Gå til innhold

Feit av tyggis?? :/

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Leste for en tid tilbake siden at det er utrolig mange kalorier i tyggis som extra (det sto da 160 ca, da men men)

Lurer på om dette er bare noe nytt hysteri, eller ligger det noe i det? For jeg er nemlig avhengig av rød extra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Hvor mange Extra går det på 100 gram?? temmelig mange pakker, vil jeg tro. Og kalorier beregnes i kcal/kj pr 100 gram, og hvis du spiser 100 gram Extra pr dag, tror jeg du bør revurdere kostholdet ditt :wink:

Dessuten inneholder sjokolade ofte 500 kalorier pr 100 gram, for ikke å snakke om potetgull osv..

Altså: don't worry! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min extra-pakke er det 155 kcal per 100 g, som er ok. Man spiser jo ikke akkurat 100 gram tyggis per dag, så jeg tror nok ikke det er noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spiser ikke tyggisen heller da.. (er i alle fall ikke meningen :wink:) Men kaloriene ligger kanskje i det hvite laget utenpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rundt 15 gram i en tyggispakke, og du svelger ikke tyggisen, håper jeg? :wink:

Så det blir ikke mange kaloriene du får i dag.

Kutt heller brusen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs at i en sukkerfri tyggispakke er det cirka 20-30 kalorier. ingenting å bekymre seg over.

(og jo, selv om du ikke svelger tyggisen, så får du i deg kaloriene. fordøyelsen starter i munnen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Grete Roede-kurset fikk vi vite at tyggegummi-tygging stimulerte sulten... :o :o

En undersøkelse var gjort hvor så så mange tygde tyggis etter hvert måltid, mens like mange ikke.

Resultatet var flere kilo i + for de som tygde... :-?

Selv har jeg alltid tygd for ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at tyggis gjør at man blir mer sulten fordi magen på en måte tror at det kommer noe mat når man begynner å tygge. Ellernoe i den duren - ikke så vitenskapelig formulert kanskje, men det høres jo logisk ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant at kroppen blir narret til å tro at det kommer mat.

Når du tygger så setter du igang fordøyelsen og magen forbereder seg på å få mat. men så kommer det ikke noe likevel.

Hvis man blir mer sulten og av den grunn spiser mer når man tygger tyggis, så kan det med fordel kuttes ut. men tyggisen er ikke fetende i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...