AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Hva skjer egentlig? Tror menneske at verden og samfunnet kun er laget til dem? Bikkjer, katter og andre urokråker burde vært innesperret i beste fall i en dyrehage, hvor de ikke var til sjenanse for det enestående menneske- kongen over skog og mark? De fleste hundeeiere plukker opp dritten etter bikkja si og de fleste snakker til hunden sin når den gjør og de fleste hundeeiere holder bikkja i bånd. Når det gjelder katter så lever de sitt eget liv- Get over it! Din rett til å leve er ikke større enn dyrenes, og neste gang du klager over bikkja til naboen som bjeffer når du skal sole deg på terrassen så kan du jo samtidig be den grinerungen din å slutte å skrike og rope for det er jo sååååå forstyrrende for oss andre som ikke har barn?? Anonymous poster hash: 87856...6f5 18
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Eller kjøpe ørepropper Anonymous poster hash: c2d9b...923
Gjest Blondie65 Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Hvis bikkjen bjeffer i timevis hver gang jeg er ute eller - slik som naboens hund en plass jeg bodde - uler hele dagen (ja, jeg mener hele dagen) mens eieren er på jobb så er det faktisk et problem. Det er også et problem at båndtvang ikke respekteres - at du har den snilleste englebikkjen på hele kloden gir deg ingen rett til å drite i båndtvangen. Jeg har ingen problemer med dyr. Men jeg forventer faktisk at eieren har forståelse for at ikke alle elsker og forstår deres elskede lille nussebasses behov for å markere sin usikkerhet eller dominans ved å gjø i tide og utide.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Som jeg sa så overholder de fleste båndtvang , de fleste plukker opp dritten etter seg, og de fkeste hunder hyler ikke hele dagen!Jeg forventer selvsagt ikke at du skal elske min hund! Anonymous poster hash: 87856...6f5 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Dessuten: bikkjer bjeffer i tide og utide, de er dyr og det får du finne deg i!Anonymous poster hash: 87856...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 Hvis bikkjen bjeffer i timevis hver gang jeg er ute eller - slik som naboens hund en plass jeg bodde - uler hele dagen (ja, jeg mener hele dagen) mens eieren er på jobb så er det faktisk et problem. Det er naturligvis en helt annen sak, da må man gi beskjed til hundeeier at hunden har separasjonsangst, og bryr de seg ikke, må man melde fra til Mattilsynet. Hunder som bjeffer/uler hele dagen mens eierne er borte har angst og lider. Det er psykisk mishandling å behandle hunden sånn. Anonymous poster hash: ee815...138 3
Gjest Blondie65 Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Det er naturligvis en helt annen sak, da må man gi beskjed til hundeeier at hunden har separasjonsangst, og bryr de seg ikke, må man melde fra til Mattilsynet. Hunder som bjeffer/uler hele dagen mens eierne er borte har angst og lider. Det er psykisk mishandling å behandle hunden sånn. Anonymous poster hash: ee815...138 Og hvis man da møter den type argumentasjon som blir brukt i hovedinnlegget ...? Jeg opplevde en gang to rampehunder som stadig stakk av. De var garantert ikke mannevonde, men de gjødde og flekket tenner. Da eieren ble konfrontert med dette var det bare et skuldertrekk og den helt idiotiske unnskyldningen "de vil jo bare leke". Jeg kjenner mange hundeeiere, og det som kjennetegner de med kontroll på hundene sine er at deres hunder aldri plager sine naboer, aldri går løs, aldri gjør og bjeffer i tide og utide. De få gangene jeg møter hundeeiere med "problemhunder" er det unnskyldninger og argumenter som i HI og totalt manglende forståelse for at hunden er til plage for andre.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Klart man må godta andres dyr. Men det er ikke dermed sagt at eier er fritatt fra å ta hensyn og gjøre sitt ytterste for at deres dyr ikke er til sjenanse for andre. Din hund ditt ansvar. Har du en hund og den er fæl på å hoppe på alt som går på to ben, så er du som hundeeier ansvarlig for å avlære hunden fra dette og å unngå situasjoner der hunden kan hoppe på folk. Det kan ikke bare avblåses det med "hunden min er sånn og du lever i et samfunn med hunder, så du får bare takle at hunden min er uoppdragen og hopper på deg". Anonymous poster hash: ae152...010 3
Gjest Cevita Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 Trodde den generelle regelen var at man skal prøve å vise litt hensyn til hverandre jeg, enten det gjelder hundebjeffing/ungeskrik/plenklipping/rusing av motorer/ skyhøy musikk... etc.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Trodde den generelle regelen var at man skal prøve å vise litt hensyn til hverandre jeg, enten det gjelder hundebjeffing/ungeskrik/plenklipping/rusing av motorer/ skyhøy musikk... etc.. TS her... Nemlig! Mitt poeng😊det jeg opplever er at terskelen for hundestøy virker lavere nå enn før, folk har blitt selvopptatt og genuine i sitt slag og viser i større grad mindre toleranse ovenfor vi med hund. Min hund gneldrer heldigvis ikke men i skogen her om dagen gikk vi tur og jeg ante fred og ingen fare... Det nærmer seg et par og jeg ber hunden min gå fot( ja han går i bånd ) så plutselig skjeller disse gale folkene meg ut at jeg får holde hunden min i bånd og passe på han! Hæ, sa jeg- hva snakker dere om- ser dere ikke at han går i bånd og ikke bryr seg en tøddel om dere? Hva mener du? Da forklarte mannen meg at kona var så redd for hunder... Da sa jeg, på samme måte sim hun er redd ,er jeg redd for dere når dere begynner å skjelle meg ut i de dype skoger uten mulighet for å tilkalles hjelp! Anonymous poster hash: 87856...6f5 3
Silfen Skrevet 13. juli 2014 #11 Skrevet 13. juli 2014 Folk får finne seg i at jeg er ufin med dyr som gjør ekle ting på min eiendom. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #12 Skrevet 13. juli 2014 Og du får finne deg i at jeg er ufin mot deg når du gjør ting som plager meg! Digg samfunn👍ufin er best ingen protest! Anonymous poster hash: 87856...6f5 4
Silfen Skrevet 13. juli 2014 #13 Skrevet 13. juli 2014 Og du får finne deg i at jeg er ufin mot deg når du gjør ting som plager meg! Digg samfunn👍ufin er best ingen protest! Anonymous poster hash: 87856...6f5 Jeg lover at jeg skal la vær å drite på trappen din. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #14 Skrevet 13. juli 2014 Jeg lover at jeg skal la vær å drite på trappen din. Flott , og hadde du gjort det beviser det bare hvor crazy du er! Jeg er også sikker på at ikke bikkjer har til vane å drite på trappa di.. Hvis du tro de gjør det er det nok bare noen naboer som er dritt lei av deg som prøver å gi deg en beskjedAnonymous poster hash: 87856...6f5 4
Silfen Skrevet 13. juli 2014 #15 Skrevet 13. juli 2014 Flott , og hadde du gjort det beviser det bare hvor crazy du er! Jeg er også sikker på at ikke bikkjer har til vane å drite på trappa di.. Hvis du tro de gjør det er det nok bare noen naboer som er dritt lei av deg som prøver å gi deg en beskjedAnonymous poster hash: 87856...6f5 Nå må du lære deg å lese. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 13. juli 2014 #16 Skrevet 13. juli 2014 Og en ting til: det laveste mål av idioter er de som legger hundebæsjen i pose for så å slippe hundeposen på stien. La hunden drite utenfor turstien istedet eller ta med posen til nærmeste søppelspann.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #17 Skrevet 13. juli 2014 Trodde den generelle regelen var at man skal prøve å vise litt hensyn til hverandre jeg, enten det gjelder hundebjeffing/ungeskrik/plenklipping/rusing av motorer/ skyhøy musikk... etc.. Min erfaring - det går til helvete med folks respekt for andre. Det blir faktisk værre og værre og flere og flere gir en lang faen i å vise hensyn. Ikke mange dagene siden jeg fikk høre kommentaren "ikke min eiendom, så ikke mitt problem at mitt søppel ligger der. De får pelle opp selv". Hva skjer med folk? Anonymous poster hash: ae152...010
FantasDick Skrevet 13. juli 2014 #18 Skrevet 13. juli 2014 Jeg klager over at nabobikkja bjeffer så mye jeg vil. Min hund får ikke stå ute å bjeffe, ikke har jeg unger som griner, ikke spiller jeg høy musikk, ikke klipper jeg plen osv. Jeg lager faktisk ikke noe bråk for naboene mine. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #19 Skrevet 13. juli 2014 Nabohunden vår står ute på altan og kan bjeffe i timesvis, eierne stikker hode ut av vindu og sier at den må være stille litt nå og da, men den adlyder på ingen måte og fortsetter bjeffingen, og eierne kunne ikke brydd seg mindre. Den går berserk når det går noen forbi, enten det er mennesker eller dyr. Flere har prøvd å klage til dem, men de bryr seg ikke. Sånne mennesker skulle aldri fått lov til å eie et dyr. Det kan ikke sammenlignes med babygråt akkurat, ingen lar ungen sin sitte alene ute i mange timer å hylgrine. Anonymous poster hash: 32635...cb3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå