Gå til innhold

Går for mye ferie utover bedrifters lønnsomhet i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I Norge i dag har man et minimum på fire uker ferie og mange har også fem. Grunnet dagens konkurransesituasjon i mange bransjer så svarer ikke dette nødvendigvis for seg lenger. Har vi rett og slett for mye ferie i Norge? Vil ikke flere komme inn i arbeidslivet hvis bedriftene blir mer produktive og vi kutter ferien til 2-3 uker?

Spørd du meg er dette nok til å få et avbrekk samtidig som det ligger enorme besparelser i den samlede effekten av at alle har 2-3 uker mindre ferie.

Hva syntes dere?

Anonymous poster hash: dd051...486
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg gir ikke fra meg en eneste av de samlede ferieukene. Men helligdagene, som blir utvidet med ekstra dager i alle ender. At det er akseptabelt at hele Norge stopper i påskeuken, uten at de du ikke får tak i føler for å si fra om ferien er uhørt. Så disse helligdagene kunne vært kuttet eller omgjort til flyttbare feriedager.

Skrevet

I USA har de bare to uker. Tror ikke mange land har så mye fri som oss.

AnonymBruker
Skrevet

Personlig har jeg bare "fri", og de fleste jeg kjenner har det slik. Bedriften står ikke stille fordi folk ikke er på kontoret.

Anonymous poster hash: def77...3fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke flere komme inn i arbeidslivet hvis bedriftene blir mer produktive og vi kutter ferien til 2-3 uker?

Anonymous poster hash: dd051...486

Vel og bra at du er for å kutte ferien, men vennligst ikke prøv å skyv de mest utsatte arbeidstakerne foran deg for å fremme saken din. Du tror liksom at de som av helsemessige årsaker sliter med dagens arbeidsliv med 4-5 ukers ferie, vil klare seg bedre bare ferien blir halvert?

Anonymous poster hash: 093a8...c38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...