Gå til innhold

ombestemme seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestilt lokalet, men ikke skrevet kontrakt, fortalt foreldre og venner, men ikke sendt ut invitasjon.. Er det helt uhørt å ombestemme seg og ta det helt privat på tinghuset? Bryllupet skulle være om ca 1 år.

Anonymous poster hash: 569b0...80a
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor skulle det være det? All viraken rundt lokale og festivitas betyr egentlig mest for bruden og hennes mor. For gjestene blir det ikke problematisk før de får en invitasjon, hvorpå de bestiller reise, opphold, kjøper nye festklær og gaver.

Vær glad dere ikke konkluderte med dette etter at invitasjoner gikk ut. Husk å avbestille lokale så hurtig som mulig, så andre kan bestille, og tapet reduseres for utleier.

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg sliter med å finne ut om jeg virkelig vil ha denne store dagen med masse oppmerksomhet, eller om jeg vil bruke pengene på en flott bryllupsreise.. Er også red for at folk tror vi har tatt vann over hodet, at det blir for dyrt, for det blir det ikke... selv om vi har pengene så er det alikevel kjett å bruke de på en dag..

Hvordan legge det fram for familien?

Skrevet

- du forteller dem rett og slett hvordan du vil ha det. Det er DIN (og brudgommens) dag, ikke familiene deres sin :)

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Siden dere ikke har sendt ut invitasjon enda er det helt ok. Jeg vil anbefale dere å gifte dere så snart det går an. Ikke fortell det til andre før etterpå. Det ville jeg gjort tror jeg.

Skrevet

Enig i at det er mye penger å svi av for en dag. Som mann ser jeg på den kostnaden mest som en gigantisk bestikkelse til brura. :nigo:

Men hvis du har slike tanker, hva med å invitere til alternativ feiring? - Spleiselag! Det er menneskene som lager stemningen, ikke kransekakedekorasjoner. Dropp luksushotell eller fancy selskapslokale og lån ei låve, eller hva som helst som rommer folk. Ta det ute med bål og la gjestene lage pinnebrød og grille pølser og annet. Lån kantina på jobben, og lag spleisepaella eller lapskaus.

Kjipt at bryllup skal bli så hollywoodkransekakske i dag at en glemmer at festen er deres nærmeste slekt og venner som kommer sammen for å gledes over at dere har funnet hverandre, og bundet dere til hverandre. Det kan ellers drukne i kulisser.

Djøst seijing... :jepp:

Gjest Ciegus
Skrevet

Før invitasjonene er sendt ut er det null problem å avlyse eller omorganisere bryllupet. Sikkert en del i familien som protesterer da, men det kommer de fort over.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det er mye penger å svi av for en dag. Som mann ser jeg på den kostnaden mest som en gigantisk bestikkelse til brura. :nigo:

Men hvis du har slike tanker, hva med å invitere til alternativ feiring? - Spleiselag! Det er menneskene som lager stemningen, ikke kransekakedekorasjoner. Dropp luksushotell eller fancy selskapslokale og lån ei låve, eller hva som helst som rommer folk. Ta det ute med bål og la gjestene lage pinnebrød og grille pølser og annet. Lån kantina på jobben, og lag spleisepaella eller lapskaus.

Kjipt at bryllup skal bli så hollywoodkransekakske i dag at en glemmer at festen er deres nærmeste slekt og venner som kommer sammen for å gledes over at dere har funnet hverandre, og bundet dere til hverandre. Det kan ellers drukne i kulisser.

Djøst seijing... :jepp:

mange gode forslag :) Men så er jeg litt vrang og, har sagt alt eller ingenting. Enten bare oss og forlovere på tinghuset, og da gidder jeg ikke ha brudekjole.. Eller det vi har planlagt. Det vi har planlagt er ikke stort og pompøst, det er faktisk i en låve da ;) men alikevel et bryllup.. Grubler meg fram og tilbake. Jeg må være et fryktelig vanskelig menneske. Og er jeg som betaler mest så blir bestikkelser til brudgommen :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta et lite bryllup, også hvis du senere skulle få lyst til å ha stor fest, kan du heller ha gigantisk feiring av 10 års bryllupsdag.

Anonymous poster hash: ed5dc...468

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...