Gå til innhold

Nektes kontakt med bestemor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et stort problem. Mannen min og jeg har vært sammen i omlag 6 år og har et barn sammen (jeg har også ett fra før). Han har et godt forhold til sin egen far og et svært dårlig forhold til sin mor. De er skilt og hun er gift på nytt. Hennes nye mann og min mann kommer også svært dårlig overens. Mannen min nekter å ha kontakt med dem og han vil også nekte meg og barna å treffe dem. Jeg og svigermor synes dette er veldig leit. Våre barn blir ikke kjent med sin bestemor(biologisk/bonus). Ha tatt det opp med begge parter flere ganger men de står sterkt på sitt og mener den andre parten skylder en unnskyldning. I konfliktene som har vært har m as nnen min ofte vært mest urimelig. Hva tenker dere om dette? Synes dette er trist og vsnskelig..

Anonymous poster hash: 01dc6...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at situasjonen kan bli bedre tenker jeg at dere må komme til kjernen i problemet. Hvorfor har mannen dårlig forhold til sin mor? Det er egoistisk og dumt at barna blir nektet å ha kontakt med sin egen bestemor, mannen din må kunne møte dere på halvveien og ikke bare tenke på seg selv. Han trenger jo ikke være der når bestemor og barnebarn møtes.

Skrevet

Hvorfor har de dårlig kontakt? Hvis hun har gjort noe helt forferdelig mot han, så kan jeg jo forstå at han ikke ønsker barna utsatt for det..

• Liker 4
Skrevet

Hadde jeg vært sammen med en mann som ville tvinge meg til å la lillegutt treffe bestemoren sin så hadde det forholdet tatt slutt relativt fort. Men nå er det ganske gode grunner til at jeg ikke under noen omstendigheter vil at min sønn skal ha kontakt med min mor.

Når det er sagt så mener jeg jo at det er fint for barn å ha kontakt med besteforeldre/og andre familiemedlemmer hvis de kan tilføre noe positivt til barnets liv.

Men da må jo de som barnet skal ha kontakt med være relativt oppegående og fornuftige mennesker.

Har moren hans gjort noe mot han som er utilgivelig, overgrep eller omsorgssvikt? Er hun en person med skikkelig dårlige personlighetstrekk, manipulerende osv. Bruker hun narkotika, eller misbruker alkohol, store psykiske problemer?

I så fall så bør du respektere mannen din sine ønsker, det er tross alt hans mor og han kjenner henne bedre enn deg.

• Liker 4
Skrevet

Det er mannen din som har førstehånds kjennskap til hva slags person moren er.

Mulig hun anstrenger seg og setter på en maske for deg.

Du bør være lojal mot mannen din her! Og ikke gå bak ryggen hans og konspirere med moren!

Barnet ditt savner ikke en besteforelder det aldri har kjent!

Videre er det bedre å unngå kontakt, enn at barnet havner i skuddlinjen mellom mor og sønn!

• Liker 5
Skrevet

Synes du skal respektere mannens ønske. Det vil ødelegge forholdet dere imellom om ikke han selv skal få bestemme omfanget av kontakt med sin egen mor, også for barnas del. Avhengig av hva som er grunnen til at han ikke vil ha kontakt så kan du enten la dette ligge helt (dersom han har gode grunner) eller prøve å påvirke ham i en annen retning (ved mindre gode grunner).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp uten besteforeldre, da de alle var døde. 2 av de døde i veldig ung alder og barna ble foreldreløse.

Jeg har alltid lurt på hvordan det er å ha besteforeldre, men jeg har da hatt det fint i livet uten.

Om jeg får barn en gang håper jeg at barna mine kan få ha besteforeldre, men det holder med en - om det nå er farfar eller mormor, eller morfar eller farmor.

Anonymous poster hash: 55d3b...2dd
Skrevet

Det at mannen din har vært mest urimelig i konflikten, betyr ikke nødvendigvis at han tar feil. Det er mulig han er redd for at moren hans vil så splid mellom ham og ungen(e), og den frykten er kanskje ikke helt ubegrunnet. I så fall er det vel bare bestemor som har noe å tjene på kontakten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS: Jeg kan ikke gå altfor detaljert til verks da jeg ønsker å være anonym, men kan utdype dette litt mer. Svigermor har ikke alkoholproblemer, personlighetsforstyrrelser og har ikke på ingen måte utsatt barna sine eller våre for omsorgssvikt. Hun er en helt vanlig dame i 60-årene som har funnet kjærligheten på ny,og har fått interesse for å reise som pensjonist. Hun er både snill og omsorgsfull, og barna har sett henne 5-6 ganger i året frem til nå, så hun er ingen ukjent person.

Hovedproblemet er at min mann ikke liker hennes nye mann, og svigermor er alltid på sin manns side i diskusjoner. Min mann føler seg oversett, og det forstår jeg. Han føler hun bruker for mye tid på reising og ikke spør nok om hvordan han/vi har det. Begge er glad i å diskutere og nekter å si unnskyld til hverandre. Ofte blir en fjær til fem høns. Hvem vant flest ol-gull i 1972 kan bli til en svær diskusjon. Jeg vil såklart respektere mine manns ønsker, men når svigermor er en snill dame som synes det er svært leit å ikke bli kjent med barnebarna er det vanskelig for meg. Mannen min er verbal og flink til å snakke om følelser og livet før meg og sier han har fortalt meg alt om dette.

Anonymous poster hash: 01dc6...d5b
  • Liker 2
Skrevet

Du får gå på mannen din og spørre om det virkelig er slik at barna skal nektes en bestemor fordi han er sta og fornærmet over tullediskusjoner? Samtidig så går du på svigermor og ber henne anstrenge seg mer for å holde fred, både bli med å diskutere tulleting mindre, og å være mer synlig i omtanke og omsorg for sin kjære sønn som trekkes opp som en tenåring fordi han føler seg oversett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

en ting er i hvertfall sikkert at mannen din skyver barna fra seg etterhvert som de savner bestemor og han nekter å ha noe med henne å gjøre

min eks nektet sin nye kone og barna (mine og hennes) å ha noe med besteforedrene å gjøre fordi han ville straffe foreldrene ved ikke vere på talefot med de, men jeg fortalte han at ville han skyve barna fra seg så måtte han bare nekte de å se besteforeldrene, men at det da kunne vere at de ville vende seg fra han og etterhvert ikke ville ha noe med han å gjøre, heldigvis så snudde han på den biten og lot nye kona og barna ha kontakt med besteforaldrene, selv om han ikke snakket med de eller hilste på de om han møtte de

etter ti år ble faren syk og på dødsleiet til mine barns farfar fant mine barns far ut at han skulle se sin far

vis gjerne din mann dette svaret her og sett dere ned å snakk sammen rolig, skyv alle bagateller unna, for når alt kommer til alt er det bare en ting som teller - familie i alle generasjoner

Anonymous poster hash: ac3e9...6be
AnonymBruker
Skrevet

Min mor er sammen med en mann ("bonusbestefar" som noen kaller det) som var glad i å ta seg til rette med min mors døtre da vi var små. Min mor vet godt om misbruket.

Jeg har gitt min mor beskjed om at så lenge hun fortsatt er sammen med ham/bor sammen med ham er det uaktuelt at barna mine får dra dit på besøk. De får heller ikke treffe henne andre steder, for jeg vet ikke om han dukker opp. Og i og med at han forgrep seg på oss er det ingen ting som hindrer ham i å gjøre det samme med mine barn i et ubevoktet øyeblikk - mener jeg.

Min mor får bare se dem en sjelden gang, og da på mine premisser. Besøket skal skje hos meg, og han får under ingen omstendigheter være med.

----

En avsporing dette, men poenget er: det er din mann som kjenner sin mor. Det kan være ting der som du ikke vet om. Han er ikke nødvendigvis urimelig. Snakk med ham om det igjen.

Anonymous poster hash: 0e2d5...161

• Liker 1
Skrevet

Min mor er sammen med en mann ("bonusbestefar" som noen kaller det) som var glad i å ta seg til rette med min mors døtre da vi var små. Min mor vet godt om misbruket.

Jeg har gitt min mor beskjed om at så lenge hun fortsatt er sammen med ham/bor sammen med ham er det uaktuelt at barna mine får dra dit på besøk. De får heller ikke treffe henne andre steder, for jeg vet ikke om han dukker opp. Og i og med at han forgrep seg på oss er det ingen ting som hindrer ham i å gjøre det samme med mine barn i et ubevoktet øyeblikk - mener jeg.

Min mor får bare se dem en sjelden gang, og da på mine premisser. Besøket skal skje hos meg, og han får under ingen omstendigheter være med.

----

En avsporing dette, men poenget er: det er din mann som kjenner sin mor. Det kan være ting der som du ikke vet om. Han er ikke nødvendigvis urimelig. Snakk med ham om det igjen.

Anonymous poster hash: 0e2d5...161

Misbruk og overgrep blir en helt annen diskusjon. TS har sagt det er småting det fornærmes over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...