Gå til innhold

Hvordan oppbevare matoppskrifter fra nett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge hatt lyst til å lage meg en bok/hefte med matoppskrifter funnet på nett. Og vil at den skal være både pen og praktisk. Men så er jeg så ukreativ og lite oppfinnsom. Så lurer på hvordan dere oppbevarer nettoppskrifter.

Jeg liker best å ha de i papirformat.

Anonymous poster hash: 1b109...2d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv lagrer jeg dem bare på maskinen, men om du vil ha det litt penere så går det jo an å lage et spiralhefte. En spiralbindingsmaskin koster imidlertid litt, så det spørs jo om det er verdt det.

AnonymBruker
Skrevet

Selv lagrer jeg dem bare på maskinen, men om du vil ha det litt penere så går det jo an å lage et spiralhefte. En spiralbindingsmaskin koster imidlertid litt, så det spørs jo om det er verdt det.

Du får jo også kjøpt diverse typer "spiraler" som ikke er direkte spiraler men som monteres enkelt og greit for hånd, slik som disse:

http://www.nfoto.no/bordkalender_10_12_x21cm/

Anonymous poster hash: 04f33...421

AnonymBruker
Skrevet

Jeg printer ut oppskriftene og har dem i permer. Ikke pent, men praktisk.

Anonymous poster hash: eaefd...23e

Skrevet

Jeg lagrer oppskriftene mine i Dropbox (slik at jeg altid har de tilgjengelig). Under mappen "Oppskrifter", har jeg mapper som for eksempel heter "Middag", "Gjærbakst", "Kaker", "Pålegg" osv.

Hvis du har mange oppskrifter, ville jeg ha laget en ringperm til hver "kategori", evt. bruke skilleark.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg printer ut oppskriftene og har dem i permer. Ikke pent, men praktisk.

Anonymous poster hash: eaefd...23e

Samme her.

Anonymous poster hash: 428c7...d03

Skrevet

Jeg lagrer dem på pc, og skriver dem i tillegg ned i oppskriftsboka mi. Har ei innbundet skinnbok med fancy "gullsider" og sånn bånd-bokmerke som jeg skriver ned favorittoppskrifter i. Kun oppskrifter som er testet og vellykket får bli med i boka mi! Når jeg har litt flere oppskrifter i ulike kategorier skal jeg lage min egen innbundne kokebok :smilorange:

• Liker 1
Skrevet

Jeg printer de ut og har de i en perm. Har også sånne som deler permen inn i flere deler, så kan du jo dele de i middager, desserter, supper osv :) og visst du vil ha enda mere system legger du de alfabetisk, så finner du det for igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg printer ut mine og har i ringperm med skilleark. I tillegg har jeg de i plastlommer. 100 stk får du kjøpt billig.

Anonymous poster hash: 665d3...0fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...