AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Først av alt, så vil jeg bare påpeke at jeg VET ting antageligvis ikke ville vært likedan i virkeligheten. Uansett. Det har seg slik, at jeg har blitt kjent med en gutt fra ett helt annet sted i verden. Han er fra en verdensdel der jeg finner folk lite attraktive, og ikke at det har så mye med saken å gjøre, men det er virkelig ikke en person jeg ville falt for utseendemessig, sånn overhodet ikke. Vi har snakket i rundt to uker, og det er jo ikke veldig lenge, men vi har snakket flere timer, og vi har snakket hver dag. Jeg kan faktisk helt ærlig ikke beskrive følelsen han gir meg. Jeg tenker på han nesten hele tiden, hver dag. Det siste jeg tenker på når jeg legger meg og det første når jeg våkner. Han er igrunn i hodet mitt HELE tiden. Jeg har for det første, aldri hatt denne type følelsen for noen andre før. Jeg har vært "forelsket" før over internett, og såklart i virkeligheten, og det har aldri føltes på denne måten. Vi går aldri tom for samtaleemner, vi er utrolig like på mange ting, vi begge er meget dype personer og når vi når vi har det gøy og ler så ler jeg på en måte jeg sjeldent gjør med folk. Jeg har det virkelig gøy. Kan egentlig ikke forklare helt. Det føles akkurat som jeg har møtt min sjelevenn, og jeg har ALDRI hatt denne følelsen før. Det er så sykt spesiellt. Det er rett og slett jævlig vanskelig å forklare, men tanken på å faktisk ikke ha han å prate med om dagen nå, føles helt forjævlig, og faktisk ikke noe jeg kunne klart meg uten. (Mye skjer i livet mitt, og har hatt ett veldig over gjennomsnittet tøfft liv!) jeg tror jeg har en tendens til å avhenge meg av personer, så kansje det har noe med det og gjøre. Men dette er så mye mer spesielt, og jeg sliter veldig med å beskrive hvor rart det faktisk er. Men jeg kan hvertfall si det slik at jeg aldri har opplevd noe lignende, og jeg ser bare for meg, oss to sammen, men såklart så har jeg endel problemer med meg selv, og sliter med endel angst og slikt, så det er ikke så veldig enkelt og bare møte han. (Han reiser mye og skal til Norge nå snart, men ingen press for å møte meg, han vet jeg sliter) Jeg vet som sakt at ting antageligvis ville vært anderledes i virkeligheten, men.. det er bare så sykt spesielt. Jeg er også ganske sikker på at det er gjensidig. Om det er like sterkt hos han vet jeg ikke, men det virker slik. Han tar kontakt med meg hver dag om ikke jeg tar kontakt med han først. Det er bare vanskelig for meg. Jeg tenker at kansje jeg kan klare å få orden på mitt liv, og møte han en dag, men samtidig ser jeg ingen framtid i mitt eget liv. Så jeg vipper jo litt på den følelsen av at det antagelig blir på det "internett-crush" stadiet.. Men det er akkurat som han er akkurat den jeg er ment til å være sammen med. Har noen andre opplevd noe lignende? Nå tenker jeg ikke bare på det å være litt betatt, eller forelsket i noen, men du føler virkelig at du har møtt din "soulmate". Man kan sikkert tro man bare har møtt sin sjelevenn, om det i det hele tatt er noe som er det, men det bare er så meget, meget sykt spesielt. Anonymous poster hash: ca962...c16
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 ja, og det var litt av et sjokk. Ikke nok med at jeg fikk denne følelsen, men jeg måtte også innrømme overfor meg selv at jeg kunne like jenter! heldigvis følte vi det samme :D Anonymous poster hash: eb16f...e95
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 Først av alt, så vil jeg bare påpeke at jeg VET ting antageligvis ikke ville vært likedan i virkeligheten. Uansett. Det har seg slik, at jeg har blitt kjent med en gutt fra ett helt annet sted i verden. Han er fra en verdensdel der jeg finner folk lite attraktive, og ikke at det har så mye med saken å gjøre, men det er virkelig ikke en person jeg ville falt for utseendemessig, sånn overhodet ikke. Vi har snakket i rundt to uker, og det er jo ikke veldig lenge, men vi har snakket flere timer, og vi har snakket hver dag. Jeg kan faktisk helt ærlig ikke beskrive følelsen han gir meg. Jeg tenker på han nesten hele tiden, hver dag. Det siste jeg tenker på når jeg legger meg og det første når jeg våkner. Han er igrunn i hodet mitt HELE tiden. Jeg har for det første, aldri hatt denne type følelsen for noen andre før. Jeg har vært "forelsket" før over internett, og såklart i virkeligheten, og det har aldri føltes på denne måten. Vi går aldri tom for samtaleemner, vi er utrolig like på mange ting, vi begge er meget dype personer og når vi når vi har det gøy og ler så ler jeg på en måte jeg sjeldent gjør med folk. Jeg har det virkelig gøy. Kan egentlig ikke forklare helt. Det føles akkurat som jeg har møtt min sjelevenn, og jeg har ALDRI hatt denne følelsen før. Det er så sykt spesiellt. Det er rett og slett jævlig vanskelig å forklare, men tanken på å faktisk ikke ha han å prate med om dagen nå, føles helt forjævlig, og faktisk ikke noe jeg kunne klart meg uten. (Mye skjer i livet mitt, og har hatt ett veldig over gjennomsnittet tøfft liv!) jeg tror jeg har en tendens til å avhenge meg av personer, så kansje det har noe med det og gjøre. Men dette er så mye mer spesielt, og jeg sliter veldig med å beskrive hvor rart det faktisk er. Men jeg kan hvertfall si det slik at jeg aldri har opplevd noe lignende, og jeg ser bare for meg, oss to sammen, men såklart så har jeg endel problemer med meg selv, og sliter med endel angst og slikt, så det er ikke så veldig enkelt og bare møte han. (Han reiser mye og skal til Norge nå snart, men ingen press for å møte meg, han vet jeg sliter) Jeg vet som sakt at ting antageligvis ville vært anderledes i virkeligheten, men.. det er bare så sykt spesielt. Jeg er også ganske sikker på at det er gjensidig. Om det er like sterkt hos han vet jeg ikke, men det virker slik. Han tar kontakt med meg hver dag om ikke jeg tar kontakt med han først. Det er bare vanskelig for meg. Jeg tenker at kansje jeg kan klare å få orden på mitt liv, og møte han en dag, men samtidig ser jeg ingen framtid i mitt eget liv. Så jeg vipper jo litt på den følelsen av at det antagelig blir på det "internett-crush" stadiet.. Men det er akkurat som han er akkurat den jeg er ment til å være sammen med. Har noen andre opplevd noe lignende? Nå tenker jeg ikke bare på det å være litt betatt, eller forelsket i noen, men du føler virkelig at du har møtt din "soulmate". Man kan sikkert tro man bare har møtt sin sjelevenn, om det i det hele tatt er noe som er det, men det bare er så meget, meget sykt spesielt. Anonymous poster hash: ca962...c16 Jeg vil advare deg. Den følelsen (uthevet i rødt) er psykopater sykt flinke til å få folk til å føle., i tillegg til mye annet. Og det føles så ekte... Jeg sier ikke at han er slik. Men det er et av de typiske tegnene. Les gjerne sjarmør og tyrann, gratis på http://www.nb.no/ Anonymous poster hash: cd449...57b 2
Apocalypse Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Ja, har hatt den soulmate-følelsen. Var veldig sterk i begynnelsen når vi hadde begynt å snakke sammen, men nå er jeg ikke like sikker lenger. Min erfaring er at det inntrykket man får av noen over internett, ofte ikke stemmer med virkeligheten, selv om man snakker sammen på Skype, ser bilder etc. Vet ikke helt hva slags problemer du sliter med, men jeg har tidvis hatt problemer med ustabile relasjoner - for eksempel at jeg blir ekstremt betatt og opphengt i noen så mye at det er usunt, også plutselig forandrer følelsene seg helt. Du burde la det gå en stund til før du tar noen drastiske beslutninger som angår denne fyren.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Jeg vil advare deg. Den følelsen (uthevet i rødt) er psykopater sykt flinke til å få folk til å føle., i tillegg til mye annet. Og det føles så ekte... Jeg sier ikke at han er slik. Men det er et av de typiske tegnene. Les gjerne sjarmør og tyrann, gratis på http://www.nb.no/ Anonymous poster hash: cd449...57b Jeg skal ærlig innrømme og si at jeg tvilte litt på han i starten, men etter hvert som jeg pratet med han så tror jeg ikke det om han. Jeg har lest litt om det før, og jeg tror ikke han har noen av di typiske "symptomene" til en psykopat. Kansje jeg bare er naiv, men jeg tviler meget sterkt. Det er ikke det at han er så veldig sjarmerende, heller igrunn. Det er mer en følelse på at det er oss to, om du skjønner? Og ja, alle offre til psykopater følte sikkert det samme. Men jeg tror rett og slett ikke han er det. Anonymous poster hash: ca962...c16
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #6 Skrevet 12. juli 2014 Ja, har hatt den soulmate-følelsen. Var veldig sterk i begynnelsen når vi hadde begynt å snakke sammen, men nå er jeg ikke like sikker lenger. Min erfaring er at det inntrykket man får av noen over internett, ofte ikke stemmer med virkeligheten, selv om man snakker sammen på Skype, ser bilder etc. Vet ikke helt hva slags problemer du sliter med, men jeg har tidvis hatt problemer med ustabile relasjoner - for eksempel at jeg blir ekstremt betatt og opphengt i noen så mye at det er usunt, også plutselig forandrer følelsene seg helt. Du burde la det gå en stund til før du tar noen drastiske beslutninger som angår denne fyren. Ja, det er jeg klar over, jeg vet at jeg blir veldig fort betatt av andre, men det er så anderledes med han her. Men jeg er fullstendig klar over det, og det har jeg i bakhodet. Anonymous poster hash: ca962...c16
Gjest Idollet Skrevet 12. juli 2014 #7 Skrevet 12. juli 2014 Han er sikkert ikke psykopat Men du gjør det utrolig vanskelig for deg selv om du skal begynne med han, og det er ikke sikkert det funker. Ofte er ei vestlig kvinne et statussymbol i andre verdensdeler.
Sapientia Skrevet 12. juli 2014 #8 Skrevet 12. juli 2014 Ble i fjor høst fascinert og betatt av en fyr over internett. Han gav meg følelsen av å være veldig riktig for meg, sikkert hva mange refererer til som sjelevenn. Møttes etter ca 3 uker, og han var enda bedre i virkeligheten enn på nettet, heldigvis bor han ikke så veldig langt unna. Han blir bare bedre og bedre til mer vi blir kjent. Vi kjenner hverandre veldig godt nå, men føler fortsatt at ting utvikler seg mellom oss på en positiv måte.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 Men seriøst, TS. Det virker som om du i utgangspunktet har et pragmatisk forhold til internett-forelskelser, men at du kanskje har latt deg rive litt med? Jeg skjønner at mye av følelsene man får for andre mennesker ikke kan legitimeres ut i fra hvor rasjonelle de er, men samtidig så vil jeg råde deg til å være litt forsiktig. Du har jo ikke møtt han ennå, så hvorvidt dere vil ha en kjemi å bygge et forhold videre på er jo vanskelig å si på dette tidspunkt. Det er jo også betydelig lettere å lyve om hvem man er - eller for den saks skyld bare overdrive når han gir uttrykk for at han faktisk vil møte deg og er interessert. Jeg sier ikke at han automatisk MÅ være en manipulerende lystløgner - for gudene vet at det er nok solskinnshistorier å ta av. Men så lenge du ikke har møtt han og fått bekreftet det du tenker om han, så setter du deg selv i risiko for å bli enormt skuffet. Hvis forventningene dine er så store at du bruker ordet soulmate etter bare to uker så høres det ikke ut som at du er kritisk nok i forhold til disse faktorene. Hvis jeg var deg så ville jeg prøvd å avtale et møte med han så raskt som mulig. På den måten får du testet kjemien og muligens en sjanse til å se om han er den han gir seg ut for å være. Det går ikke an å sitte og spekulere i en eventuel fremtid sammen med mindre dere har møttes. Anonymous poster hash: 58b73...66f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Men seriøst, TS. Det virker som om du i utgangspunktet har et pragmatisk forhold til internett-forelskelser, men at du kanskje har latt deg rive litt med? Jeg skjønner at mye av følelsene man får for andre mennesker ikke kan legitimeres ut i fra hvor rasjonelle de er, men samtidig så vil jeg råde deg til å være litt forsiktig. Du har jo ikke møtt han ennå, så hvorvidt dere vil ha en kjemi å bygge et forhold videre på er jo vanskelig å si på dette tidspunkt. Det er jo også betydelig lettere å lyve om hvem man er - eller for den saks skyld bare overdrive når han gir uttrykk for at han faktisk vil møte deg og er interessert. Jeg sier ikke at han automatisk MÅ være en manipulerende lystløgner - for gudene vet at det er nok solskinnshistorier å ta av. Men så lenge du ikke har møtt han og fått bekreftet det du tenker om han, så setter du deg selv i risiko for å bli enormt skuffet. Hvis forventningene dine er så store at du bruker ordet soulmate etter bare to uker så høres det ikke ut som at du er kritisk nok i forhold til disse faktorene. Hvis jeg var deg så ville jeg prøvd å avtale et møte med han så raskt som mulig. På den måten får du testet kjemien og muligens en sjanse til å se om han er den han gir seg ut for å være. Det går ikke an å sitte og spekulere i en eventuel fremtid sammen med mindre dere har møttes. Anonymous poster hash: 58b73...66f Jeg tror kansje du missforstår litt av innlegget mitt. Jeg vet det bare er 2 uker, og jeg sier ikke at han er en såkalt "soulmate". Det er mer følelsen han gir meg, og jeg tenker på om jeg noen ganger faktisk kommer til å møte han rett og slett. Har masse egne problemer, og det e rikke det at jeg går å forelsker meg over internett hele tiden, blir kansje litt betatt men aldri slik at jeg blir oppriktig forelsket heller. Anonymous poster hash: ca962...c16
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #11 Skrevet 13. juli 2014 Jeg tror kansje du missforstår litt av innlegget mitt. Jeg vet det bare er 2 uker, og jeg sier ikke at han er en såkalt "soulmate". Det er mer følelsen han gir meg, og jeg tenker på om jeg noen ganger faktisk kommer til å møte han rett og slett. Har masse egne problemer, og det e rikke det at jeg går å forelsker meg over internett hele tiden, blir kansje litt betatt men aldri slik at jeg blir oppriktig forelsket heller. Anonymous poster hash: ca962...c16 Ok, hvis du ikke vil møte han så skjønner jeg ikke helt hva problemet ditt er? Anonymous poster hash: 58b73...66f
Erazor Skrevet 13. juli 2014 #12 Skrevet 13. juli 2014 Nå sier jeg ikke at dette nødvendigvis gjelder deg, men dersom du har truffet vedkommende gjennom for eksempel en datingside, bør du ha i bakhodet at det finnes mange som forsøker å lure til seg penger og lignende ved å forføre personer av det motsatte kjønn. Det er på ingen måte sikkert at dette er en slik person, og jeg synes heller ikke at du skal slutte å prate med vedkommende. Bare ha i bakhodet at dersom personen begynner å be om penger, uansett til hvilket formål, så bør varselklokker gå av hos deg. For øvrig håper jeg at dette er ekte. Gi deg selv tid til å kjenne på det du føler, og ta det derfra uten å stresse. Og når du må ta vanskelige valg, er det ofte lettere å tenke over hva du ville ha angret mest på dersom du ikke gjorde.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #13 Skrevet 13. juli 2014 Jeg er kvinne, og vanligvis sjelden uten interesserte menn irl. Men likevel: Jepp, det går virkelig an å forelske seg dypt kun via mye nettprat. Tro meg . Anonymous poster hash: 6d4c3...02b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #14 Skrevet 13. juli 2014 Jeg tror kansje du missforstår litt av innlegget mitt. Jeg vet det bare er 2 uker, og jeg sier ikke at han er en såkalt "soulmate". Det er mer følelsen han gir meg, og jeg tenker på om jeg noen ganger faktisk kommer til å møte han rett og slett. Har masse egne problemer, og det e rikke det at jeg går å forelsker meg over internett hele tiden, blir kansje litt betatt men aldri slik at jeg blir oppriktig forelsket heller. Anonymous poster hash: ca962...c16 Jeg fikk også soulmatefølelsen den gang det var slik. Vi snakket en 2- 3 timer daglig via chat. Anonymous poster hash: 6d4c3...02b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #15 Skrevet 13. juli 2014 Ok, hvis du ikke vil møte han så skjønner jeg ikke helt hva problemet ditt er? Anonymous poster hash: 58b73...66f Problemet er jo det at jeg sliter litt med meg selv, men nå var ikke det det jeg spurte om.. spurte egentlig om andre har opplevd noe lignende Anonymous poster hash: ca962...c16
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #16 Skrevet 13. juli 2014 Jeg vil advare deg. Den følelsen (uthevet i rødt) er psykopater sykt flinke til å få folk til å føle., i tillegg til mye annet. Og det føles så ekte... Jeg sier ikke at han er slik. Men det er et av de typiske tegnene. Les gjerne sjarmør og tyrann, gratis på http://www.nb.no/ Anonymous poster hash: cd449...57b Jeg har vært gjennom det samme som deg, TS, og alt var bare et spill fra hans side. Kun etter å ha truffet ham 2 (!) ganger og vært sammen i 3 uker, fant jeg ut at jeg var forelsket i en kaldt hjertet psykopat :-( Mitt liv har aldri komt tilbake i gode spor etter ham. De er utrolig flinke til slikt... Anonymous poster hash: 80fdc...58a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #17 Skrevet 13. juli 2014 Jeg vet dette ikke har så mye med saken å gjøre, men ble bare litt nysgjerrig: hvor kommer han fra? Anonymous poster hash: 78ec4...cae
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #18 Skrevet 13. juli 2014 Nord Afrika Anonymous poster hash: 80fdc...58a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #19 Skrevet 13. juli 2014 Forrige svar = ikke TS... Anonymous poster hash: 80fdc...58a
Kattugla Skrevet 13. juli 2014 #20 Skrevet 13. juli 2014 Bare ha i tankene at selvom man har god kjemi skriftlig, får man ikke nødvendigvis den "riktige" kjemien irl..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå