dere please spare ungene deres for alt dette kaoset? Pul gjerne rundt, men må dere få en haug med unger? Og må dere bruke egne og andres barn som brikker i et spill i kjølvannet av samlivsbrudd? Er det rart mange barn og unge går til psykolog? :roll:

Denne stakkars 14 år gamle gutten må da selv få avgjøre om han skal treffe sin ekssamværsstemor. Hun blir muligens ikke den siste av det slaget han blir nødt til å forholde seg til, fordi han har voksne som tenker mer på seg selv enn på ham. Tygg litt på den.

Nå bodde vel denne gutten sammen med stemor i 12 år, og ikke kun som samvær. Da er mulig denne kvinnen den som har hatt daglig kontakt mer enn mor.

Og et 12 års langt samliv tyder ikke på at far her "puter rundt" og får mange unger.

AnonymBruker
Skrevet

Er redd for at hun har andre intensjoner enn de ho gir utrykk for, jeg får være på vakt og følge med og ikke trekke noe forhastet konklusjoner eller valg.

Da tolket jeg deg rett i utgangspunktet ja.

Følg med du på hvordan det utvikler seg. Og gir ikke samværet noe for din sønn, så skal han selvfølgelig slippe. Og her trenger dere heldigvis ikke forholde dere til noen regler.

Men om hennes intensjoner viser seg å være at hun ønsker samvær og holde kontakten med ham, så håper jeg at det går bra. Men ikke la noen bruke barnet i konflikten mellom voksne, da trekker du ham ut!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå bodde vel denne gutten sammen med stemor i 12 år, og ikke kun som samvær. Da er mulig denne kvinnen den som har hatt daglig kontakt mer enn mor.

Og et 12 års langt samliv tyder ikke på at far her "puter rundt" og får mange unger.Anonymous poster hash: e2b49...ea6

Nei, det stemmer nok ikke, du må lese bedre. De har hatt samvær, i ferier og så mye det har latt seg gjøre, og gutten har bodd langt bort fra dem, med sin mor. ;)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Hvis gutten også ønsker det, er det vel bare positivt?

AnonymBruker
Skrevet

Å selv så er du singel og barnløs :opplyser:

AnonymBruker
Skrevet

Å selv så er du singel og barnløs :opplyser:

Selv er jeg gift med samme mann på 24. året. Og alle barna har vi laget sammen, han og jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...