Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 26 år og har en venninne som jeg har kjent siden barndommen.

Problemet er bare at hun er veldig vanskelig å forholde seg til og har i det siste begynt å irritere meg ganske mye. Hun har vært singel ganske lenge, i likhet med meg, men fikk seg kjæreste for en stund siden. Etter det har hun naturlig nok prioritert han ganske mye, men jeg synes hun behandler folk rundt seg og meg, ganske dårlig.

Én ting er at hun ofte bruker mot meg at jeg "aldri" gidder å gå på byen med de, men det er jo ikke så rart når jeg blir "femte hjulet på vogna" og de reiser hjem lenge før stengetid og jeg ender opp alene.

En annen ting er at hun i det siste har klaget over å hs gått opp i vekt, og jeg er kjempeinteressert i en treningskompis selv, men når det kommer til stykket, hsr hun alltid en unnskyldning. I tillegg er jeg interessert i noe faste avtaler, men det er visst umulig å få til, til tross for at hun ikke jobber og ikke har barn eller noe spesielt å ta hensyn til.

Jeg prøver også å sende henne mld innimellom, og en periode svarte hun aldri pg skyldte på en vanskelig dag eller at hun glemte å svare. At man har én vanskelig dag, trenger da ikke å gå utover hele uka?

Jeg har også bedt henne med på kino, jentekveld, ut å spise, ut på byen og i det siste har unnskyldningen vært dårlig råd eller at hun ikke orker å drikke den kvelden, men så ender hun opp ute likevel og skylder senere på at "det bare ble sånn", eller at "naboen tok en tur bort" eller "vi fikk lyst etter litt vin hjemme". Men da står det jo ikke på økonomien?

Jeg prøver å ts det opp hver gang det skjer noe, så hun ikke tror hun kan fortsette å overkjøre meg, men virker som hun har lite selvinnsikt.

Hun er også en ganske utadvendt person og rett på sak, så ligner ikke henne å gå rundt grøten med meg. Om det er noe hun ikke har lyst til, ville hun bare sagt det istedet for masse unnskyldninger.

Hva burde jeg gjøre videre nå, annet enn å slutte å være den som tar kontakt hele tiden?

Anonymous poster hash: e1525...7cc

Videoannonse
Annonse
Gjest Hvithai
Skrevet (endret)

Sorry, men hun har nok ditchet deg :( Det er ingen som sier "jeg vil ikke være venn lenger med deg" Det er alltid at man aldri har tid.

Ville jobbet med å finne nye venninner så fort som mulig :hug:

Endret av Hvithai

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...