Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller en som brukte mye manipulasjon. Noen som har vært det? Positivt, negativt? Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: afcb4...3e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk vel dårlig.

Anonymous poster hash: c5252...a82
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan føltes det å være i det forholdet?

AnonymBruker
Skrevet

Som om jeg var gangraped over en lang periode. Totalt knust, dårlig selv tillit og selv bilde. Men på toppen av verden i de gode stundene. Bare synd de var veldig korte sammenlignet med resten.

Anonymous poster hash: c5252...a82
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som å leve i en berg- og dalbane, som krasjet til slutt.

Anonymous poster hash: b0b6f...cd9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lurer du på det, TS?

Anonymous poster hash: fda50...676
AnonymBruker
Skrevet

Høres vondt ut :( hvordan oppdaget du at personen du var sammen med var manipulerende? Var dere sammen lenge?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lurer du på det, TS? Anonymous poster hash: fda50...676

Er inærkontakt med en jeg føler er en manipulerende person, jeg greier bare ikke helt om personen ER sånn, eller bruker manipulative metoder for å oppnå et resultat (jobbsammenheng). Forrvirrende.

AnonymBruker
Skrevet

Er inærkontakt med en jeg føler er en manipulerende person, jeg greier bare ikke helt om personen ER sånn, eller bruker manipulative metoder for å oppnå et resultat (jobbsammenheng). Forrvirrende. Anonymous poster hash: afcb4...3e6

saken her er også den at jeg finner personen interessant og lurer på om det kanskje er muligheter for noe personlig forhold senere. Derfor jeg vil høre deres erfaringer, må liksom finne ut av personen.

Skrevet

Jepp.

Det gikk dårlig.

Følte meg fanget.

AnonymBruker
Skrevet

Når man mistenker at noen er manipulativ, så er vedkommende som regel det.

Anonymous poster hash: b2a5b...8eb
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er en manipulativ person uten empati? Jeg tenker på de som manipulerer andre følelsesmessig.

Gjest Snuppi
Skrevet

Om du mistenker at du er sammen med en manipulator, Ts er det bare en ting å gjøre.

Det er å ta beina fatt og løpe så fort du kan.

Gjest Snuppi
Skrevet

Er en manipulativ person uten empati? Jeg tenker på de som manipulerer andre følelsesmessig.

Det er forskjellige grader av manipulasjon, men mange har psykopatisk trekk og mangler empati.

De er rett og slett farlige.

AnonymBruker
Skrevet

Om du mistenker at du er sammen med en manipulator, Ts er det bare en ting å gjøre.

Det er å ta beina fatt og løpe så fort du kan.

Neida, det mistenker jeg ikke. :)

Skrevet (endret)

...

Endret av snuppa79
  • Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg var veldig fortvilet, fordi jeg ville så gjerne ha ham, men jeg kunne ikke leve med at fyren drev så mye med dobbeltkommunikasjon. Til slutt sa jeg det rett ut, at jeg tror du driver med denne manipulasjonen fordi du er usikker og har dårlig selvfølelse, og så prøver du å manipulere meg til å bli usikker og sjalu. Da silenttreatet han meg i en uke, og jeg skrev han en mail og gjorde det slutt.

Siden da har jeg hørt fra ham ca. en gang i måneden, via Facebook. Han har innrømt at han forsøkte å gjøre meg usikker og sjalu og sagt unnskyld for det. Men samtidig kom det fram at han ikke syntes at det var så gærent det han hadde sagt likavel. Da skjønte jeg at unnskyldninga ikke satt så langt inne likevel og at han sannsynligvis bare sa det han trodde jeg ville høre.

Synes du taklet dette veldig bra, ved å avslutte forholdet på den måten du gjorde. Det er jo noen som blir i slike forhold i årevis, og da har de jo egentlig valgt det selv. Så det er bra vi også kan få høre hvordan sterke kvinner handler i en slik situasjon, som her.

Anonymous poster hash: b2a5b...8eb

• Liker 1
Skrevet

Jeg datet en mann over en periode på 3-4 måneder. Vi møttes på byen og jeg likte ham umiddelbart.

Men han begynte ganske kjapt å komme med utsagn for å gjøre meg usikker. Da jeg forsøkte å få ham til å utdype hva han mente, skiftet han konsekvent tema, slik at det han sa bare ble hengende i lufta. Jeg har uendelige variabler av dialog mellom oss, hvor dette er noen eksempler:

Jeg: Ta med deg et håndkle til deg selv når du kommer til meg, jeg har alle håndklærne i flyttelasset

Han: Jeg kommer ikke likevel.

Jeg: ?

Han: Jeg sover hos noen venner isteden.

Jeg: Hvorfor det? Vi har jo avtalt at du skal sove hos meg.

Han: Det blir for mye styr.

Han: hva liker du med meg?

Jeg: At du er kjekk, spennende, intelligent, dyktig i jobben din, at du legger merke til detaljer som jeg overser

Han: Lurer du ikke på hva jeg liker ved deg da?

Jeg: Jo, hva er det?

Han: Hva er det som får deg til å tro at jeg liker deg?

Han: Jeg vil gifte meg og få barn med deg, selv om du har issues.

Jeg: Hva slags issues er det du mener jeg har?

Han: Bare glem det.

Vi har hatt en fin kveld ute, han har betalt meg inn på hotellrommet sitt og vi er i senga, har drukket vin og kysser og holder på å kle av hverandre.

Han: Jeg kunne fått meg noe bedre. For eksempel en advokat. (jeg studerer jus)

Han kunne ringe fra landet hvor han var på forretningsreise, og fortelle at nå hadde han vært i skybaren, og der var det like mange damer som menn, og her var det høy sjekkestemning og han kunne lett fått seg noe hvis han ville. Men det vllle han ikke, for han gikk på hotellrommet og ringte meg.

Jeg kunne invitere til kino eller å finne på ting sammen god tid i forveien så det skulle stemme med begges travle timeplaner, men han kom aldri med et konkret svar og det ble sjelden til noe. Han på sin side kunne invitere meg til noe og gi meg en times varsel, slik at jeg måtte kaste meg rundt for å i det hele tatt få til å treffes. Han var veldig intens når vi var sammen og det var veldig flott, men når vi ikke var sammen var det som om han hadde glemt meg.

Jeg var veldig fortvilet, fordi jeg ville så gjerne ha ham, men jeg kunne ikke leve med at fyren drev så mye med dobbeltkommunikasjon. Til slutt sa jeg det rett ut, at jeg tror du driver med denne manipulasjonen fordi du er usikker og har dårlig selvfølelse, og så prøver du å manipulere meg til å bli usikker og sjalu. Da silenttreatet han meg i en uke, og jeg skrev han en mail og gjorde det slutt.

Siden da har jeg hørt fra ham ca. en gang i måneden, via Facebook. Han har innrømt at han forsøkte å gjøre meg usikker og sjalu og sagt unnskyld for det. Men samtidig kom det fram at han ikke syntes at det var så gærent det han hadde sagt likavel. Da skjønte jeg at unnskyldninga ikke satt så langt inne likevel og at han sannsynligvis bare sa det han trodde jeg ville høre.

Fremdeles tror jeg at min analyse av ham var rett. Fremdeles blir jeg stum over hvorfor han behandlet meg sånn. Sånn som jeg forstår det, likte han meg jo, men hadde utviklet en strategi hvor han trodde at å gjøre meg usikker gjennom manipulasjon ville få meg til å bli mer hengiven, eller hva jeg skal kalle det. Og det er så dumt for hans del, og så bortkastet; jeg forstår fremdeles ikke hvorfor han skulle ha behov for å manipulere meg til å like ham, når jeg faktisk likte han så godt fra før. Som om det er en slags personlighetsforstyrrelse?

Hvis noen har innspill på hvorfor folk driver sånn når det åpenbart ikke er hensiktsmessig hadde dette vært svært interessant å høre.

Nå har jeg fått en kjæreste som er rett fram og direkte i kommunikasjonen, jeg vet hvor jeg har ham, han er hel ved, og ahhhh hvor deilig det er med sånne mennesker.

Det er mye å lære av å lese denne boken (kan leses gratis) http://www.nb.no/nbsok/nb/17e15a0a83d90859372642c7be8cd2d5?index=4#0

Anonymous poster hash: 675bd...35a

Skrevet (endret)

Endret av snuppa79
Skrevet

Jeg har ikke vært sammen, men har hatt kontakt med en jeg mistenker er ganske manipulerende.

Han er en kompis av ei venninne, og lenge hadde hadde hun snakket om hvordan han hele tiden skulle tvinge henne til å ha sex med han -men bare på tull. Jeg merket fra venninnen min ble mer og mer begeistret. De hadde et forhold tidligere, men nå var hun sammened en annen. Allikevel, drev kompisen hennes å utøvde makt over henne på en seksuell måte, og hun bare fniste av det. Det endte med at hun gjorde det slutt med typen for å ha sex med han.

For et år siden traff jeg han, og ble blåst i bakken over hvor fantastisk han var. Ikke så han bra ut, og han var ikke min type, men faen for en fin fyr. Vi prata på festen, og dagen etter sendte han søte dikt til meg. Og sa "vi hadde fått pene barn sammen". Plutselig dukket han hyppig opp på steder der jeg var, som på bussholdeplasser, treningssenteret, nærbutikken..

Han hadde noen sære greier, kompissene hans måtte kalle han "gud". Og han hadde små tester for alle folka rundt seg, for å påpeke hvor smarte eller ikke-smarte de var. Om de sto til hans standard den dagen. Men det forsvant på en måte, for han var ljovial samtidig. Han snakka også veldig stygt om andre jenter som han hadde holdt på med, alle ble betegnet som psycho.

Hele veien ga jeg han klar beskjed om at jeg ikke ville innvolvere meg romantisk, siden jeg begynte å bli seriøst med en annen -det respekterte han sa han. Allikevel fortsatte han å sende søte meldinger.

Jeg ble litt klein av alt, men det gikk greit for han reddet alltid situasjonene med humor. Han sendte forskjellige signaler hele tiden, bestevenn-forelska kompis.

Det var også viktig for han å snakke om at han ikke hadde "akademisk bakgrunn", og det var viktig å få frem alle de mest innflytelsesrike folka i verden som ikke hadde høyere utdannelse.

Han jeg holdt på med likte ikke denne fyren i det heletatt og sa at jeg kom til å havne i trøbbel. Men ett eller annet i meg forsvarte han...

Han spilte mye på at jeg kunne stole på han, og etterhvert gjorde jeg det. Jeg fortalte han mye personlig... Og så kom det, han begynte å fortelle meg "ting han egentlig ikke hadde noe med". Det første var at han jeg holdt på med hadde prøvd å banke en felles venninne, men at jeg ikke kunne spørre venninnen min om det fordi hun ikke ville ødelegge for meg og kjærligheten, og at dette var en hemmelighet hun hadde betrodd til han.

En dag kom ei jente til meg på byen og sa "det er jævli løst av deg å pule på to samtidig", det viste seg at han hadde spredt rykter om han og meg.. Jeg konfronterte han med det, og da skylte han på en gal kompis. Jeg kuttet kontakt litt etter litt. Jeg var faktisk redd for at han ville klikke om jeg kuttet all kontakt brått.

Etterhvert begynte han å skulle gjøre meg sjalu, begynte å snakke om at han hadde funnet verdens vakreste jente. At ingen i verden kunne gi han vakrere barn.

Ettersom jeg kuttet kontakten helt med han, ble alt værre. Han sendte meldinger som var akkurat på kanten, men ikke ille nok for at andre reagerte når jeg fortalte om det. Og han brukte alle svakhetene mine som jeg hadde betrodd meg om til han, mot meg.

Han fikk meg til å virke som en dramaqueen. Venninna mi har nesten kuttet kontakt med meg fordi hun ikke vil velge parti sier hun. Men hun henger med han ofte.

Noen uker etter siste melding dra han, flyttet ei av jentene han hadde kalt psycho, inn i kollektivet der jeg bodde. Hun lurte på om jeg og han nettopp hadde slått opp. Da ble jeg satt ut, men det viste seg at han hadde sagt til folk at vi var sammen. Det kom frem at han hadde holdt på med akkurat samme greia på henne.

Det er rart, for i dag ser jeg alle tegnene til at han ikke var god i huet. Men der og da klarte jeg ikke sette det sammen.

I dag er jeg sammen med han andre fyren :) så det ordnet seg med han beste :)

Anonymous poster hash: cdb89...379

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...