AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Jeg er invitert på fest og på den festen kommer en som jeg ikke har snakket med på evigheter, men som jeg gleder meg til å treffe igjen! Mitt problem er handler om meg, og hvor keitete jeg blir i situasjoner som er som følger; hun har gått masse ned i vekt, så pass at det blir umulig å ikke kommentere det! Dette har jeg sett på facebook, og vi er ikke så close at jeg har kommentert det da. Og jeg vet aldri hva jeg skal si i slike situasjoner, er redd for å fornærme noen... Det har jeg vel egentlig klart å gjøre før, men tror jeg rodde meg greit inn igjen. Eh eller ikke. Endte vel opp med å si; oi, du var blitt tynn. Så fin du er... eh ikke at du ikke var fin før, mmm for det var du, men nå er du... ja. eh... tynnere? Argh, endte opp med at jeg begynte å le og si at jeg aldri vet hva jg skal si... Har alltid slitt med motsatt problem selv, undervektig og slitt med å legge på meg. Men er liksom mer akseptabelt blandt andre når man er tynn... selv om jeg alltid selv har synes at det er mye finere med de som er "rundere i kantene". Noen tips til hva som er greit å si? Anonymous poster hash: 1d94e...603
mandel92 Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Hva med å bare si at hun ser utrolig flott ut, ikke noe mer enn det...?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Jeg ville ikke kommentert det i det hele tatt. Har selv gått ned mye, og folk har kommentert at jeg ble et nytt menneske osv. Men slanke mennesker er faktisk ikke andre mennesker enn tjukke. Det beste er å oppføre seg helt normalt, og vise at man ikke bedømmer noen etter utseendet. Anonymous poster hash: da8df...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Hva med å bare si at hun ser utrolig flott ut, ikke noe mer enn det...? Mulig at jeg overtenker dette fullt og helt, men antyder jeg ikke da at hun ikke var flott før? Er vel mest redd for å babble meg avsted kanskje? Gjør det når jeg er nervøs..... Anonymous poster hash: 1d94e...603
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 Jeg ville ikke kommentert det i det hele tatt. Har selv gått ned mye, og folk har kommentert at jeg ble et nytt menneske osv. Men slanke mennesker er faktisk ikke andre mennesker enn tjukke. Det beste er å oppføre seg helt normalt, og vise at man ikke bedømmer noen etter utseendet. Anonymous poster hash: da8df...ea6 Jeg kommer ikke til å oppføre meg annerledes, men føler det blir unaturlig å ikke si noe. "Du er like fin som før bare tynnere"? Kunne ikke falt meg inn å si at hun var et nytt menneske.... da har du møtt noen som er verre enn meg Anonymous poster hash: 1d94e...603
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 "Umulig å ikke nevne"? Det er fullt mulig å ikke nevne. Et generelt kompliment er mye bedre. "Så fin du er ikveld" osv. Anonymous poster hash: 2d3f3...a5e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 "Du ser godt ut" syns jeg er bra, det verken fornærmer eller noe. Det ligger også et "jeg ser du har forandret deg/lenge siden sist" i det. Anonymous poster hash: 07349...de4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 "Umulig å ikke nevne"? Det er fullt mulig å ikke nevne. Et generelt kompliment er mye bedre. "Så fin du er ikveld" osv. Anonymous poster hash: 2d3f3...a5e Ja, men føler vel at det blir feil... som om jeg ikke ser, bryr meg eller er arrogant Anonymous poster hash: 1d94e...603
Pearl2.0 Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 "Så bra du ser ut!" er vel en hyggelig ting å si uavhengig av vekttap eller ei? Det kan jeg finne på å si til folk jeg ikke har sett på lenge, selv om de ser helt like ut Er bare koselig å gi kompliment synes jeg
mandel92 Skrevet 13. juli 2014 #11 Skrevet 13. juli 2014 Mulig at jeg overtenker dette fullt og helt, men antyder jeg ikke da at hun ikke var flott før? Er vel mest redd for å babble meg avsted kanskje? Gjør det når jeg er nervøs..... Anonymous poster hash: 1d94e...603 Nei, det antyder du ikke Og det tror jeg hun skjønner og hun setter sikkert pris på å høre at hun ser bra ut.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #12 Skrevet 13. juli 2014 Ja, men føler vel at det blir feil... som om jeg ikke ser, bryr meg eller er arrogant Anonymous poster hash: 1d94e...603 Nei det er overhodet ikke arrogant. Du gir jo et kompliment!? Fremstår du arrogant, ligger problemet et annet sted. Det er ikke slik at vekttap skal kommenteres av alle. Den som har mistet mangfoldige kilo vet at det synes uansett. Anonymous poster hash: 2d3f3...a5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå