AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Jeg hørte en venninne sa at mannen hadde funnet så mange krabber uten hovedklør. At folk kaster krabbene ut i sjøen igjen uten klør. Er dette lov? Er dette dyremishandling? Hvilken smerte kjenner krabben? Anonymous poster hash: 57fce...ea1
Silfen Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 Det er jo ikke bra i det hele tatt, dersom dette praktiseres. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 Det er jo ikke bra i det hele tatt, dersom dette praktiseres. Nei!:/ Hvorfor gjør folk det?.. Noen som gjør det her? Anonymous poster hash: 57fce...ea1
erane Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Krabbene gror ut nye klør dersom de mister noen, det kan skje både ved at folk knekker dem av (men hvem gjør sånn?), i slosskamp med andre krabber/dyr, måker som biter dem av osv...
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Nei!:/ Hvorfor gjør folk det?.. Noen som gjør det her? Anonymous poster hash: 57fce...ea1 Antagelig fordi det er enkelt. Røske dem av og hive krabbene ut igjen. Det er jo selvsagt en forferdelig stygg ting å gjøre, men dét er jo ikke noe folk som finner på sånt bryr seg om. Anonymous poster hash: e000d...cda 3
bruker_K Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 jeg vi si at dette er dyreplageri, men det skjer veldig ofte. gjorde uheldigvis dette som barn (veldig ung) i en kort periode. det var morsomt. så ikke problemet da. når jeg da vokste opp og tenkte øve at dette var levende vesenet sluttet jeg og fikk dårlig samvittighet. Synes dette er veldig unødvendig.
Brunhilde Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Det er første gang jeg hører om dette, og selvfølgelig er det dyreplageri! 2
Gjest Gunfreak Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Det er vel bare lidelse om dyret får smerte av det, og det er fremdeles uklart om krepsdyr kan føle smerte, men inntil man har et klart svar på dette, bør man jo ikke gjøre det.
AnonymBruker 42 Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 Det er det desverre veldig mange som gjør fordi de liker klørne best, og fordi det er mer jobb å renske hele krabben..... Klørne vokser jo ut igjen, men alikavel! Råtten måte å drive fangst på synes jeg, men om de er av dem som bare spiser klørene uansett og kaster resten av krabben, så synes jeg det faktisk er bedre at de slipper dem ut igjen med en klo. Det synes nok krabbatene også....
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Det er det desverre veldig mange som gjør fordi de liker klørne best, og fordi det er mer jobb å renske hele krabben..... Klørne vokser jo ut igjen, men alikavel! Råtten måte å drive fangst på synes jeg, men om de er av dem som bare spiser klørene uansett og kaster resten av krabben, så synes jeg det faktisk er bedre at de slipper dem ut igjen med en klo. Det synes nok krabbatene også.... Klørne vokser ut, ja, men de vil da sulte ihjel før den tid?:/ Anonymous poster hash: 57fce...ea1
AnonymBruker 42 Skrevet 14. juli 2014 #11 Skrevet 14. juli 2014 Klørne vokser ut, ja, men de vil da sulte ihjel før den tid?:/ Anonymous poster hash: 57fce...ea1 Det har jeg egentlig ikke peiling på, du... Jeg vil gå ut i fra at de kan overleve, for det er ikke rent skjeldent man får krabber med to veldig små klør, men de nok stor sannsynlighet for at de stryker med også.Tror veldig mange bare tar "storkloen" og lar en få bli igjen også... Som sagt, shitty måte å drive fangst på! Skal man først fiske krabbe, så bør man kunne spise hele også, og ikke bare klørne synes jeg...
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #12 Skrevet 14. juli 2014 Amputasjon er selvsagt dyreplageri. De får vanskeligheter med å få i seg mat og kan sulte langsomt i hjel. Det er også sannsynlig at krepsedyr kan føle smerte, selv om de har er mindre sentralisert nervesystem enn virveldyr. Håper de som gjør det selv må amputere hånden uten bedøvelse.Anonymous poster hash: c4a22...336 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå