Gå til innhold

God gulvlampe = Hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg ser etter en gulvlampe som gir godt lys. Prisen bør helst være under 1000 kroner. Design spiller liten rolle, det viktigste er at lampa gir godt lys. Noen her som har tips til en god gulvlampe?

Takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg ser etter en gulvlampe som gir godt lys. Prisen bør helst være under 1000 kroner. Design spiller liten rolle, det viktigste er at lampa gir godt lys. Noen her som har tips til en god gulvlampe?

Takk for svar.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/living_room/10731/

Denne er super! :) Gir svært godt lys og er svært rimelig. Svært enkel montering. Stødig og fin. Skjermene er i plast men det gjør ikke meg noen ting. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60145137/

Anonymous poster hash: 47f48...87a

AnonymBruker
Skrevet

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/living_room/10731/

Denne er super! :) Gir svært godt lys og er svært rimelig. Svært enkel montering. Stødig og fin. Skjermene er i plast men det gjør ikke meg noen ting. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60145137/

Lampen

"NOT Uplight/leselampe, gulv, svart, hvit" fra den nederste linken, er den jeg anbefaler :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Takk for svar.

Jeg kjøpte lampen ut fra det behovet som du beskriver (jeg ønsket mye lys, og det fikk jeg når jeg kjøpte lampen NOT) :)

AnonymBruker
Skrevet

Mor/barn lampe.

Med up light og leselampe og dimmer.

selges i mange varianter og prisklasser på både Lampehuset og de store møblekjedene Bohus, Living og Skjeidar. De litt dyrere med sving på og større

ufo glass er bedre enn de aller billigste. At du kan dimme lyset gjør at dunkqn tilpasse etter hvor mye lys du vil ha. Funker helt fint på rom opp til 30 m2.

Anbefales.

Anonymous poster hash: a0abb...7d6

Skrevet

Jeg har også disse; http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20139874/
Jeg bruker disse pærene til dem, og har ikke byttet pære en eneste gang siden jeg kjøpte lampene i 2007.
De gir veldig godt lys og hvis du kjøper mer enn en kan du også justere selv hvor høye du vil ha lampene, da du kan legge til eller trekke fra en eller to stenger i "sokkelen" til lampa. Jeg foretrekker å ha dem fem stenger høye mot fire stenger som de originalt kommer med, både pga lysstyrke og utseende.

Skrevet (endret)

Har dessverre ikke anledning til å kjøpe noe fra IKEA fordi det er for langt unna der hvor jeg bor. I tillegg til at det tar for lang tid å få tilsendt fra nettbutikken.

Søkte på mor-barn-lampe på lampehuset.no, men jeg fant ikkenoe der.

Endret av Treningsglad
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

De to jeg er mest fornøyd med ble nok kjøpt i 1990.... en etterlikning av Høvik Swing,

Mine er i messing, og jeg har satt rød kjerm på den ene og gul skjerm på den andre. de ble levert med offwhite skjerm.

Kjøpte dem på Skeidar den gangen, for lenge siden.

Det er ikke uten grunn jeg har dem fremdeles, men har byttet skjermer slik at de passer resten av interiøret.

Jeg tror også at disse kopiene (helt like uten at kopiene har fast bryter og ikke bryter med snor) har holdt lenge fordi de er enkle.

Edit: Og av de lampene jeg ikke har sett meg råd til å kjøpe ennå, - fordi de jeg har fremdeles er i tipp-topp stand, er PH80. Den er et kunstverk og lyset fra den er... ikke mulig å sammenlikne med noe annet lys jeg har opplevd.

Endret av Lille-pus
AnonymBruker
Skrevet

De to jeg er mest fornøyd med ble nok kjøpt i 1990.... en etterlikning av Høvik Swing,

Mine er i messing, og jeg har satt rød kjerm på den ene og gul skjerm på den andre. de ble levert med offwhite skjerm.

Kjøpte dem på Skeidar den gangen, for lenge siden.

Det er ikke uten grunn jeg har dem fremdeles, men har byttet skjermer slik at de passer resten av interiøret.

Ser du at TS kriver til under en tusing?

Høvik sving er knalldyre.

Jeg tror også at disse kopiene (helt like uten at kopiene har fast bryter og ikke bryter med snor) har holdt lenge fordi de er enkle.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Så du jeg sa en etterlikning?

Jeg aner ikke om de fremdeles produseres, men de har en helt annen pris enn originalen, - noe som også var årsaken til at det ikke ble kjøpt originaler den gangen.

Lese hele teksten lønner seg for flere, også for AB'er.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Sommer er tilbudstid.

Hvorfor ikke bygge din egen lampe?

Fot, kr. 549,-

Skjerm velges etter eget ønske. Skjermen som er montert på i illustasjonen koster 498.

Da får du en kvalitetslampe du kan stole på, og som du lager din egen ved valg av skjerm.

Om den er maskulin nok er det TS som må avgjøre. Det er i alle fall en lampe av... tør jeg si det... bedre kvalitet enn mange Ikea lamper.

• 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...