AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Hei! Jeg har tenkt til å reise til Milano nå i august alene for å besøke/se to av universitetene i området. Det blir universitetet i Pavia og i Milano. Er det noen av dere som har erfaring med å reise alene i området? Jeg er en jente på 18 år og er reisevandt, men har aldri reist alene før. har dere noe anbefalinger om hva man kan gjøre i Milano utenom? Hvordan komme seg til Pavia fra Milano? Anonymous poster hash: 45b87...aaa
Alina X Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Milano er egentlig litt kjedelig for å si det rett ut. De har området rundt Il dumo med shoppinggater ol og der kan man godt bruke noen timer på dagen men blir kjedelig hvis man er der i flere dager. Pavia kommer du med tog,mange avg daglig og du kan reise til store deler av italia.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Milano er en ganske kjedelig by, med mindre du kjenner noen der. Holder å være der i 3-4dager Anonymous poster hash: caee8...391
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #4 Skrevet 23. juli 2014 Milano er mest business og shopping. Litt kjedelig som det sies her. Men det er veldig greit å ta toget over alt i Italia! Fra Milano kan du ta dagsturer til Venezia, Verona, Boligna eller ned til kysten. Nord-Italia er trygt. Ikke vim rundt som en åpenbart fortapt tenåring, ikke bli med fremmede og pass på verdisakene. Det samme som gjelder i alle byer, inkl. norske. God tur! :-)Anonymous poster hash: b9ad9...b74
Taste of Slow Skrevet 24. juli 2014 #5 Skrevet 24. juli 2014 Jeg har reist en del på egen hånd i Italia, og det er et trygt land. Her er en flott guide til Milano, der du kan oppdage steder som de lokale liker: http://www.spottedbylocals.com/milan/ Jeg har ikke vært i Milano, men togsystemet i Italia er bra utbygget, så det er lett og kjapt å reise til andre byer om du ønsker (siden mange her mener milano er en kjedlig by....) . Firenze er en flott by, og ligger under to timer unna med tog! Her kan du sjekke billetter. Et tips når du reiser alene er å prøve å "skli inn" blant de lokale, bruk et handlenett i tøy og en liten håndveske istedet for sekk og tursko. Vær forsiktig når du går alene på kveldstid, forhør deg med lokale eller ansatte der du bor hvor det er trygt og hvor du skal være forsiktig - og bruk taxi om du ikke føler deg komfortabel. Vær forsiktig med alkohol, både fordi du er alene og fordi du ikke er kjent der du er. Du kan også ta en titt på en blogg jeg skriver "Jeg Reiser Alene", og du må gjerne dele erfaringene dine med oss så de andre leserene også kan lære av dine erfaringer. Vi har også en grupp på facebook der du kan stille spørsmål om du ønsker. God tur 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #6 Skrevet 24. juli 2014 Jeg er glad i Milano! Men det kommer an på hva man vil gjøre. Vi er glade i shopping og tusle rundt og spise god mat. Da passer det perfekt. Men er jo noe annet enn Roma osv. Kommer an på hva mak"n vil med turen Anonymous poster hash: 7569f...463
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #7 Skrevet 24. juli 2014 Jeg er glad i Milano! Men det kommer an på hva man vil gjøre. Vi er glade i shopping og tusle rundt og spise god mat. Da passer det perfekt. Men er jo noe annet enn Roma osv. Kommer an på hva mak"n vil med turen Anonymous poster hash: 7569f...463 Ts her. Hensikten med turen er først og fremst å besøke universitetene i Milano og Pavia. Ettersom det ikke er noen hoteller som passer meg i Pavia området, vil jeg ta en dagtur inn dit og se meg litt rundt om. Ellers er jeg veldig interessert i shoppingen i Milano, men også litt titting på div museeumer. Jeg er personlig veldig glad i Roma, men hva slags ting er "must do" i Milano? Anonymous poster hash: 45b87...aaa
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #8 Skrevet 24. juli 2014 Jeg bodde et år i sentrum av Milano, og syns ikke det var kjedelig i det hele tatt. Det er jo selvfølgelig kjedelig om man ikke har gjort noe planlegging på forhånd, og bare tusler rundt Duomo, men hvis man har en plan så er det kjempe mye flott å se. Spesielt om man er interessert i kunst. Mange fine parker, og mange flotte mennesker. Peoplespotting er utrolig artig i Milano. På kjøpesenteret Gallerie Vittorio Emanuele II som ligger rett hvesiden av Duomo kan du spotte mange rike mennesker, og sikkerhetsvaktene som står i inngangen er et syn for seg selv. Sinnsykt vakre menn Det er også et av de eldste kjøpesentrene i verden hvis jeg ikke tar feil. Prada sin flagshipstore er der også. De har mange "popup" outlets i dette området også, men man må kikke litt, fordi de kan være vanskelige å få øye på, men det kan man virkelig gjøre noen kupp hvis man er ute etter eksklusive merker. Jeg ville ha sjekket ut Castello Sforzesco hvis du interesserer deg for kunst, men ville ha satt av god tid til dette da det er mye å se og tar lang tid å komme seg gjennom alt. La Scala, operaen i Milano er også verdt en tur. Men det kan være vanskelig å få tak i billetter, og de er ganske dyre. Jeg er ikke glad i opera men syns det var utrooolig gøy og rørende, hehe. Det er sinnsykt mye som er verdt å nevne, men anbefaler deg å google forskjellige guider så finner du nok masse å gjøre. Jeg tror at de som syns Milano er kjedelig ikke egentlig vet hvor mye man kan finne på der Anonymous poster hash: 2361c...485
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #9 Skrevet 24. juli 2014 Få med deg the last supper, man må bestille billetter en stund i forveien. Anonymous poster hash: 4765a...d17 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #10 Skrevet 24. juli 2014 Jeg bodde et år i sentrum av Milano, og syns ikke det var kjedelig i det hele tatt. Det er jo selvfølgelig kjedelig om man ikke har gjort noe planlegging på forhånd, og bare tusler rundt Duomo, men hvis man har en plan så er det kjempe mye flott å se. Spesielt om man er interessert i kunst. Mange fine parker, og mange flotte mennesker. Peoplespotting er utrolig artig i Milano. På kjøpesenteret Gallerie Vittorio Emanuele II som ligger rett hvesiden av Duomo kan du spotte mange rike mennesker, og sikkerhetsvaktene som står i inngangen er et syn for seg selv. Sinnsykt vakre menn Det er også et av de eldste kjøpesentrene i verden hvis jeg ikke tar feil. Prada sin flagshipstore er der også. De har mange "popup" outlets i dette området også, men man må kikke litt, fordi de kan være vanskelige å få øye på, men det kan man virkelig gjøre noen kupp hvis man er ute etter eksklusive merker. Jeg ville ha sjekket ut Castello Sforzesco hvis du interesserer deg for kunst, men ville ha satt av god tid til dette da det er mye å se og tar lang tid å komme seg gjennom alt. La Scala, operaen i Milano er også verdt en tur. Men det kan være vanskelig å få tak i billetter, og de er ganske dyre. Jeg er ikke glad i opera men syns det var utrooolig gøy og rørende, hehe. Det er sinnsykt mye som er verdt å nevne, men anbefaler deg å google forskjellige guider så finner du nok masse å gjøre. Jeg tror at de som syns Milano er kjedelig ikke egentlig vet hvor mye man kan finne på der Anonymous poster hash: 2361c...485 Tusen takk for godt og utfyllende svar! Må også bare spørre litt om Milano, ettersom du har bodd der. Hvilket område er det mest "utrygt" å bo? Er det noen steder en 19åring ikke bør ferdes on kvelden? Og hvilket område tror du er tryggest å bo? Jeg vurderer sterkt uni. i Milano, men er usikker på grunn av sikkerhet, Pavia kan virke mer som et roligere og tryggere område. Anonymous poster hash: 45b87...aaa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå