AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Har i løpet av sommeren fått kviser på haka en del ganger. Av typen som blir veldig stor og ser ut som om jeg har fått hevelse på haka.. Jeg har ganske fin hud sånn ellers, men veldig fet hud på haka. Jeg skulle akkurat skvise denne nye kvisa, og først kom det gul væske ut, etterfulgt av masse blank væske og jo mer jeg presset på haka, kom det også masse talg (?) ut andre steder. Eller er det det som er hudorm? Det var akkurat som gule små ormer som kom ut. Så utrolig ekkelt og beklager den detaljerte informasjonen.. Det jeg lurer på er; hva er grunnen til at jeg produserer så mye talg? Og hva kan jeg gjøre for å få mindre fet hud (på enkelte områder)?Anonymous poster hash: e0cd1...b83
Gjest iGirl Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 De store som er under huden i ansiktet og på halsen skal du ikke klemme på. Bakterene kan bli klemt inn i blodstrømmen din og gi infeksjoner.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Er du flink til å bruke hudkrem på haka og ikke bare i resten av ansiktet? Husker du å fjerne sminke på haka? Pleier du ofte å støtte haka i hånda eller ta deg på haka? Ikke klem, det hjelper ikke. Gi huden nok fuktighet (ikke fett), slik at den slipper å lage ekstra talg for å smøre seg selv. Anonymous poster hash: 2ecb1...32f
Colorama Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Hei! Du skal ikke klemme på de store og dype, da blir det arr. Ta heller en steril tynn nål og stikk et overfladisk hull. Verket må ut. Det høres kanskje rart ut, men det har veldig lett for å samle seg bakterier rundt munn og også haken, dette er gjerne grunnet matinntak, og som han/hun over sa, at du kanskje er mye borti haka med hendene osv. Rens ordentlig, men skånsomt, og fuktighet er viktig, selvom det virker ulogisk med tanke på fett osv.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Litt på siden, men jeg fikk en drøss med slike etter at jeg hadde vært røykfri i noen måneder. Trenger jo ikke å være pga tobakk, men noe annet du har begynt eller sluttet med? Anonymous poster hash: cae72...75c
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Her var det mange rare svar. Bakteriene går da sannelig ikke inn i blodstrømmen sånn uten videre. Anrar at du er kommet i puberteten og da er kviser vanlig. Kjøp rensemiddel og et godt kvisemiddel på apoteket. I tillegg en god sårsalve du smører tynt på sånne kviser som den du beskriver. Og stikk ikke hull med nål. Du treffer skjelden midt i elendigheten, sannsynligheten for å tilføre bakterier som ikke hører til i kvisene er stor, like ens faren for arr. Kviser skal ikke plukkes på, de skal ordnes opp i av kroppen. Presser de for mye kan du kjøpe et spesielt instrument på apotek som får pusset ut. En liten miniskje med hull midt på skjedelen som skal presses mot kvisen. Bruk klorhexidin til å dessinfisere med om du tar den i bruk.Anonymous poster hash: 297fe...593
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 De store som er under huden i ansiktet og på halsen skal du ikke klemme på. Bakterene kan bli klemt inn i blodstrømmen din og gi infeksjoner. Wow, litt av en overdrivelse... Det tror jeg faktisk ikke er mulig.Anonymous poster hash: 78b7c...b78
Gjest iGirl Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Wow, litt av en overdrivelse... Det tror jeg faktisk ikke er mulig.Anonymous poster hash: 78b7c...b78 les deg opp litt før du uttaler deg så bastant kanskje? "It’s because these veins around the nose, mouth and eyes are so close to the brain that bacteria introduced to your face basically gives those bacteria free rein to wreak havoc." http://www.mnn.com/health/fitness-well-being/stories/can-popping-pimples-kill-you
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 les deg opp litt før du uttaler deg så bastant kanskje? "It’s because these veins around the nose, mouth and eyes are so close to the brain that bacteria introduced to your face basically gives those bacteria free rein to wreak havoc." http://www.mnn.com/health/fitness-well-being/stories/can-popping-pimples-kill-you tror fortsatt ikke på det utsagnet, den linken der er søppel. Anonymous poster hash: 78b7c...b78
Gjest iGirl Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 tror fortsatt ikke på det utsagnet, den linken der er søppel.Anonymous poster hash: 78b7c...b78 Det finnes linker fra lommelegen, wikipedia, medisinske oppslagsverk.. bare å google i vei. Men du kan selvsagt tro akkurat hva du vil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå