AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 I Norge i dag har man et minimum på fire uker ferie og mange har også fem. Grunnet dagens konkurransesituasjon i mange bransjer så svarer ikke dette nødvendigvis for seg lenger. Har vi rett og slett for mye ferie i Norge? Vil ikke flere komme inn i arbeidslivet hvis bedriftene blir mer produktive og vi kutter ferien til 2-3 uker? Spørd du meg er dette nok til å få et avbrekk samtidig som det ligger enorme besparelser i den samlede effekten av at alle har 2-3 uker mindre ferie. Hva syntes dere? Anonymous poster hash: dd051...486
Gjest Blondie65 Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Jeg gir ikke fra meg en eneste av de samlede ferieukene. Men helligdagene, som blir utvidet med ekstra dager i alle ender. At det er akseptabelt at hele Norge stopper i påskeuken, uten at de du ikke får tak i føler for å si fra om ferien er uhørt. Så disse helligdagene kunne vært kuttet eller omgjort til flyttbare feriedager.
Pusemamma Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 I USA har de bare to uker. Tror ikke mange land har så mye fri som oss.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Personlig har jeg bare "fri", og de fleste jeg kjenner har det slik. Bedriften står ikke stille fordi folk ikke er på kontoret. Anonymous poster hash: def77...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 Vil ikke flere komme inn i arbeidslivet hvis bedriftene blir mer produktive og vi kutter ferien til 2-3 uker? Anonymous poster hash: dd051...486 Vel og bra at du er for å kutte ferien, men vennligst ikke prøv å skyv de mest utsatte arbeidstakerne foran deg for å fremme saken din. Du tror liksom at de som av helsemessige årsaker sliter med dagens arbeidsliv med 4-5 ukers ferie, vil klare seg bedre bare ferien blir halvert? Anonymous poster hash: 093a8...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå