Sommerfugel79 Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Jeg lurer litt på om dere skal gifte dere foran en prest eller dommer? Jeg og samboeren diskuterer det tema nå. Han syns en dommer holder, mens jeg føler at jeg trenger en prest. Selv er jeg ikke en som går i kirken ofte. Bare til jul stort sett, men jeg ser på meg selv som kristen. Er det flere her som ikke sliter ned kirkebenken, men likevel vil gifte seg i kirken?
annelise Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Vi skal gifte oss i kirken selvom vi ikke er dypt troende. Går i kirken kun ved spesielle anledninger. Trenger ikke slite ut kirkebenken for å kalle seg kristen..
SiMa Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Vi skal gifte oss borgerlig. Jeg har egentlig aldri definert hvor jeg står i forhold til religion, men kjenner ikke noe behov for kirkens/guds velsignelse av ekteskapet. Kirken har også en del holdninger til blant annet homofile som jeg tar avstand fra, og har vurdert å melde meg ut på grunn av. Samboeren min har tatt avstand fra religionen, og vil ikke gifte seg i kirken, så da var det et enkelt valg for oss. 2
Sommerfugel79 Skrevet 13. juli 2014 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2014 Oki, samboeren min mener at det holder med å gifte seg foran en dommer. Nå skal vi gifte oss i Frankrike da han er fransk. Der må du gifte deg foran en dommer før du kan gifte deg i kirken.
Karenina Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Vi gifter oss på konsulat, bare oss to, og med to random vitner.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 Vi gifter oss borgerlig fordi ingen av oss er troende, eller medlemer av den norske kirken (meldte ut).Anonymous poster hash: bf4a4...1bb
Gjest Silverstream Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Om jeg en gang i tiden blir gift, så skal det skje i kirka.
Gjest Ciegus Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Verken prest eller dommer, men en annen som har rett til å vie.
Gjest Nori Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Vi giftet oss borgerlig. Ingen av oss er troende og det ville føltes helt feil å gifte seg i kirken.
FantasDick Skrevet 13. juli 2014 #11 Skrevet 13. juli 2014 Vi er ikke enige enda. Jeg vil ikke gifte meg i kirka; er ikke kristen, går kun i kirka i inviterte tilfeller (bryllup, dåp, konfirmasjon o.l) og er utmeldt fra statskirka. Han er ikke personlig kristen, men kanskje litt "tradisjons-kristen"? Han vil helst gifte seg i kirka.
estrella Skrevet 13. juli 2014 #13 Skrevet 13. juli 2014 Vi er litt usikre på hvordan, men ikke i kirken. Men heller ikke på tinghuset. Vil ha en form for seremoni som gjester kan være med på.
hjärterdam Skrevet 13. juli 2014 #15 Skrevet 13. juli 2014 Giftet oss borgerlig. Har ikke noe behov for velsignelse fra en Gud jeg ikke tror på.
masekopp Skrevet 13. juli 2014 #16 Skrevet 13. juli 2014 Jeg er ikke religiøs, og heller ikke forloveden. VI gifter oss derfor humanistisk (ikke Human-Etisk forbund, men humanistforbundet).
Gjest HerName Skrevet 13. juli 2014 #17 Skrevet 13. juli 2014 Når jeg skal gifte meg, skal det være i kirken. Ikke fordi jeg eller kjæresten er spesielt kristne, men fordi jeg liker "tradisjonen" med å gifte seg i kirke. Har alltid hatt lyst til det og det sa jeg veldig tidlig til kjæresten min
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #18 Skrevet 15. juli 2014 Her blir det humanistisk vielse. Jeg er verken døpt eller troende på noen måte. Og selv om det tradisjonen sier kirkebryllup, blir det veldig feil for meg. Sambo er heldigvis enig. Anonymous poster hash: 66eb9...be1 1
Sommerfugel79 Skrevet 15. juli 2014 Forfatter #19 Skrevet 15. juli 2014 Jeg har alltid drømt om at den dagen jeg gifter meg så skal det være foran en prest. Jeg føler liksom ikke at jeg blir gift om det skal skje foran en dommer/annet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå