AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Sa til dama mi at jeg syns hun er penere uten sminke.. hun ble kjempesur.. kan noen forklare meg hvorfor?! Anonymous poster hash: 93baf...dfe
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 Sa til dama mi at jeg syns hun er penere uten sminke.. hun ble kjempesur.. kan noen forklare meg hvorfor?! Anonymous poster hash: 93baf...dfe Kanskje hun trodde at hun er stygg med sminke? Anonymous poster hash: e4215...04b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Hun synes vel ikke det selv da. Er det dermed fornærmende at jeg mener det? Anonymous poster hash: 93baf...dfe
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Sa til dama mi at jeg syns hun er penere uten sminke.. hun ble kjempesur.. kan noen forklare meg hvorfor?! Anonymous poster hash: 93baf...dfe Jeg ville blitt glad for å høre det. Men det er lurt om du forteller henne at hun er veldig pen også med sminke. Anonymous poster hash: e4215...04b
dillyduzit Skrevet 12. juli 2014 #6 Skrevet 12. juli 2014 Ville heller sett på det fornærmende hvis kjæresten hadde sagt jeg var penere med sminke. Eller.. jo, ja. Jeg kan se litt penere, men ikke massiv "wow, damn" penere.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #7 Skrevet 12. juli 2014 Hun er sær. Anonymous poster hash: a19f8...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #8 Skrevet 12. juli 2014 Hver gang du blir spurt om hvordan du synes hun ser ut sånn og sånn er det best å bare ta seg til brystet og falle om. Hun har naturligvis ingen grunn som helst til å bli sur, men jeg antar det skyldes at hun er uenig og antar du bare sier det for å glede henne. Det er helt meningsløst å bli sur for, og du har ikke gjort noe galt, jeg tror bare det er det som er årsaken. Kan også alltids være at hun føler at hun da har pyntet seg helt uten grunn, men jeg holder vel en knapp på at hun mener du lyver. Kan ikke understreke hvor tåpelig det er av henne å bli sur på deg her. Tenker bare på hva slags eventuell tankeprosess som har foregått i hodet hennes. Anonymous poster hash: 1aeb7...68c 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #9 Skrevet 12. juli 2014 Jeg ville blitt glad for å høre det. Men det er lurt om du forteller henne at hun er veldig pen også med sminke. Anonymous poster hash: e4215...04b Har tragisk nok knapt sett dama uten sminke, det er alltid det første hun ordner om morgenen, og når vi sover sammen legger hun seg alltid med sminke. Pleier å gi henne komplimenter for utseendet når hun har sminke også. Anonymous poster hash: 93baf...dfe
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #10 Skrevet 12. juli 2014 Har tragisk nok knapt sett dama uten sminke, det er alltid det første hun ordner om morgenen, og når vi sover sammen legger hun seg alltid med sminke. Pleier å gi henne komplimenter for utseendet når hun har sminke også. Anonymous poster hash: 93baf...dfe Ok. Det er fint at du har gitt henne komplimenter for utseendet med sminke også. Jeg tenker at Ab som skrev innlegget under her, høres fornuftig ut. Det er mulig at hun er misfornøyd med slik hun ser ut uten sminke, og at hun ikke tror på deg når du sier at hun er pen uten sminke, dessverre Hver gang du blir spurt om hvordan du synes hun ser ut sånn og sånn er det best å bare ta seg til brystet og falle om. Hun har naturligvis ingen grunn som helst til å bli sur, men jeg antar det skyldes at hun er uenig og antar du bare sier det for å glede henne. Det er helt meningsløst å bli sur for, og du har ikke gjort noe galt, jeg tror bare det er det som er årsaken. Kan også alltids være at hun føler at hun da har pyntet seg helt uten grunn, men jeg holder vel en knapp på at hun mener du lyver. Kan ikke understreke hvor tåpelig det er av henne å bli sur på deg her. Tenker bare på hva slags eventuell tankeprosess som har foregått i hodet hennes. Anonymous poster hash: 1aeb7...68c Anonymous poster hash: e4215...04b 1
Mrs Smith Skrevet 12. juli 2014 #11 Skrevet 12. juli 2014 Er det dermed fornærmende at jeg mener det? Anonymous poster hash: 93baf...dfe Aner ikke, men mulig hun har lagt ned mye tid i sminken, eller så føler hun du juger. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #12 Skrevet 12. juli 2014 Seriøst? Er dette så vanskelig å forstå? Tenk dere selv at dere bruker mye tid på å pynte dere for dama. Også kommer dama og sier at du er mye finere i grilldress. Skjønner godt at den der virker lite troverdig på noen som er vant med å bruke tid på pynting . Nå føler hun at du synes hun er fæl MED sminke (noe du nesten gir utrykk for her) og at det er lite troverdig for henne at du synes hun er fin uten. For da du ble sammen med henne, så hadde hun sminke. Hadde hun ikke? Det er ikke akkurat noe hun har glemt. PLUSS at du i tillegg prøver å forandre henne.Det skinner igjennom. Så egentlig gjorde du to brølere på en og samme gang. Anonymous poster hash: 3fc78...194
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #13 Skrevet 12. juli 2014 Seriøst? Er dette så vanskelig å forstå? Tenk dere selv at dere bruker mye tid på å pynte dere for dama. Også kommer dama og sier at du er mye finere i grilldress. Skjønner godt at den der virker lite troverdig på noen som er vant med å bruke tid på pynting . Nå føler hun at du synes hun er fæl MED sminke (noe du nesten gir utrykk for her) og at det er lite troverdig for henne at du synes hun er fin uten. For da du ble sammen med henne, så hadde hun sminke. Hadde hun ikke? Det er ikke akkurat noe hun har glemt. PLUSS at du i tillegg prøver å forandre henne.Det skinner igjennom. Så egentlig gjorde du to brølere på en og samme gang. Anonymous poster hash: 3fc78...194 Jeg sa ikke at hun er stygg med sminke eller lagde noen big deal ut av at hun ikke hadde det, jeg kommenterte bare at hun var pen uten sminke også, fordi jeg synes det. Og, jeg prøver ikke på noen måte å forandre henne, hun får se ut akkurat slik hun vil, er ikke utseendet hennes jeg elsker! Den eneste måten jeg vil forandre henne på, hvis det er det du velger å kalle det, er at jeg vil gi henne litt bedre selvtillit.. for hennes skyld. Anonymous poster hash: 93baf...dfe
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #14 Skrevet 12. juli 2014 Seriøst? Er dette så vanskelig å forstå? Tenk dere selv at dere bruker mye tid på å pynte dere for dama. Også kommer dama og sier at du er mye finere i grilldress. Skjønner godt at den der virker lite troverdig på noen som er vant med å bruke tid på pynting . Nå føler hun at du synes hun er fæl MED sminke (noe du nesten gir utrykk for her) og at det er lite troverdig for henne at du synes hun er fin uten. For da du ble sammen med henne, så hadde hun sminke. Hadde hun ikke? Det er ikke akkurat noe hun har glemt. PLUSS at du i tillegg prøver å forandre henne.Det skinner igjennom. Så egentlig gjorde du to brølere på en og samme gang. Anonymous poster hash: 3fc78...194 Seriøst? Er dette så vanskelig å forstå? Tenk dere selv at dere bruker mye tid på å pynte dere for dama. Også kommer dama og sier at du er mye finere i grilldress. Skjønner godt at den der virker lite troverdig på noen som er vant med å bruke tid på pynting . Nå føler hun at du synes hun er fæl MED sminke (noe du nesten gir utrykk for her) og at det er lite troverdig for henne at du synes hun er fin uten. For da du ble sammen med henne, så hadde hun sminke. Hadde hun ikke? Det er ikke akkurat noe hun har glemt. PLUSS at du i tillegg prøver å forandre henne.Det skinner igjennom. Så egentlig gjorde du to brølere på en og samme gang. Anonymous poster hash: 3fc78...194 Men det er jo åpenbart at han ikke mente noen av delene, og det krever litt av en omvei for å vri det han sier til noe negativt. Han pleier å gi henne komplimenter når hun går med sminke også, men sier noe de fleste jenter ville satt pris på å høre. Han har da heller ikke forsøkt å forandre henne, å tolke det han sa i den retning krever en enda større om vei enn det andre. Det han sa var velment og helt greit. Hun velger å misforstå, og TS fortjener naturligvis ikke kjeft for dette. Man skal naturligvis passe litt på hva man sier, men dette er det helt irrasjonelt og utrolig barnslig å ta ille opp. Anonymous poster hash: 1aeb7...68c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #15 Skrevet 12. juli 2014 Og, jeg prøver ikke på noen måte å forandre henne, hun får se ut akkurat slik hun vil, er ikke utseendet hennes jeg elsker! Den eneste måten jeg vil forandre henne på, hvis det er det du velger å kalle det, er at jeg vil gi henne litt bedre selvtillit.. for hennes skyld. Anonymous poster hash: 93baf...dfe Det må du si til henne. og ikke til oss. Forklarte bare hva hun sannsynligvis reagerte på. Anonymous poster hash: 3fc78...194
Gjest thesledge Skrevet 13. juli 2014 #16 Skrevet 13. juli 2014 Skjønner meg ikke på jenter selv om jeg er en selv. Bruker ikke sminke, men ville blitt glad om kjæresten syntes jeg så bedre ut uten enn med. Da ville jeg jo følt med bedre uten sminke, og ikke nødvendigvis brukt like mye. I tillegg ville jeg følt meg mer komfortabel med han uten sminke. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #17 Skrevet 13. juli 2014 Du sier jo to forskjellige ting. I tittelen sier du at du sa hun var penere uten sminke, så sier du at du sa hun er pen "uten sminke også". Du har knapt sett henne uten sminke, ergo bruker hun sminke hver dag. Sminke er til for å gjøre en penere - dersom det er gjort korrekt, ser man penere ut. Det er poenget. Hvis noen er penere uten sminke er det fordi de ikke vet hvordan de skal sminke seg. Det er altså det som er saken. Du synes hun er penere uten og hun tenker da at hun ikke er flink til å sminke seg og at hun har gått rundt som mindre attraktiv så og si hver dag hun går med sminke (selv om du ikke har sagt hun er stygg, så er hun mindre pen enn hun kunne vaert). Du må også huske at for kvinner ligger det litt prestisje å gjøre seg attraktiv. Det å få bekreftet at man ikke er flink til å ordne håret, kle seg opp eller sminke seg er for noen leit. Spesielt dersom man anstrenger seg og tenker mye på det - hvilket hun antakelig gjør. Jeg har venninner som har opplevd liknende ting, der mannen har fleipet med at hun ikke klarer gå på høye sko eller at sminken ser klovnete ut. Alle kvinner vet jo at kvinnene menn sikler over bruker sminke og går i høye sko, forskjellen er bare da at de er mer drevne på disse tingene og man er man håpløs amatør i forhold. Jeg sier ikke at det er legitimt at hun er furten, bare hvordan det oppfattes. Ang. at kvinner spør om hvordan de ser ut - dette er kun et minefelt for menn som ikke kjenner kvinner veldig godt eller har en tendens til å tråkke i salaten generelt. Da er det best, som nevnt over, å legge seg langflat og bare repetere "du er fin uansett" og returnere til xboxen. Anonymous poster hash: 0b7d3...292 1
Gjest Whitestripes Skrevet 13. juli 2014 #18 Skrevet 13. juli 2014 Herregud, damer Snakk om å lage drama for ingenting. Noen ganger blir jeg flau over å være dame, rett og slett. 3
vimsefrøken Skrevet 13. juli 2014 #19 Skrevet 13. juli 2014 Høres merkelig ut. Selv syns jeg det er koselig å høre at jeg ser pen ut UTEN sminke. Er ikke dermed sagt at jeg ikke er pen når jeg pynter meg med sminke. Mulig hun bare feiltolker det du sier, hvis ikke høres det ganske merkelig ut å bli sur pga en slik positiv kommentar. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #20 Skrevet 13. juli 2014 Herregud, damer Snakk om å lage drama for ingenting. Noen ganger blir jeg flau over å være dame, rett og slett. Hvorfor det? Det har ingenting med deg å gjore. Man deler jo ikke andres mening bare fordi man er samme kjonn. Heldigvis. Anonymous poster hash: 0b7d3...292
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå