Gå til innhold

Hvordan får dere kjøpesenter/butikkjobber familiekabalen til å gå opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et yrke der jeg jobber enten kl 10-18 eller kl 12-20. Har begynt å tenke på hvordan dette skal gå i forhold til familie. Jeg vil da tidligst være hjemme kl 19 på hverdagene. Alt for sent til å hente i barnehage etc.

Hvordan løser dere andre i slike jobber dette? Jobber dere deltid?

Mannen min jobber tredelt turnus, så han kan jo hente innimellom, men ofte ikke.

Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: d4bdd...e49
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et yrke der jeg jobber enten kl 10-18 eller kl 12-20. Har begynt å tenke på hvordan dette skal gå i forhold til familie. Jeg vil da tidligst være hjemme kl 19 på hverdagene. Alt for sent til å hente i barnehage etc.

Mannen min jobber tredelt turnus, så han kan jo hente innimellom, men ofte ikke.

Noen erfaringer?

Som regel deler man, og at du leverer og mannen henter. Går ikke dette, må dere evt vurdere redusert arbeidstid eller 8-16-jobb. Med mindre andre kan hente for dere..

Anonymous poster hash: d4051...9fd

• Liker 2
Skrevet

Det enkleste er at en av dere skifter til å jobbe kun på dagtid. Eventuelt ha noen i nærheten som kan hente i barnehagen (besteforeldre f.eks).

Skrevet

Noen erfaringer?

Dersom han jobber tredelt turnus slik jeg kjenner dette, kan han jo hente når han jobber både dag og natt, så da er det bare aftenvakt han ikke kan hente vel?

Da må du enten bare jobbe når han går dag eller natt, eller vurdere å bytte jobb. For eksempel mange dagligvarebutikker åpner jo kl 07.

Skrevet

Jeg har delt omsorg og ga opp jobbsøkinga, nettopp fordi det ikke kryr av jobbet med ålreite arbeidstider. Nå studerer jeg istedet, og får meg en utdanning innen noe som egner seg med småbarn. Nor jeg burde tenkt på for leeenge siden..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har delt omsorg og ga opp jobbsøkinga, nettopp fordi det ikke kryr av jobbet med ålreite arbeidstider. Nå studerer jeg istedet, og får meg en utdanning innen noe som egner seg med småbarn. Nor jeg burde tenkt på for leeenge siden..

Kan jeg spørre hva du studerer?

Anonymous poster hash: 62838...9bd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber turnus med dag og kveld, mannen jobber i butikk og er ferdig kl 17 (bhgen stenger 1630, 15 min reisevei). Vi løser det ved at mannen går kl 16 de dagene jeg jobber kveld. Sjefen hans har samme utfordring da kona hans også jobber turnus, så de to dagene på seks uker turnusen min og hennes kræsjer, henter min mor i barnehagen.

Anonymous poster hash: 7fbbb...38b
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hva du studerer?

En slags sekretær, hvor man jobber 08-16 ca. hver dag.

Anonymous poster hash: b5d05...2b8

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler sosionomstudiet. Allsidig, lett å få jobb. Trengs i både by og bygd. Med ansiennitet og videreutdanning/spesialisering snakker vi 500k i året. Kan skifte beite uten helt ny utd. Relativt "lett" studium. Og jeg opplever Høgskolen som laaaaangt mer sammarbeidsvillig mtp student med barn enn det universitetet var.

Anonymous poster hash: fe60b...332

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her,

Dette burde jeg også tenkt på for lenge siden. Nesten så jeg angrer på hele utdanningen. Jeg er utdannet farmasøyt, så det er nok ikke aktuelt å begynne å jobbe i dagligvarebutikk.. Min mann er lege, så turnusen hans varierer litt.

Må vel bare innse at det letteste er å skifte beite... Barn lar seg vanskelig kombinere med dette livet :-(

AnonymBruker
Skrevet

Ts her,

Dette burde jeg også tenkt på for lenge siden. Nesten så jeg angrer på hele utdanningen. Jeg er utdannet farmasøyt, så det er nok ikke aktuelt å begynne å jobbe i dagligvarebutikk.. Min mann er lege, så turnusen hans varierer litt.

Må vel bare innse at det letteste er å skifte beite... Barn lar seg vanskelig kombinere med dette livet :-(

Men det finnes jo flere apotek som. Stenger kl 17. Ikke at det hjelper all verden kanskje, men med noe permisjon/redusert stilling så kan du jo få hentet barnet før barnehagen stenger.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...