Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en litt over tre år gammel macbok pro som strengt tatt nå har sett sine beste dager. Den fungerer helt som den skal, men den har blitt utrolig treg. Jeg bruker den mye i jobbsammenheng med tunge programmer som Adobe Photoshop og Lightrom og det er sirrup......... Er det noen måte å fikse den på slik at den blir rask igjen, eller vil det lønne seg å kjøpe ny?

Anonymous poster hash: 58999...44c
Skrevet

Ram, kjøp mer ram.

Ellers så kan du også prøve å flytte noe av arbeidet ditt (ferdige bilder) over til en harddisk med en god mappeordning. Min gamle pro ble plutselig frisk og rask når den fikk litt mer ram å bite på, pluss 50gb ledig plass.

AnonymBruker
Skrevet

Ram, kjøp mer ram.

Ellers så kan du også prøve å flytte noe av arbeidet ditt (ferdige bilder) over til en harddisk med en god mappeordning. Min gamle pro ble plutselig frisk og rask når den fikk litt mer ram å bite på, pluss 50gb ledig plass.

Takk for svar!

Hva koster mer ram, innkl innstalasjon? Sånn ca. Regner med at dette ikke er noe jeg kan gjøre på egenhånd :P Jeg har slettet masse og har mye ledig plass, så tror ikke dette er hovedproblemet :/

Skrevet

Det spørs helt hvor trygg du er med å åpne maskinen selv. Vi betalte vel 800 for 4gb (så jeg fikk 8. 4gb hadde jeg selv) og gjorde det selv. Litt youtube og litt informasjon fra en bror som har jobbet i humac. Det er relativt enkelt så en liten youtube video kan være informasjonen du trenger for å gjøre det selv.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Får google litt!

Macen i seg selv er god som gull, bare irriterende at den er tregere enn sirup....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...