AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Hva feiler det voksne mennesker som ikke takler att andre er uenige med dem uten å kalle den andre nedlatende ting?(hore, tøs osv.) Eksen min som jeg har ett barn med er sånn og det er veldig slitsomt... Er jeg ikke enig med han hele tiden klikker han helt, brøler og kaller meg de styggeste ting. Jeg er ikke vanskelig heller men må jo få ha egne meninger? Er ikke bare under diskusjoner han er sånn. Han har hele boden min full av sine ting 10 mnd etter han flyttet ut. Nå trenger jeg den når jeg skal pusse opp. Først fikk han en frist på en mnd, og ingen ting skjedde. Så fikk han ny frist på 2 uker. Ringte han to dager før den fristen gikk ut for å høre når han skulle flytte det ut. Da fikk jeg høre att jeg var ei tøs, bare brukbar til å pule å masse sånt. La bare på men kjenner dette sliter veldig på meg psykisk. Under forholdet var det en del psykisk vold og jeg følte att jeg ikke var verdt en dritt. Han skal hele tiden dominere og skriker og roper for å skremme meg til å være enig med han. Hvordan kan jeg slutte å la dette gå inn på meg? Prøver å tenke att det et han som har problemer, men blir veldig lei meg av å bli så lite respektertAnonymous poster hash: 8cb07...4b0
Kvinne87Rogaland Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Det beste hadde vært å kutte all kontakt, men siden dere har et barn sammen går ikke det. Hiv alle tingene hans på en tilhenger, og dump det utenfor huset hans. Han har fått nok sjanser, og han skal ikke bruke deg som dørmatte. Oppførselen hans viser at han ikke respekterer deg og tror at han kan snakke til deg som han vil. Få litt baller og gi beskjed om at du ikke aksepterer at han snakker slik til deg, og kutt all unødvendig kontakt. Si til ham at dersom han ikke oppfører seg i de situasjonene hvor dere MÅ møtes (levering av barn), må du koble inn andre instanser. Jeg vet at Røde Kors/NAV har ordninger hvor de henter og leverer unger mellom foreldre som ikke klarer å møtes. Forhåpentligvis vil han se dette som ydmykende, og skjerpe seg for å unngå dette. Som voksne og som foreldre må dere klare å oppføre dere for barnas skyld.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Det beste hadde vært å kutte all kontakt, men siden dere har et barn sammen går ikke det. Hiv alle tingene hans på en tilhenger, og dump det utenfor huset hans. Han har fått nok sjanser, og han skal ikke bruke deg som dørmatte. Oppførselen hans viser at han ikke respekterer deg og tror at han kan snakke til deg som han vil. Få litt baller og gi beskjed om at du ikke aksepterer at han snakker slik til deg, og kutt all unødvendig kontakt. Si til ham at dersom han ikke oppfører seg i de situasjonene hvor dere MÅ møtes (levering av barn), må du koble inn andre instanser. Jeg vet at Røde Kors/NAV har ordninger hvor de henter og leverer unger mellom foreldre som ikke klarer å møtes. Forhåpentligvis vil han se dette som ydmykende, og skjerpe seg for å unngå dette. Som voksne og som foreldre må dere klare å oppføre dere for barnas skyld. Viste ikke att det fantes slike ordninger. Takk:-) Håper han skjerper seg men har ikke noe tro på det... Jeg gir meg alt for lett og lar han få viljen sin rett og slett for att han blir så ekkel med meg i helt vanlige diskusjoner. Skal prøve å kontakte noen som kan være tilstede når vi må snakke om samvær osv. TsAnonymous poster hash: 8cb07...4b0
Kvinne87Rogaland Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Viste ikke att det fantes slike ordninger. Takk:-) Håper han skjerper seg men har ikke noe tro på det... Jeg gir meg alt for lett og lar han få viljen sin rett og slett for att han blir så ekkel med meg i helt vanlige diskusjoner. Skal prøve å kontakte noen som kan være tilstede når vi må snakke om samvær osv. TsAnonymous poster hash: 8cb07...4b0 Jeg vet (av erfaring) at det ofte er lettest å gi seg fordi man ikke orker en ny konflikt, men av og til må man bare sette seg seg i respekt for sånne folk. Vise at slik oppførsel ikke er akseptabelt. Det er vanskelig, men nødvendig. Vis at du ikke kommer med tomme trusler, og at han vil få konsekvenser av at han ikke skjerper seg. Utrolig barnslig av han å oppføre seg slik når han har barn å være forbilde for (det kan du jo minne ham på). Det er jo utrolig viktig at dere kan kommunisere uten å ty til skjellsord - dere skal tross alt oppdra barn sammen i mange år fremover. http://www.rodekors.no/distriktsider/rogaland/aktiviteter/omsorg/samvarstjenesten/ "Samværstjenesten er ment for å lette situasjonen for barna og kan hjelpe med: Transport av barn mellom foreldre som har konflikter under samlivsbrudd. Tilstedeværelse under samvær med barn og foreldre." Nå vet jeg jo ikke hvor du bor, eller om de har dette tilbudet der, men du kan jo høre. Du kan også kontakte familievernkontoret når det gjelder samtale om samvær Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå