karrifrøkna Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Jeg ble nylig dumpet via sms, og nå har jeg problemer i forhold til tingene hans, og hva jeg skal gjøre med de. Han skrev på samme sms at jeg kunne kaste eller brenne de, eller gi beskjed om jeg ønsket at han kom å hentet de. Det er snakk om noe klær, toalettsaker, noe småtteri til datteren hans og en barnevogn, og noen cigarer. Dette tok han ikke med seg når han dro i strålende humør samme dag. Vi har hatt et turbulent forhold til tross for at vi bare har vært sammen siden mars 2013, men han har vært utro, løyet og hatt et forhold til en annen kvinne osv mens han har vært sammen med meg, og har antakeligvis gått tilbake til henne nå igjen. Personlig føler jeg ikke at han fortjener å få tilbake tingene sine, med tanke på hvordan han har behandlet meg, men jeg er redd for at dette kan smelle tilbake på meg, at jeg må erstatte eller kan bli saksøkt/anmeldt for å ha kastet/gitt tingene til fretex. Jeg må også nevne at vi ALDRI har vært samboere, vi har ikke noe felles ting som vi begge har navnet vårt på, ingen kontrakter o.l. Hjelp?! Skal jeg kaste?
estrella Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Jeg hadde pakket det sammen og sagt at han kan hente det mellom f.eks 12 og 14 den og den dagen. Ja, han behandlet deg ræva, dumpet deg på en utrolig feit måte, men vis at du er bedre, ikke kast tingene, si han kan hente det. Blir det for mye for deg, at han henter det og du er der, få en venninne over eller noe.
peanut_juice Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Jeg så dette på internett ett sted, hvor en mann hadde slått opp med dama si, og hun skrev til han at hun hadde pakket alle tingene hans ned i en pappeske, og satt den der hvor de først møttes! Syns det var en god idee Men nei, ville nok ikke kastet eller brent tingene hans. 2
Kamikatze Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Hvis det går i søpla, uten at du må betale noe ekstra for det, kan du bare kaste det. Han skriver jo selv at det er greit. Lagre SMS-en hvis du tror han kan ombestemme seg. Hvis barnetingene kan bety noe for ungen, kan du gjerne få en venn til å sette dette utenfor døra hans. Å holde tilbake ting er ingen straff i våre dager. Men du har ingen plikt til å være lagerarbeider for ekser, så kvitt deg med ruklet. 1
Shandy Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 Dersom du bor i hus, kan du sette tingene utenfor å be han hente de på et avtalt tidspunkt der du ikke er hjemme? Evt. få en venn av ham til å hente det.
karrifrøkna Skrevet 14. juli 2014 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2014 Har fremdeles ikke hørt noe fra han, tingene er pakket i søppelsekker og klare til å lempes ut av leiligheten. Jeg har blitt tilbytt å låne en bod for en liten periode, i tilfelle han skulle lage noe drama for å få det, men hva med å bare gi tingene til fretex og levere barnevognen til moren til datteren?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 Moren vil nok sette pris på å få beholde barnevognen og tingene til datteren, så ta vare på det og kast resten du Husk å lagre meldingen tilfelle han ombestemmer seg eller skal krangle på det. Anonymous poster hash: cce27...52e
karrifrøkna Skrevet 14. juli 2014 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2014 Moren vil nok sette pris på å få beholde barnevognen og tingene til datteren, så ta vare på det og kast resten du Husk å lagre meldingen tilfelle han ombestemmer seg eller skal krangle på det. Anonymous poster hash: cce27...52e Eneste som kanskje kan være et problem er at moren til datteren ikke har noe kjennskap til meg. Xn hadde lite samvær med datteren sin grunnet lignende problem med mor, så burde jeg gi noen form for beskjed for forhånd og isåfall hvordan skal jeg gå forsiktig frem og fortelle om situasjonen? Takk for svar, setter pris på dette!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #9 Skrevet 14. juli 2014 Sett det utenfor og be ham hente det kl 15, f.eks. Anonymous poster hash: 733d9...75e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #10 Skrevet 14. juli 2014 Eneste som kanskje kan være et problem er at moren til datteren ikke har noe kjennskap til meg. Xn hadde lite samvær med datteren sin grunnet lignende problem med mor, så burde jeg gi noen form for beskjed for forhånd og isåfall hvordan skal jeg gå forsiktig frem og fortelle om situasjonen? Takk for svar, setter pris på dette! Du kan jo sende henne en melding om du får tak i nummeret hennes, eventuelt sende en facebookmelding. Fortell hvem du er, si hva som har skjedd uten å trekke ned eksen din på noen måte, og spør om hun vil ha tingene. Det er nok best å si fra på forhånd, så slipper du komme helt uten videre og måtte forklare alt der og da. Det ville nok blitt litt merkelig Anonymous poster hash: cce27...52e
Kamikatze Skrevet 16. juli 2014 #11 Skrevet 16. juli 2014 (endret) Kan du kjøre det til fretex, kan du like gjerne kjøre det til døra der han bor. Så sikrer du deg i alle fall mot eventuelt fremtidig stress. Koster deg mindre innsats også. Du trenger ikke ringe på. Er du heldig har han ikke plass til det, og må selv styre på for å bli kvitt det... Endret 16. juli 2014 av Kamikatze
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå