AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Jeg skal snart på tur til syden og vil bare forsikre meg over at jeg klar over alt jeg burde ta hensyn til jeg er i tredje trimester og vil være i uke 31 når jeg drar. Flyselskapet krevde legeattest på at jeg kunne fly og det er i orden. Huskeliste: - jeg må drikke mye vann i varmen - være forsiktig med kranvann/isbiter - spise gjennomstekt mat - droppe å spise salat Hva mer? Kan jeg ta idoform (mot "feriemage") som gravid? Må jeg kjøpe støttestrømper til flyturen? Hvor kjøper jeg i såfall det? Er det noe mer jeg burde tenke på? Anonymous poster hash: e373f...b3a
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Nok salt, det gjelder egentlig uansett. Spis salte nøtter feks
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Forsiktig med melkeprodukter(ikke alltid vanlig å pasteurisere melken) Er du plaget med hovne bein kan det være greit med støttestrømper på flyet. vær obs på at hovne bein kan også komme i varmen, og på flyet hjem, det har jeg selv opplevd som ikke-gravid. Støttestrømper med god støtte kjøper du på apoteket. (Mens noen kjedebutkker, som bla Kappahl har noen med lett støtte i.) Anonymous poster hash: ce22c...c74
Spiremor Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Husk å ikke spise rå egg, altså speilegg med hel plomme osv. Iskrem med egg er på listen over ting jeg ikke bør spise i det landet jeg befinner meg i akkurat nå (på ferie). Se også opp for understrekte bakverk, men det er veldig uvanlig Spekemat og utenlandsk sushi. (Norsk laksesushi går visst greit) Jeg hadde googlet matråd for det spesifikke landet om jeg var deg. Det kan jo være enkelte matvarer som er dårlige for gravide der men ikke noe problem andre steder.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 Hei. Jeg hadde ikke med meg antibac når jeg var i syden forrige mnd, når jeg skal igjen nå neste mnd skal jeg ha det med Anonymous poster hash: 6c3e0...611
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Mange gode råd og forhåndsregler notert! Takk for det:) greit å være sikker;)Anonymous poster hash: e373f...b3a
ViljaH Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Da jeg var ca like langt, var det veldig flott sommervær her hjemme, og jeg solte megmed magen bar. Babyen ble helt stille, sprellet ikke etter måltid som den pleide, eller etter kald saft. Så jeg dro på sykehuset for sjekk. Da fikk jeg beskjed om å være forsiktig med solingen, det blir som en bakerovn der inne, så gjerne dekk til magen og gi litt skygge. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå