Gjest Sobril Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 (endret) Jada... Jeg synes jeg så 10-20 stk i hagen min nettopp, og begynte å plukke. Det ble visst 125. Jeg vet at jeg skal legge dem i salt, kokende vann eller klippe dem i to - men jeg fikser bare ikke sånt. Nå er sikkert min metode enda slemmere. Det føltes ikke slik i sta, men nå kjenner jeg den dårlige samvittigheten spre seg i kroppen (mulig det er en smule dramatisk å få dårlig samvittighet av å drepe brunsnegler - men sånn er det). To the point; jeg la dem i en plastpose, tok enda en pose rundt, knyttet den godt igjen og kastet i restavfallet. Er det godt nok? Dør sneglene av oksygenmangel, eller formerer de seg til flere tusen og kommer på døra her for å ta hevn i morgen? Endret 13. juli 2014 av Sobril
Gjest Sobril Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Du må kjøpe inn drapsender. Drapsendene vil bli myrdet av drapshundene mine før de har rukket å fortære en eneste snegle.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Æsj! Får håpe de dør raskt, og ikke eksploderer posen.. Anonymous poster hash: 9e166...95e
Gjest Sobril Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Æsj! Får håpe de dør raskt, og ikke eksploderer posen..Anonymous poster hash: 9e166...95e EKSPLODERER posen!!!?? Æsj, altså. Ser det for meg. Nå ligger posen i restavfallet, og hvis søppeltømmerne har den vanlige ruta i sommer blir den tømt i morgen. Kanskje jeg er med på å kvadruple brunsnegleinvasjonen i norges land når de ligger og koser seg på søppeldynga
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 EKSPLODERER posen!!!?? Æsj, altså. Ser det for meg. Nå ligger posen i restavfallet, og hvis søppeltømmerne har den vanlige ruta i sommer blir den tømt i morgen. Kanskje jeg er med på å kvadruple brunsnegleinvasjonen i norges land når de ligger og koser seg på søppeldynga Hahahah Anonymous poster hash: 9e166...95e
Gjest Sobril Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Men... helt seriøst; hvis det er slik at de faktisk DØR i en lukket plastpose - hvorfor driver folk og salter, klipper og drukner i hytt og pine da? Alle levende vesener trenger oksygen, og vi vet jo alle hvor genialt det er å dra en plastpose over hodet. Satser på at de blir rimelig sløve inni der, eller spiser hverandre opp rett og slett. Og hvis fisk ikke føler smerte så satser jeg på at ikke snegler gjør det heller.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Går da like raskt å klippe de i to. Jeg har en jordbæråker som de liker litt for godt. Så jeg tok alle bærene de hadde spist på og la i en haug utenfor åkeren. Tidligere i kveld hadde de fest der og jeg kunne klippe en fin liten gjeng. :DAnonymous poster hash: 3b5ee...d75
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #9 Skrevet 14. juli 2014 Min metode er nok like slem, putter på tomme syltetøyglass etc og skrur lokket godt på igjen. Syns det er ekkelt nok å få de slimålene ned i glasset, om ikke ei saks skal tas i bruk også?! Men med fangst på 125 stk hadde ikke vi hatt nok tomme glass til rådighet uansett. Uæææ. Anonymous poster hash: b1662...f3c
Gjest Knuse Skrevet 14. juli 2014 #10 Skrevet 14. juli 2014 Og enda en gang priser jeg meg lykkelig for at jeg ikke har hage 1
Saunet Skrevet 14. juli 2014 #11 Skrevet 14. juli 2014 De dør dessverre ikke så fort. Skal ikke forundre meg om de starter å spise plastposen, de er jo altetende. Ta en hage saks og klipp dem og sur dem inn i salt eller kalk. Legg dem så for agn så andre sultne kommer å eter på dem. Blir da et utørkende måltid og nytt agn for andre. Nematoder vil ikke virke på de feite brune nå, vent til september når disse kjønnsmodene har lagt egg og fått ungene og drep avkommet deres med nematodene. Dødelig for små ekle en de feite og lange som de ikke har så stor virkning på
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #12 Skrevet 14. juli 2014 Jeg bare tråkker på de i farta. Raskt, effektivt, ferdig. Strør litt Ferramol av og til også.Anonymous poster hash: 2acc8...a5d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #13 Skrevet 18. juli 2014 Jeg bruker en melkekartong og heller opp i grovt salt. Når den er full går den i restavfallet.Anonymous poster hash: 6bea5...ab0
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #14 Skrevet 18. juli 2014 Vi fikk tips om at de elsker øl (!). Så vi satt ut en isboks med en boks øl oppi. Dagen etter var det vanvittige mengder snegler oppi der!! Æsj! Men de var døde, og det uten at vi måtte gjøre noe annet enn å sette ut boksen. I år har det faktisk ikke kommet noen. Sikkert tilfeldig da men.Anonymous poster hash: 5ebd3...0fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå