AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Del Skrevet 13. juli 2014 Jeg har opplevd noe veldig opprivende og trist i det siste, og har store problemer med å få nok søvn. Skal begynne på jobb igjen i august, og om dette fortsetter er jeg redd jeg ikke kommer til å få nok nødvendig søvn for å kunne fungere på jobb. Derfor vurderer jeg å gå til det for meg enorme og pinlige skrittet å be min fastlege om sovepiller. Men, det jeg er redd for er at det blir umulig å våkne i de timene pillene fungerer. Er det slik? Jeg har to barn på 4 og 6 år, og jeg kan ikke ta sovepiller om det bl.a. innebærer at jeg ikke kommer til å våkne om de begynner å gråte og trenger omsorg om natten. Er det noen som vet hvordan disse pillene fungerer? Jeg ønsker å kunne få 6-7 timer med dyp, avslappende søvn hver natt, jeg er så ødelagt av å kun klare å sove en til to timer per natt, men tror ikke jeg har samvittighet til det om det innebærer at jeg ikke kommer til å høre om barna mine gråter. Hvordan er det de fungerer? Hvor fort virker de, hvor totalt etc.? Anonymous poster hash: 95d53...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 13. juli 2014 #2 Del Skrevet 13. juli 2014 Hvor er det problemet ditt ligger?Er det problemer med å sovne inn,eller er det "selve søvnen" som er problemet. For det er nemlig forskjell på innsovningstabletter og sovetabletter. Men uansett så blir det litt vanskelig å svare på spørsmålene dine(ja jeg har erfaring med disse medikamentene) fordi folk alltid reagerer ulikt på medisiner.For noe virker en type,men for en annen virker ikke den. Noen får syk hangvover,andre ikke. Så mitt råd er vel å bestille legetime og drøfte dette med legen din. Og så håper jeg det ordner seg.Jeg vet dessverre alt om søvnproblemer,og det er et helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Del Skrevet 13. juli 2014 Jeg har opplevd noe veldig opprivende og trist i det siste, og har store problemer med å få nok søvn. Skal begynne på jobb igjen i august, og om dette fortsetter er jeg redd jeg ikke kommer til å få nok nødvendig søvn for å kunne fungere på jobb. Derfor vurderer jeg å gå til det for meg enorme og pinlige skrittet å be min fastlege om sovepiller. Men, det jeg er redd for er at det blir umulig å våkne i de timene pillene fungerer. Er det slik? Jeg har to barn på 4 og 6 år, og jeg kan ikke ta sovepiller om det bl.a. innebærer at jeg ikke kommer til å våkne om de begynner å gråte og trenger omsorg om natten. Er det noen som vet hvordan disse pillene fungerer? Jeg ønsker å kunne få 6-7 timer med dyp, avslappende søvn hver natt, jeg er så ødelagt av å kun klare å sove en til to timer per natt, men tror ikke jeg har samvittighet til det om det innebærer at jeg ikke kommer til å høre om barna mine gråter. Hvordan er det de fungerer? Hvor fort virker de, hvor totalt etc.? Anonymous poster hash: 95d53...ced Dette varierer fra person til person og fra type pille til pille. Noen får du følelsen av å bli helt bevistløs av dersom du må våkne når noe står på. Har du prøvd Johannesurt variantenee som finnes reseptfritt på apoteket? Vær dog obs på at de ikke er smart å bruke sammen med bla. p-piller da virkingen av p-piller kan bli redusert. Tror jeg ville prøvd dette først om du tåler dem/du må være obs på det som står om allergi. Spør på apoteket de vet mer og er tryggere enn helsekostbutikken ved 1.- gangskjøp. Anonymous poster hash: c3462...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #4 Del Skrevet 13. juli 2014 Hvor er det problemet ditt ligger?Er det problemer med å sovne inn,eller er det "selve søvnen" som er problemet. For det er nemlig forskjell på innsovningstabletter og sovetabletter. Men uansett så blir det litt vanskelig å svare på spørsmålene dine(ja jeg har erfaring med disse medikamentene) fordi folk alltid reagerer ulikt på medisiner.For noe virker en type,men for en annen virker ikke den. Noen får syk hangvover,andre ikke. Så mitt råd er vel å bestille legetime og drøfte dette med legen din. Og så håper jeg det ordner seg.Jeg vet dessverre alt om søvnproblemer,og det er et helvete. Tror nok det er mest innsovningen som er problemet. Jeg kan ligge og tenke og gruble i timesvis, lukke øynene, ser på klokken og den er blitt f.eks. 04 og jeg har ligget våken i timesvis. For som regel et par timers søvn, og må våkne pga. barna og føler en dundrende hodepine pga. manglende søvn. Anonymous poster hash: 95d53...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 13. juli 2014 #5 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Tror nok det er mest innsovningen som er problemet. Jeg kan ligge og tenke og gruble i timesvis, lukke øynene, ser på klokken og den er blitt f.eks. 04 og jeg har ligget våken i timesvis. For som regel et par timers søvn, og må våkne pga. barna og føler en dundrende hodepine pga. manglende søvn. Anonymous poster hash: 95d53...ced Ok. Nå er jeg ingen lege,men jeg vil jo ut ifra det du skriver tenke at det er innsovningstabletter du evt burde prøve og ikke sovetabletter,og de er ikke like " tunge" om du forstår hva jeg mener? Men som nevnt drøft det med legen din Endret 13. juli 2014 av Blomst83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #6 Del Skrevet 14. juli 2014 Om du ikke er vant til innsovingstabletter, kan man sove temmelig tungt, selv om halveringstiden er kort. Det er en sjanse for at du ikke våkner de fire-fem første timene i allefall. Anonymous poster hash: 1006f...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå