AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Hei Har noen andre her prøvd eller prøver nå å bare spise lavkarbo hele uken, for så å skeie ut en dag i uka der man kan spise litt karbo, som et kakestykke, eller vanlig taco eller pizza etc. Har sett mange trenings- og slankeprofiler som har gått ned mye på denne måten, og de mener det har noe med at hvis man tilføyer en del karbohydrater en dag i uken vil kroppen vite at det kommer karbohydrater og ikke stagnere vektnedgangen sin, eller noe sånt.. forutsatt at man trener både kondisjon og styrke noen ganger i uka... + at jeg klarer mye bedre å holde meg til et kosthold med lavt innhold av karbohydrater hvis jeg kan glede meg til å spise hva jeg vil lørdag. På de trenings- og slankeprofilene mener de - og man kan faktisk se ut fra bildene deres at de dagene de har hatt karbo-dag og så hatt styrketrening at alle musklene er mer definerte. De snakker også om noe macro-greier som jeg ikke har satt meg helt inn i; "if it fits your macros, eat it".... Jeg tror også jeg er avhengig av karbohydratholdig mat som inneholder poteter eller pasta eller sjokolade, for jeg spiste ingeting usunt på fredag og i går lørdag og jeg holdte på å bli gal av abstinenslignende symptomer, men kom meg igjennom det... så jeg tenker at hvis jeg hadde klart å holde meg til lavkarbo hele uken for så kunne glede meg til å spise nachos eller pasta eller pølse og mos til middag i helgen, så hadde det gått mye bedre.. og hvis man bare er flink å trene regelmessig f.eks. 4 dager i uken kondisjon/styrke med ganske høy intensitet + at man går tur 5km hver kveld så må det jo fungere, så lenge jeg går en del i energiunderskudd. Gjør også dette fordi jeg mener jeg og mange flere inntar mye mer karbohydrater hver dag en hva som er nødvendig og bra for kroppen. + har dessuten diabetes type 2 som jeg ikke bruker insulin for, men bare metformintabletter, så jeg vil gjerne gå mye ned i vekt og få stabilisert sukkeret og slutte på medisin. fastlegen min sier at selv bare med en vektnedgang på 10kg vil gi store helsegevinster og insulinet vil fungere bedre i blodet og jeg kan kannskje slutte helt med medisiner. Anonymous poster hash: 83339...d42
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Det kommer an på hvor mye du skeier ut, det er det eneste svaret. Hvis du holder deg innenfor kalorigrensen for uken totalt, vil du gå ned i vekt. Det er ikke noen fysisk grunn til at du burde ta en utskeielsesdag. Men hvis du vet med deg selv at du vil eksplodere uten karbohydrater, så er det fint å legge inn noen for å holde dietten. Det er mange ting som inneholder karbohydrater - jeg får mine fra søtpotet og gulrøtter. Du burde derfor tenke over om dette er emosjonell spising eller et reellt behov. Dersom det kun er karbohydrater du trenger, kan du få disse fra sunne kilder. Hvis du har et behov for pasta, pizza, poteter og kake så er dette emosjonelle behov og de fysiske refleksene er noe du skaper selv. Nå vet jeg ikke hva slags lavkarbo du spiser, men jeg går utifra at det er en normal reduksjon av karbohydrater med mer sunt fett og proteiner. Dersom du går for ketose er det selvsagt annerledes. Folk skriver ofte at maten på "fit in with your macros" på fitnesspal. Hvorhvidt du fokuserer mest på de ulike gruppene eller kalorier totalt, er opp til deg. Kaloriene er det som teller til slutt. Det de refererer til er at du har grenser for protein, fett, karbo, sodium og sukker. Det er normalt å gå over grensen man har satt på noen, det har lite å si. Jeg kan gå over fettgrensen eller proteingrensen men så lenge jeg spiser sunt går jeg sjelden over på sukker og karbo. Det enkle svaret er at det kommer helt an på det totale inntaket ditt. Grunnen til at jeg ikke spiser pasta eller taco er nettopp fordi jeg da ville fylt opp kalorimengden min veldig raskt uten å bli mett. Dersom jeg spiser sunt fett og proteiner kan jeg gå til sengs mett på 1300 kalorier. Dersom jeg spiser karbomat fyller jeg raskt opp dagsbehovet for kalorier uten å bli mett, og må gå småsulten til sengs. Beregn hvor mye du spiser og spis karbohydrater i begrensede mengder så lenge du ikke overspiser. Anonymous poster hash: 65828...f2c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Det kommer an på hvor mye du skeier ut, det er det eneste svaret. Hvis du holder deg innenfor kalorigrensen for uken totalt, vil du gå ned i vekt. Det er ikke noen fysisk grunn til at du burde ta en utskeielsesdag. Men hvis du vet med deg selv at du vil eksplodere uten karbohydrater, så er det fint å legge inn noen for å holde dietten. Det er mange ting som inneholder karbohydrater - jeg får mine fra søtpotet og gulrøtter. Du burde derfor tenke over om dette er emosjonell spising eller et reellt behov. Dersom det kun er karbohydrater du trenger, kan du få disse fra sunne kilder. Hvis du har et behov for pasta, pizza, poteter og kake så er dette emosjonelle behov og de fysiske refleksene er noe du skaper selv. Nå vet jeg ikke hva slags lavkarbo du spiser, men jeg går utifra at det er en normal reduksjon av karbohydrater med mer sunt fett og proteiner. Dersom du går for ketose er det selvsagt annerledes. Folk skriver ofte at maten på "fit in with your macros" på fitnesspal. Hvorhvidt du fokuserer mest på de ulike gruppene eller kalorier totalt, er opp til deg. Kaloriene er det som teller til slutt. Det de refererer til er at du har grenser for protein, fett, karbo, sodium og sukker. Det er normalt å gå over grensen man har satt på noen, det har lite å si. Jeg kan gå over fettgrensen eller proteingrensen men så lenge jeg spiser sunt går jeg sjelden over på sukker og karbo. Det enkle svaret er at det kommer helt an på det totale inntaket ditt. Grunnen til at jeg ikke spiser pasta eller taco er nettopp fordi jeg da ville fylt opp kalorimengden min veldig raskt uten å bli mett. Dersom jeg spiser sunt fett og proteiner kan jeg gå til sengs mett på 1300 kalorier. Dersom jeg spiser karbomat fyller jeg raskt opp dagsbehovet for kalorier uten å bli mett, og må gå småsulten til sengs. Beregn hvor mye du spiser og spis karbohydrater i begrensede mengder så lenge du ikke overspiser. Anonymous poster hash: 65828...f2c Utmerket svar! det var alt jeg trengte! takk for info! Anonymous poster hash: 83339...d42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå